Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil faktisk mye heller ha en Berbatov-type enn en ren goalgetter. Forsvinner Ronaldo er jeg ekstremt sikker på at Berbatov kommer til å score minst 25 mål neste sesong. Da blir han goalgetteren flere her inne etterlyser, men med så ekstremt mange kvaliteter i tillegg. Huntelaar har, etter det jeg har forstått (correct me if I'm wrong), ikke så mange andre ferdigheter enn avslutningsegenskapene. Viktig det også, faktisk kanskje det viktigste, men det blir for "statisk", kjedelig, ol. Det er ikke tilfellet med Berbatov, som har så mange andre ekstremferdigheter. Det som er tingen er at han ikke kommer til sin rett når vi har Ronaldo som indirekte stjeler målene fra Berbatov, Rooney og Tevez. Hvis Ronaldo forsvinner vil Rooney og Berbatov få mer ansvar for målscoringen og jeg drister meg til å si at minst en av dem ville scoret over 25 mål, kanskje til og med begge to. Det tror jeg ikke kommer til å skje så lenge Ronaldo er i klubben.

Lenke til kommentar

Rooney kan jeg ikke tenke meg at kommer til å score 25 mål i løpet av en sesong, og jeg har heller ikke så stor tro på at Berbatov putter 25 mål i løpet av en sesong. Ronaldo "stjeler" ikke så mange mål fra andre ville jeg tro. Han prøver seg kanskje litt mer selv, men at han "stjeler" mange mål fra spissene våre tviler jeg på. Huntelaar er langt fra "statisk" etter min mening, men han er ikke så mye med i oppbyggingen av spillet. Han ligger der han skal ligge og posisjonerer seg sånn at han er spillbar, og kan avslutte. Akkurat nå ligger spissene våre for dypt i banen, eller iallefall en av dem, og der ligger mye av problemet. Berbatov må ligge høyere eller så må Rooney ligge høyere. De kan ikke begge være like delaktige i spillet.

Lenke til kommentar
Rooney kan jeg ikke tenke meg at kommer til å score 25 mål i løpet av en sesong, og jeg har heller ikke så stor tro på at Berbatov putter 25 mål i løpet av en sesong. Ronaldo "stjeler" ikke så mange mål fra andre ville jeg tro. Han prøver seg kanskje litt mer selv, men at han "stjeler" mange mål fra spissene våre tviler jeg på. Huntelaar er langt fra "statisk" etter min mening, men han er ikke så mye med i oppbyggingen av spillet. Han ligger der han skal ligge og posisjonerer seg sånn at han er spillbar, og kan avslutte. Akkurat nå ligger spissene våre for dypt i banen, eller iallefall en av dem, og der ligger mye av problemet. Berbatov må ligge høyere eller så må Rooney ligge høyere. De kan ikke begge være like delaktige i spillet.

Stjeler ble kanskje et litt feil ord. Det jeg mente var at hvis Ronaldo forsvant ville målene bli fordelt på spissene i større grad enn det som er tilfellet nå for tiden. Nå kommer de, og spesielt Berbatov, litt i skyggen av ham. Litt vanskelig å forklare, men jeg er ganske sikker på at Berbatov ville vært bedre om Ronaldo ikke var i klubben.

Det du sier om Huntelaar er nettopp det jeg mener. Jeg vil ha en spiller som bidrar med nøkkelpasninger før ballen ligger i nettet. Det gjør ikke han. Berbatov derimot er den type spiller og kan bidra så mye mer enn bare siste touchet på ballen før den går i mål.

Dog skulle jeg likt å hatt en Huntelaar-type på benken, som kan komme inn score uten så mye dill dall. Ikke helt utenkelig at han kunne tolerert en benketilværelse med regelmessige innhopp. Litt synd for Welbeck, Campbell og Macheda, men er de gode nok får de nok sjansen de også. Få er bedre til å gi spillerne riktig matching (både unge og gamle) enn Fergie.

