Hansoen Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Det går ikke an å si at en dommer skal vise sunn fornuft, er det straffe og rødt så er det straffe og rødt, uansett hva som blir konsekvensen av det. Det er synd på Fletcher, men han kunne med fordel sluppet tidligere. Et mål fra eller til spilte ikke akkurat noen rolle på det tidspunktet. At Fjørtoft drar inn Nedved og mener at han dommeren ikke burde gitt gult blir for dumt. Utrolig vanskelig for dommeren å se at Fletcher er borti ballen, det som skjer før er vel knapt straffe, så dommeren må ha dømt på fellingen hvertfall. Nei det er ikke automatisk rødt kort, da er det mange keepere som skal ha fått rødt kort. Gomez senest. Fletcher fjerner ball, så fortsetter Fabregas inn i taklingen. Kan dømmes straffe uten å gi rødt der. Selv om det ikke var noen av delene. Helt enig. Dommeren var god bortsett fra i 2 situasjoner. Delte først ut et feilaktig rødt, også holder han igjen det røde på en grisestygg takling! Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Det var ikke ett feilaktig rødt. Regler er regler. Reglene som er "feilaktige". Uansett, SYK SYK kontring. Villeste jeg har sett tror jeg. Lenke til kommentar
rune89 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Nå utgjorde ikke det røde kortet så veldig mye på resultatet av kampen, bortsett fra at spilleren evt må stå over finalen(?) Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Er det noe Liverpool\United\Arsenal\Chelsea-supporterne er enig om så er det elendigheten på Viasat Før,i pausen og etter kampen. Der er vi nok helt enige, ja. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 *Selvsagt. Ifølge reglene skal han jo sende ut Fletcher, men det må gå an å vise skjønn i en slik situasjon. Fletcher og Fabregas har en 100% fair duell om ballen. At Fletcher skal sendes ut i tillegg er for meg en gåte. Jeg forstår rett og slett ikke logikken. Som du også sier så kan man komme med en regelforandring her. Fletcher går etter ball og det er ikke noe stygt. Man kan gjerne forandre reglene og gi gult i stedet i sånne situasjoner. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Dette blir Flisspikkeri, Fletcher tar ballen på ærlig og redlig vis (uten noen andre hensikter enn å ta ballen), men samtidig så meier han ned Fabregas, ikke bare med den ekstremt høye foten sin, men også ved Hælen til Fabregas (Fletch sitt bein Touch'er Fab sitt). Han feller som siste mann, han hindrer Arsenal en soleklar stor sjanse, itillegg så har han et ekstremt høyt bein i duellen Straffe og Rødt kort er helt greit. Synes også synd på Fletch, men en dommer skal ikke akkurat sympatisere med en spiller i en slik situasjon Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 *Nei det er ikke automatisk rødt kort, da er det mange keepere som skal ha fått rødt kort. Gomez senest. Godt poeng egentlig Lenke til kommentar
edge Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 *Selvsagt. Ifølge reglene skal han jo sende ut Fletcher, men det må gå an å vise skjønn i en slik situasjon. Fletcher og Fabregas har en 100% fair duell om ballen. At Fletcher skal sendes ut i tillegg er for meg en gåte. Jeg forstår rett og slett ikke logikken. Som du også sier så kan man komme med en regelforandring her. Fletcher går etter ball og det er ikke noe stygt. Man kan gjerne forandre reglene og gi gult i stedet i sånne situasjoner. Hadde situasjonen vært omvent, og dommeren hadde "vist skjønn" så hadde ManU-fansen vært pissed for at Arsenal fikk "spille med en spiller for mye" uansett. Liten vits i å klage etterpå.. Synes forøvrig Ronaldo fortjener årets mål med dagens frispark! Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Nå utgjorde ikke det røde kortet så veldig mye på resultatet av kampen, bortsett fra at spilleren evt må stå over finalen(?) Neida, bare det at vår beste midtbanespiller ikke får spille finalen, men ellers var det jo ikke noe viktig i det hele tatt... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Det var ikke ett feilaktig rødt. Regler er regler. Reglene som er "feilaktige". Uansett, SYK SYK kontring. Villeste jeg har sett tror jeg. Ronaldo og Rooney hadde en like vill en for 2 år siden i ligaen, men jeg husker ikke hvilket lag det var mot..og finner det ikke på youtube EDIT: Se filmen hos Youtube Endret 5. mai 2009 av Alastor Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Hadde situasjonen vært omvent, og dommeren hadde "vist skjønn" så hadde ManU-fansen vært pissed for at Arsenal fikk "spille med en spiller for mye" uansett. Jeg kan ikke huske jeg klaga for mye da Gomez meide ned Carrick. Jeg syntes regelen om at rødt kort + straffe er altfor streng. Selvsagt skal det gis rødt kort hvis en takler en spiller uten sjanse på ballen, men når det er en fair duell og det blir straffe bør det røde kortet holdes i lomma. Igjen, latterlig regel. Ronaldo og Rooney hadde en like vill en for 2 år siden i ligaen, men jeg husker ikke hvilket lag det var mot..og finner det ikke på youtube Bolton. Endret 5. mai 2009 av LyleScott Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Fletcher har vert knallgod, men vår beste synes jeg er å ta hardt i. Lenke til kommentar
