Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skrev nettopp verdens lengste innlegg om Ryan Giggs, men så funket ikke koblingen så da begynner jeg på nytt igjen!

 

Hva kan man si om Ryan Giggs? Den walisiske trollmannen har alltid vært den største for meg, og det er deilig og se at han endelig får den annerkjennelsen han fortjener. Hvilken annen spiller har noen gang påvirket Premier League så mye som han? Finnes det i det hele tatt en spiller på toppnivå som har vunnet flere trofèer enn Ryan Giggs? Han har for meg vært et forbilde og en inspirasjonskilde. Når jeg sitter her og ser DVDen min "Ryan Giggs Secrets and skills" fra når han var 20 år så ser man at han knapt har forandret seg. Den hårete brystkassen, smilet, og gleden av å spille fotball og passere motspillere. Den dagen han legger opp så gråter jeg, for det er ingen spiller jeg noen gang har elsket like mye som Ryan Giggs. Rykket han hadde tidligere har han erstattet med å bli smartere i spillet sitt, men man ser fortsatt at Giggs kan dra av en, to eller tre spillere til tider, og målet tidligere i sesongen der han dro av to spillere før han plasserte ballen med høyrebeinet sitt fikk meg smått til å huske en viss semi-finale i 1999 der motstanderen var Arsenal.

 

Ryan Giggs:

 

I've been at United since I was 13 and I'm very fond of the club and the fans, they have been an integral part of my life."

 

"United offered me a week's trial in December 1986. At the end of it I played for Salford Boys against United's youth team. We won 4-3 and I scored a hat-trick. Alex Ferguson stormed up to me afterwards and said, 'You're not joining us now, lad!' I was so frightened of him that I didn't realise he was joking."

 

"I've been lucky enough to win so many league titles, but the first one was unique as United had waited so

long to be champions again. It was a special evening."

 

"The last five minutes of the Champions League final in Barcelona are a blur. At the final whistle we didn't know what to do because our emotions had gone from disappointment to jubilation."

 

 

 

Hva folk har sagt om Ryan Giggs:

 

"To spend twenty years at one club is unique in this era. Ryan has been a fantastic servant to United. It will be a comforting thought if he ends his career here." - Sir Alex Ferguson

 

"When Ryan runs at players he gives them twisted blood. They don't want to be a defender any more." - Gary Pallister

 

"I remember the first time I saw him. He was 13 and he floated across the ground like a cocker spaniel chasing a piece of silver paper in the wind." - Sir Alex Ferguson

 

"It's almost impossible to replace a player like Ryan Giggs - you do not find many players like him. He is a rarity. He has world class attributes and has achieved so much at one club. You can only look up to him." - Ji-sung Park

 

".... Stunned Arsenal Fans, Joyous United Fans. And if this is the last semi final replay goal we'll ever see, it will rank with some of the greatest ever scored. He just bombed and weaved and kept going. And when it needed a finish, my god did he give his one. What a strike. After beating threee, fooour, fiiive players. Wonderful, wonderful, Fit to win any football match!!!" - Andy Gray on Ryan Giggs' winning goal in FA Cup Semi Final Replay against Arsenal on 14th April 1999 at Villa Park.

 

 

The most decorated player in English football!

First-team Honours:

FIFA Club World Cup: 2008

Intercontinental Cup: 1999

UEFA Champions League: 1998/99, 2007/08

Premier League: 1992/93, 1993/94, 1995/96, 1996/97, 1998/99, 1999/2000, 2000/01, 2002/03, 2006/07, 2007/08

FA Cup: 1993/94, 1995/96, 1998/99, 2003/04

League Cup: 1991/92, 2005/06, 2008/09

UEFA Super Cup: 1991

Community Shield: 1993, 1994, 1996, 1997, 2003, 2007, 2008

 

 

 

 

Hvor er tittelen Sir Ryan Giggs?

Lenke til kommentar

Glimrende innlegg om Giggs, Wisbatov. En fryd å lese, en fryd å se videoer. Jeg sliter med å velge mellom Scholes og Giggs som min all time favoritt-spiller i united, men heller vel kanskje mot Giggs. Vi er utrolig priviligerte som har hatt slike spillere i klubben som er like brilliante som de er lojale. Det er få spillere i fotballhistorien som kan måle seg med Giggs. Tidenes beste venstreving.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Morer meg litt over småligheten til Liverpool fansen. En av Premier Leagues største legender får endelig den hederen han fortjener, så er det plutselig galt? Er ingen steder som sier at denne prisen går til den som har spilt absolutt best, det er en kåring som blir stemt frem av hans medspillere. Jeg skjønner at begreper som ære, meritter, stolthet og legende ikke henger like like høyt der i gården. Bare godt at spillerene i Premier League ser det annerledes.

 

the welsh Wizard! Favorittspilleren min gjennom tidene sammen med Cantona.

Lenke til kommentar
Ja etter å ha lest diverse innlegg rundt om etter kåringen er eg helt enig Hyrlen. Småligheten råder.

 

Jeg er enig i det her, men for å være helt ærlig så er jeg ganske sikker på at de hadde skreket ut om Vidic vant den også. De har jo sånn fiks - faks idè om at Gerrard (og Torres) er de beste spillerene hvert år.

Lenke til kommentar
De har jo sånn fiks - faks idè om at Gerrard (og Torres) er de beste spillerene hvert år.

 

Hvor har du det ifra? De fleste (oppegående) Liverpool-supporterne mener Vidic burde vunnet såvidt jeg har sett.

 

Har forøvrig ingenting i mot at Giggs vinner. For å sitere en på redandwhitekop forumet:

 

"Giggs has to be one of the few Mancs who gets any respect from Liverpool fans. Deserves a reward for that fact alone..."

Lenke til kommentar
Han har definitivt det offensive inne, og vi har nok bare mer å glede oss til der, og jeg håper selvsagt også at han blir bedre med det defensive med tiden.

 

 

Synest han klarer seg meget godt "mann mot mann" men f.eks kampen mot Tottenham viste klart og tydelig at han mangler masse på "plasseringsevnen". Det må han jobbe med.

 

Åsså må han slutte å slå innleggene rett i motstander ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...