Det siste du skriver er jeg helt enig i. Rooney syns jeg spiller bra der han er, men Berbatov skulle jeg gjerne sett høyere på banen.

Edit: Raste og resten: http://therepublikofmancunia.com/we-hate-berbatov/

110% enig i det vår venn Scott the red skriver der.

Endret av D'Amico
Lenke til kommentar

Stjeler ble kanskje et litt feil ord. Det jeg mente var at hvis Ronaldo forsvant ville målene bli fordelt på spissene i større grad enn det som er tilfellet nå for tiden. Nå kommer de, og spesielt Berbatov, litt i skyggen av ham. Litt vanskelig å forklare, men jeg er ganske sikker på at Berbatov ville vært bedre om Ronaldo ikke var i klubben.

Det du sier om Huntelaar er nettopp det jeg mener. Jeg vil ha en spiller som bidrar med nøkkelpasninger før ballen ligger i nettet. Det gjør ikke han. Berbatov derimot er den type spiller og kan bidra så mye mer enn bare siste touchet på ballen før den går i mål.

Dog skulle jeg likt å hatt en Huntelaar-type på benken, som kan komme inn score uten så mye dill dall. Ikke helt utenkelig at han kunne tolerert en benketilværelse med regelmessige innhopp. Litt synd for Welbeck, Campbell og Macheda, men er de gode nok får de nok sjansen de også. Få er bedre til å gi spillerne riktig matching (både unge og gamle) enn Fergie.

Det siste du skriver er jeg helt enig i. Rooney syns jeg spiller bra der han er, men Berbatov skulle jeg gjerne sett høyere på banen.

Den får man til å tenke

...HELT ENIG

Den får man til å tenke

...HELT ENIG

Lenke til kommentar

Greit han er god, men han lekte seg for kostbar da han tok straffen. Akkurat som Terry lekte seg i mai ifjor. Sånne ting er så feil og man driter seg ut.

Rio? Hvorfor tar favorittspilleren min andre straffen, han er en midtstopper! Var faktisk klar for å vinne da vi kom til straffekonken.

Lenke til kommentar

Siden vi allerede har en goalgetter debatt oppe og går,vil jeg føye til en ting til.

Akkurat mangelen på en goalgetter har gjort at vi har fokusert mindre på et viktig aspekt i MUFC sitt angrepsspill,nemlig innlegg.På Wembley igår (og mange andre kamper) har avleveringene på innlegg vært direkte horrible.Istedenfor knallharde innlegg med toppskru,underskru,bananskru,bananskall-skli-skru osv,så blir det lempet inn lomper rett foran mål som keeper har små problemer med å hente ned.

Dette tror jeg er en direkte konsekvens av at vi mangler en RvN-type spiller som gjør forsvaret nervøst med sin konstante tilstedeværelse.

Se på di siste 8 kampene.På di siste 10 kampene har vi 5 mål fra innlegg (av 17),Tevez mot Fulham,Vidic og Ronaldo mot Inter,Tevez mot Porto og Scholes mot Sunderland.

Kanskje ikke den mest vanntette teorien,men jeg føler vi trenger en goalgetter type til neste sesong.

Lenke til kommentar

Reprisen av straffen viser bare enda bedre hvor elendig den er. Han har lurt keeperen helt ned i knestående, på høyre fot og kan bare gå en vei. Alikevell legger han den der han gjør, haha.

Heldigvis er ikke dette verdens undergang, og om United nå vinner PL og slår ut Arsenal i CL blir SAF enda mer genierklært.

Lenke til kommentar
Footytube er :love:

Du vet om footytube, men må allikevel spør i tråden her om hvor straffen vises?

jeje...

Onsdag blir en viktig dag. Litt avhengig av resultatet mellom Arsenal og Liverpool i morgen.

Skal ikke legge skjul på at ønsket mitt eg Arsenal seier :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...