rune89 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Nå utgjorde ikke det røde kortet så veldig mye på resultatet av kampen, bortsett fra at spilleren evt må stå over finalen(?) Neida, bare det at vår beste midtbanespiller ikke får spille finalen, men ellers var det jo ikke noe viktig i det hele tatt... Tror ikke du skal avskrive United pga av 1 spiller Blir uansett spennende i morgen, er litt skeptisk på Chelsea når det gjelder seier, men håper på en revansje fra fjor-året når det gjelder finalen Endret 5. mai 2009 av Nipps Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Det går ikke an å si at en dommer skal vise sunn fornuft, er det straffe og rødt så er det straffe og rødt, uansett hva som blir konsekvensen av det. Det er synd på Fletcher, men han kunne med fordel sluppet tidligere. Et mål fra eller til spilte ikke akkurat noen rolle på det tidspunktet. At Fjørtoft drar inn Nedved og mener at han dommeren ikke burde gitt gult blir for dumt. Utrolig vanskelig for dommeren å se at Fletcher er borti ballen, det som skjer før er vel knapt straffe, så dommeren må ha dømt på fellingen hvertfall. Nei det er ikke automatisk rødt kort, da er det mange keepere som skal ha fått rødt kort. Gomez senest. Fletcher fjerner ball, så fortsetter Fabregas inn i taklingen. Kan dømmes straffe uten å gi rødt der. Selv om det ikke var noen av delene. Hvis du som sistemann feller motspilleren og samtidig tar fra han en klar målsjansen så er det da rødt kort ifølge bokji. Den taklingen var ikke lyserød en gang hvis den hadde skjedd utenfor 16. Lenke til kommentar
edge Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Hadde situasjonen vært omvent, og dommeren hadde "vist skjønn" så hadde ManU-fansen vært pissed for at Arsenal fikk "spille med en spiller for mye" uansett. Jeg kan ikke huske jeg klaga for mye da Gomez meide ned Carrick. Jeg syntes regelen om at rødt kort + straffe er altfor streng. Selvsagt skal det gis rødt kort hvis en takler en spiller uten sjanse på ballen, men når det er en fair duell og det blir straffe bør det røde kortet holdes i lomma. Igjen, latterlig regel. Ronaldo og Rooney hadde en like vill en for 2 år siden i ligaen, men jeg husker ikke hvilket lag det var mot..og finner det ikke på youtube Bolton. Men igjen er det regelen, og ikke dommeren. Hadde dommeren gitt straffe uten kort hadde han ikke fått dømt mer på en stund.. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Fletcher har vert knallgod, men vår beste synes jeg er å ta hardt i. Enig! Som sagt, vi har Scholes å sette innpå! Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Men igjen er det regelen, og ikke dommeren. Hadde dommeren gitt straffe uten kort hadde han ikke fått dømt mer på en stund.. Hvorfor det? Fletcher er på ball, forhindrer sjanse ved å støte ball vekk. Så faller Fabregas. I tillegg ser han ikke situasjon godt nok til å kunne gi noe som helst. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) "Ji-Sung Park is one of the most underrated players in the club" - DAMN RIGHT! 100% enig. Har sagt det hele tiden. Han er faen meg god nok, og vi trenger IKKE ny ving. Vi har god dekning med en "reserve" i Nani også med muligheten for Giggs der av og til også uten løping i de lette kampene. Ji Sung Park for FAEN. To mål på to kamper etter han har kommet tilbake fra å være utslitt etter Korea-tur osv(ja Latias, utslitt). Får nesten lyst å skifte avatar, men nei. Seriøst, PARKY, I LOVE YOU! EDIT: Sykt creds til Fergie som brukte han fra start og sjokkerte oss alle. Faen som han visste hva han gjorde. Endret 5. mai 2009 av tc47 Lenke til kommentar
edge Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Men igjen er det regelen, og ikke dommeren. Hadde dommeren gitt straffe uten kort hadde han ikke fått dømt mer på en stund.. Hvorfor det? Fletcher er på ball, forhindrer sjanse ved å støte ball vekk. Så faller Fabregas. I tillegg ser han ikke situasjon godt nok til å kunne gi noe som helst. Fletcher var veeeeldig såvidt på ballen. Hadde du sett det fra dommerens synspunkt ville du nok sett det likt som han(i den grad det er mulig for en ManU-supporter å være objektiv i denne situasjonen) Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Men igjen er det regelen, og ikke dommeren. Hadde dommeren gitt straffe uten kort hadde han ikke fått dømt mer på en stund.. Du finner ytterst få som hadde klaget hvis det hadde blitt gult. Det er jo nettopp det som har vært praksisen de siste årene. Dommerene har begynt å vise litt mer skjønn i slike situasjoner. Jeg refererer igjen til Carrick/Gomes-situasjonen. Dog, jeg bebreider ikke dommeren - men reglene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå