Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Så du mener at han ved å klippe ned Cesc bakfra ikke ødelegger en stor, stor målsjanse?

 

Jo, men han tar ballen og da har det ikke noe å si så lenge det ikke er noe styggt i taklingen som gjør at det blir frispark selv om man tar ballen, og om man ikke dømmer for handa på skulderen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, tviler på at vi blir enige her, gidder ikke diskutere i evigheter. Litt leit at ingen av dere United-fans kan innse at det var et riktig idømt straffespark ... Men for all del, det var dere som vant, og det er ikke noe å si på at det var beste laget gikk videre i går. Sånn sett er jeg ikke bitter heller, vi var rett og slett ikke gode nok. Synes bare det blir for dumt, selv om jeg skjønner at det ikke er lett å miste en så viktig spiller i finalen.

Lenke til kommentar
5 meter? Værsåsnill. Du ser hvis du fryser på 5 sek hvordan Cesc vender overkroppen for å nå ballen rett etter Fletcher er borti. Hvis ikke Fletcher hadde tatt beina til Fab hadde han hatt fri bane til ballen.

 

Vet ikke hvordan jeg tolker det flybilde der, velger å tro at det er en billig spydighet for å skjule åpenlyse faktafeil.

 

rorororororo, sprøv å ha noe å komme med

Lenke til kommentar
Og Hyrlen ... du er bare tragisk.

Vel tyr hvertfall ikke til personangrep etter et lite snev av humor :)

 

Arsenals Beste:

 

IMG_2483.JPG

 

@Hegland, nei det var for å avslutte diskusjonen. Jeg mener taklingen er godkjent. Du mener den ikke er det.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Joda, tviler på at vi blir enige her, gidder ikke diskutere i evigheter. Litt leit at ingen av dere United-fans kan innse at det var et riktig idømt straffespark ... Men for all del, det var dere som vant, og det er ikke noe å si på at det var beste laget gikk videre i går. Sånn sett er jeg ikke bitter heller, vi var rett og slett ikke gode nok. Synes bare det blir for dumt, selv om jeg skjønner at det ikke er lett å miste en så viktig spiller i finalen.

 

Jeg har alltid sagt at straffen og kortet var riktig, men ikke pga det du påstår. Man kan dømme for handa på skulderen.

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er utrolig usikker for å være helt ærlig. Hadde det skjedd med Toure på Rooney i andre feltet så hadde jeg ropt på straffe som faen. Og la oss si at det ikke hadde blitt gitt straffe/kort på den. Jeg hadde blitt jævlig sur. Men hvis jeg hadde sett reprisen av akkurat det samme som skjedde med Fletcher på Fab i går, så hadde jeg sagt; "AH, derfor det ikke ble straffe. Ja, den er grei." Dette mener jeg, 100% ærlig talt.

Lenke til kommentar
Så du mener at han ved å klippe ned Cesc bakfra ikke ødelegger en stor, stor målsjanse?

 

Jo, men han tar ballen og da har det ikke noe å si så lenge det ikke er noe styggt i taklingen som gjør at det blir frispark selv om man tar ballen, og om man ikke dømmer for handa på skulderen

Alt det du sier her stemmer, men greia er at Fletcher får så vanskelige arbeidsforhold at han såvidt er borti ballen, det ser alle. Hadde han meid ballen opp på rad F hadde det vært noe helt annet. Greia er at sålenge ballen befinner seg like ved Cesc, som den gjør etter taklingen, har Cesc en stor mulighet til å ta ballen og score. Fletcher er kanskje uheldig med at han tar beina til Fab, men det er likefullt frarøving av en opplagt målsjanse.

Lenke til kommentar
@Hyrlen: Du har vel innerst inne innsett at det var et riktig idømt straffespark, og må derfor ty til "humor" for å ikke vise det? Eller er det bare for å irritere oss Arsenal-fans? Isåfall feiler du.

 

Arsenal fans kan heller ikke snu på fotballregler slik at de passer dem, og en ren takling er fremdeles ren selv om en Arsenal spiller kunne ha nådd ballen etterpå.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar
@Hyrlen: Du har vel innerst inne innsett at det var et riktig idømt straffespark, og må derfor ty til "humor" for å ikke vise det? Eller er det bare for å irritere oss Arsenal-fans? Isåfall feiler du.

Mitt inntrykk av Arsenal-fans er at de hvertfall har selvironi, hvertfall flertallet. Å jeg fant det bortkastet og diskutere videre når du kom med denne overbærende tonen:

"Litt leit at ingen av dere United-fans kan innse at det var et riktig idømt straffespark"

 

Så nå kan jo jeg si, litt leit at ingen av dere Arsenal-supportere ser galgenhumoren :)

Lenke til kommentar

Skulle akkurat til å si det samme som Limbeck faktisk. Hvem sier at hvis en gjør en ren takling på ballen, for så og ta ned mannen, at det blir frispark/straffe bare han kunne rekke ballen ETTER rene taklingen? Den har jeg aldri hørt før...

