Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Herlig kamp, vi styrer alt i denne kampen. Synd presisjonen fremover er så som så etter målet. Det som er enda mer synd er at Tevez som gjorde fremragende 20min i første før målet kom, men så falt helt ut av det når tempoet i kampen falt. Jeg skjønner ikke logikken med 1 spiss, når den spissen er Tevez. Spill 4-4-2 med park som oppasser for Walcott, så kan Rooney og Tevez konsentrere seg om det offensive å være førsteforsvarere. Jeg hater å se Rooney bak, når han bør stå fremme å lukte i bakrom og rom. Nå skal jeg ikke klage siden taktikken fungerte utmerket, bare synd Ronaldo og Tevez bommet på sine 100%. Kan godt si Almunia var god, men avslutningene var rett på.

Ellers legger vi oss bakpå, det skyldes mye at vi ikke klarer holde possesion med Fletcher og Carrick sentralt. Carrick får litt lite hjelp av Fletcher i gitte situasjoner. Helt rett oppstilling fra 0-0, men på 1-0 ville jeg hatt inn Scholes. Evt Giggs sentralt, synd han ble brukt litt feil. Fletcher var forøvrig strålende, men han er ikke en playmaker. Carrick var strålende defensivt, men offensivt var det så som så. Rooney, Rio og Vidic var dagens beste, med Ronaldo like bak. Elsker viljen laget viser idag, virkelig på tå hev og løpsvillig.

Tatisk triumf av Sir Alex, men syns ikke vi skulle slappet av. Håper ikke det straffer seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skuffende kamp. Vi utnytter ikke sjansene våre, og taktikken fungerer ikke i det hele tatt. En nærmest 4-5-1 på hjemmebane? Så ut til tider som om vi spilte bortekamp på San Siro. Vingspillet var fraværende, og det ble altfor stillestående.

Det så også ut som vi ikke ville ha det andremålet til tider, vi ble liggende altfor lavt, og dette selv om Arsenal spilte helt elendig. En god kamp offensivt fra laget vårt ville knust dette laget. Vi burde startet i 4-4-2

Lenke til kommentar

Nettopp tilbake ifra Pub, storfornøyd med hvordan vi spiller. Vi har full kontroll i samfulle 90 minutt, og skaper masse sjanser. Bare synd vi ikke klarer å score mer enn ett mål, men jeg tror fortsatt vi går videre. Iallefall med tanke på at vi går videre på 2-1 til Arsenal..

Lenke til kommentar

Steike du er god på svartmalingen Nightkeeper.

Det eneste som mangler er jo flere mål. I første omgang vel og merk. Har jo flere monstersjangser og Arsenal kan takke han der Umulia bak der for at de ikke gikk på en suser av et tap.

Man merker i andre omgang at Tevez og Anderson blir slitne, og når de går ut så klarer ikke United å presse like mye på ballfører. Tevez og Anderson gjorde en god jobb der sammen med Fletcher.

Irriterende at de ikke putter flere. Men kampen er et definitivt lyspunkt for min del. Det eneste som mangler er flere mål.

Dommeren er ikke akkurat på United sin side i dag. Ronaldo fikk vel ikke et eneste frispark. Og United fikk vel noen få. Føltes hvertfall slik ut ;)

Lenke til kommentar

Ja jeg glemte Anderson, som spilte herlig. Slik kampen blir etter målet kler det ikke Tevez, han falt helt ut. Når i tillegg vi er så slappe med å komme med folk får han det vanskelig. Skjønner ikke at man kan sette han alene på Topp.

Ellers fatter jeg ikke logikken med å bruke vårt fremste offensive våpen i Rooney til å ta ut Walcott! Jeg hater slik misbruk av talent! La Rooney være Rooney.

btw: En okse kombinert med en sommerfugl? Hva røyker de egentlig i den kommentatorboksen?

Lenke til kommentar

Forresten hva har skjedd med Ronaldo? Han har mistet mye av den sprudlende lekenheten han hadde i fjor med ti overstegsfinter, og heftige groundmoves. Jeg håper han finner tilbake til det igjen for ikke bare frustrerer det motstanderene (så de ofte ender opp med gule kort), men det er i tillegg ufattelig underholdende.

Jeg er så utrolig glad for at jeg er en av dem som aldri har ønsket John O'Shea vekk :love:

Lenke til kommentar
Steike du er god på svartmalingen Nightkeeper.

Bare litt misfornøyd med taktikken og det offensive i dag. Bunnsolid D. Livsviktig å ikke slippe inn mål på hjemmebane :)

Var godt å høre. Ble litt skeptisk til hva du egentlig forventer av United for at det skal være en god kamp ;)

Dette var nok en kamp i positiv retning siden nedturen som kom med Liverpool kampen.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Forresten hva har skjedd med Ronaldo? Han har mistet mye av den sprudlende lekenheten han hadde i fjor med ti overstegsfinter, og heftige groundmoves. Jeg håper han finner tilbake til det igjen for ikke bare frustrerer det motstanderene (så de ofte ender opp med gule kort), men det er i tillegg ufattelig underholdende.

Jeg er så utrolig glad for at jeg er en av dem som aldri har ønsket John O'Shea vekk :love:

Squad-player, intet annet. Brown er mange klasser over. Men hvem faen har ønsket O'shea vekk....

Lenke til kommentar

Corey blant annet har aldri lagt skjul på at han ønsker O'Shea ut av United. Det var et par andre her også som også mente det en tid tilbake. Squad player for oss ja, men at Brown er flere klasser bedre blir litt drøyt synes jeg. Bedre? Ja, en klasse over? Ja, men flere? Nei. O'shea hadde nok kunne spilt fast på de fleste lag i Premier League eller Serie A.

Lenke til kommentar

Sheasy! Herlig kamp av oss, og man ser at når Tevez og Anderson er frisk er vi på vårt beste, det er det lite tvil om. I første omgangen var de fantastiske (Anderson hele tiden, Tevez spesielt tidlig i kampen) og jeg syns faktisk Tevez er best som en starter. Det er når kampen settes i gang når man ser Tevez gå rett inn i dueller med EN gang. Hele Old Trafford synger høyere og er "med" mer fra første stund pga. mannen. Jeg legger ikke skjul på at jeg er pro-Tevez generelt sett, men det er ikke uten grunn bare for å si det sånn. Når det er sagt, så viste Berba et par glimt av teknikken hans i dag, men; pardon my french, men han var treig på den pasningen som Rooney ga han som kunne blitt en stor sjanse. Det tror jeg de fleste topp 4 PL spissene hadde tatt, så det var synd. Men sånn er det bare.

Ellers en herlig kamp som sagt. At O'Shea putter er bare herlig, jeg er også en av de sammen med Wisbatov som har ALLTID stått opp for Sheasy siden han gjør vanligvis en helt grei jobb for oss når han spiller (defensivt vanligvis) og jeg må si at han har bare blitt bedre og bedre i det siste. I dag syns jeg han var presis med pasnignene, rask nok på kanten offensivt og solid defensivt. Herlig fyr er han også som er en stor pluss! Lojalitet x100. :)

BTW, ingen som har snakket om Anderson "sjansen" her jo! Han var KLART onside etter en heeerlig ball av Fletch, og hade vært nærmest en-mot-en med Almunia etter ca. 40 min spilt! To Arsenal-spillere som var foran han i spillet og Ando var i klar onside, det var jævlig! Og Giggsy, wow, tok den så kaldt og FOR et mål det hadde vært mtp. syke pasningen av Rooney (som igjen var fantastisk for laget i kveld, mannen er elsk) og hadde vært et utrolig viktig 2-0 mål av Giggsy i 800. kampen hans! Det var så synd at det ble blåst, men heldigivs var det offside i det minste!

Jeg skjønner ikke helt at folk sier at Carrick var god i dag? Han var ikke en katastrofe men det var svakt av han for å være helt ærlig. Mange, mange feilpasninger og et par av de kom av svak posisjonering av Fletcher ja, men noen av de er ikke helt akseptable. Men de beste har også svake kamper, sånn det er. :)

Resultatsmessig så var 1-0 ufortjent, vi fortjente mye bedre. Personlig syns jeg ikke Arsenal kunne ha klaget på 3-0 i kveld, hvis ikke 4. Ronaldo headeren er vanligvis alltid inne, Tevez burde ha gjort det bedre på sin og når Ronaldo traff tverra på et så fantastisk skudd visste man at det bare ble 1-0 i kveld og takk Gud for at Bendtner tok litt for mye kraft på den headingen; DET hadde vært ufortjent. Scorer vi tidlig på Emirates, er det ferdig. Men jeg er redd for at vi slipper inn først og da blir det veldig veldig farlig, og det er enda mer mulig hvis Rio er ute til kampen. Mannen er tilbake i form, sammen med monsteret som er Vida som har bare hatt den ene dårlige kampen mot Liverpool og aldri tenkt på det etter.

Alt i alt, en herlig kveld egentlig. Fantastisk å se oss spille skikkelig fotball etter i går på Camp Nou der et lag spilte anti-fotball til tusen og vi fikk et positivt resultat som gir oss en veldig grei sjanse på avansement til finalen. Neste tirsdag blir en veldig stemningsfull kveld på Emirates tenker jeg, og jeg har troa på at vi skal klare det.

Banens beste for meg i rekkefølge:

1. Anderson

2. Rio

3. Fletcher

4. Tevez

Var veldig vanskelig å komme på med disse, og det forteller bare hvor bra laget spilte i det hele i kveld. Var en fabelaktig kamp av oss, manglet bare effektiviteten som har vært faktum lenge i denne sesongen nå. Håper bare ikke vi angrer på disse bommene når kampen er ferdig på Emirates tirsdag kveld... Glad for i kveld uansett! :)

Ender innlegget med litt stoff fra matchvinneren!

The Irishman said his dad was uppermost in his thoughts after he scored United's winning goal against Arsenal, on the eve of his 28th birthday.

"It’s a little early birthday present for me but I have to dedicate that one to my dad," O'Shea told Sky Sports.

"He’s been having a tough time of late, I’m sure this will cheer him up a bit."

Å, bursdagen hans "i dag" (nå) og det høres ut som han virkelig gledet seg over det målet. Herlig, herlig fyr! :)

_45717489_oshea_getty.jpg

Lenke til kommentar
Banens beste for meg i rekkefølge:

1. Anderson

2. Rio

3. Fletcher

4. Tevez

Ja jeg fortsetter mitt crusade mot halleluja faktoren som råder her etter Spurs kampen. Men hva faen gjorde Tevez egentlig etter det første målet? Rooney, Ronaldo, Vidic og Carrick spilte alle en bedre kamp. Tevez sprang seg jo tom etter 30min slik jeg fryktet, å var helt alene på topp. Noe som jo er HELT håpløst. Nei jeg sier ikke at Tevez var dårlig igår, tvert imot så spiller han en ok kamp gitt ut fra forutsetningene han fikk etter det første målet. Rooney skulle vært der oppe ilag med Tevez. Jeg skjønner at folk har sett seg blind på innsats, men hvorfor er ikke Fletcher hedret like mye? Mannen har jo faktisk like mange mål i PL som Tevez også.

Ellers bare kampen igår preg av at vi spiller med en presisjonsvak midtbane med Anderson og Fletcher, Å når i tillegg Carrick kun er god defensiv i denne kampen blir det litt frustrerende når man vet Scholes og Giggs fins. Ellers hater jeg fortsatt så se Rooney defensiv. Det skjærer meg i hjertet.

@Wisbatov. Ja Brown er flere klasser bedre enn O'shea. Det beviste han flere ganger ifjor, vårt klare valg på høyreback, hadde det ikke vært for Rio hadde han også vært fast som stopper.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Jeg ble kvalm når jeg så Gerrard. Buffon er jo en drøm, men jeg håper han avslutter karrieren i Juventus, noe jeg også tror.

@Hyrlen: Hva menes med flere klasser bedre egentlig? Jeg snakker uansett kun om høyreback posisjonen. O'Shea har for meg bevist at han holder et høyere nivå jo mer han spiller, og selv om jeg er helt enig med deg i at Brown er bedre så føler jeg at påstanden om at han er flere klasser bedre er drøy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...