Lenke til kommentar
@Hyrlen: Du har vel innerst inne innsett at det var et riktig idømt straffespark, og må derfor ty til "humor" for å ikke vise det? Eller er det bare for å irritere oss Arsenal-fans? Isåfall feiler du.

 

Arsenal fans kan heller ikke snu på fotballregler slik at de passer dem, og en ren takling er fremdeles ren selv om en Arsenal spiller kunne ha nådd ballen etterpå.

Jeg forholder meg til regelen "Frarøving av opplagt målsjanse". Du har hørt om den?

 

tc: I sekundet mellom Fletcher toucher ballen og han tar føttene til Cesc er det en stor målsjanse.

Endret av Hegland
Lenke til kommentar
@Hyrlen: Du har vel innerst inne innsett at det var et riktig idømt straffespark, og må derfor ty til "humor" for å ikke vise det? Eller er det bare for å irritere oss Arsenal-fans? Isåfall feiler du.

 

Arsenal fans kan heller ikke snu på fotballregler slik at de passer dem, og en ren takling er fremdeles ren selv om en Arsenal spiller kunne ha nådd ballen etterpå.

Jeg forholder meg til regelen "Frarøving av opplagt målsjanse". Du har hørt om den?

 

Og jeg forholder meg til regelen først på ball. Hørt om den? Frarøving av opplagt målsjangse er lovlig så lenge man ikke bryter noen fotballregler når man gjør det.

Lenke til kommentar
Og jeg forholder meg til regelen først på ball. Hørt om den? Frarøving av opplagt målsjangse er lovlig så lenge man ikke bryter noen fotballregler når man gjør det.

Jeg har enda ikke sett paragrafen som gjør det lovlig og klippe ned en spiller som har ballen like ved seg. Cesc når ballen først etter den situasjonen, noe annet er tull. Men jeg føler jeg begynner å gjenta meg selv.

 

Edit: Formulerte meg litt feil

Endret av Hegland
Lenke til kommentar

Ja, kanskje han Fab når ballen... Men Fletcher har ikke to taklinger, han har en og der tar han ballen og det som skjer etter (SÅ LENGE DET IKKE ER FARLIG SPILL) har dessverre ingenting å si. Det er ingen tvil om at det at han går glipp av en CL-finale pga. det er nærmere latterlig enn bare synd.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Hahahaha Hyrlen :) Leste akkurat de 2-3 siste sidene og herlige bilder/kommentarer :!:

 

Hegland, taklingen er jo helt grei, han er i ballen.. At personen faller når det skjer slike taklinger er jo helt normalt og er sjeldent det blir blåst, så lenge ballen blir truffet.. Og den situasjonen skjer jo først, så jeg mener at frarøving av opplagt målsjangse ikke gjelder der.. Jeg kan godt forstå at dommeren dømt det han gjorde, men mener det er feil dømt etter og ha sett reprisen flere ganger!

Lenke til kommentar
Ja, kanskje han Fab når ballen... Men Fletcher har ikke to taklinger, han har en og der tar han ballen og det som skjer etter (SÅ LENGE DET IKKE ER FARLIG SPILL) har dessverre ingenting å si. Det er ingen tvil om at det at han går glipp av en CL-finale pga. det er nærmere latterlig enn bare synd.

Ja, det er synd for Fletcher. Han er en herlig spiller, og det var en god takling som hadde et uheldig utfall. Hvorvidt det var straffe kan vi diskutere i det vide og brede.

Lenke til kommentar
Og jeg forholder meg til regelen først på ball. Hørt om den? Frarøving av opplagt målsjangse er lovlig så lenge man ikke bryter noen fotballregler når man gjør det.

Jeg har enda ikke sett paragrafen som gjør det lovlig og klippe ned en spiller som har ballen like ved seg. Cesc når ballen først etter den situasjonen, noe annet er tull. Men jeg føler jeg begynner å gjenta meg selv.

 

Edit: Formulerte meg litt feil

 

Hvem som når ballen etter en ren takling har ikke noe med saken å gjøre. Og ja, du gjentar deg selv og du tar feil hver gang.

Lenke til kommentar

I denne situasjonen skal det ikke være rødt kort til Fletcher. Han tar ballen først, og da skal det ikke være rødt kort. Jeg skjønner at folk mener at han burde få rødt kort fordi han taklet Cesc, men det ikke sant i en slik situasjon. Fletcher kommer ikke flyvende inn med to ben eller noe lignende slik at Fabregas kan bli skadet. Han tar en rolig takling, der hvor han treffer ballen først. Hadde det vært farlig spill av Fletcher, så hadde jeg vært enig med dommeren. Men her tok han feil, og Fletcher må lide pga. han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...