Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Ellers er jeg helt uenig i Latias sin vurdering av Berbatov. I dag viser igjen at Berbatov har ferdigheter Tevez kan se langt etter. Tekniken, overblikket og passninsfoten er superb. Han skaper mange kontringer for oss idag når han møter dypt i banen.

 

Vi trenger mål og med Berbatov er det langt mer sannsynlig enn med Tevez. Berb er toppscoreren vår i CL og har flest assists. End of discussion.

 

Nå ble han skadd på nytt i dag riktignok, så da blir han nok hjemmeværende uansett.

Så klart han er bedre enn Tevez, men tror ikke han er 100% kampklar enda. Var jo snakk om at han skulle være ute i minst 1-2 uker til, og så er han plutselig på banen mot Sunderland. Hadde han vært helt frisk, hadde jeg ikke hatt noe i mot at han spilte mot Porto, men det er han ikke atm. Tror det var dumt av Fergie å bruke han så tidlig, for han har jo fått en ny skade i ankelen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han har vel funnet ut at han kommer til å få kjeft for at han filmet :)

 

Bildet er hentet fra en artikkel hos dagbladet, står noe av interresse når det kommer til sutringen til Lazio om at United stjal han fra dem:

 

Lazio kan skylde seg selv, mener Volfango Patarca. Han har jobbet i italienerens ungdomssystem i 25 år og kjenner Macheda godt. Patarca frykter at Kiko hadde blitt nødt til å gi seg med fotballen om ikke United hadde kommet på banen.

 

- Hadde det ikke vært for Manchester United tror jeg han ville vært tapt for fotballen. I stedet er han i England og jeg tror United har gjort ham moden raskere enn det han ville blitt i Italia, sier Patarca ifølge Daily Mail.

 

- Burde holde kjeft

Kiko kom nemlig fra svært trange kår i Ponte di Nona, sør i Roma. Familien bodde langt fra Lazios treningsfelt Formello nord for byen, og bare det å komme seg til trening var en utfordring for ham og familien. Faren Pasquale forsøkte å få hjelp av klubben, men nådde ikke gjennom.

 

- Pasquale forsøkte å få økonomisk hjelp tre ganger, for det var så tøft for dem å komme seg til treningene. Det kostet mye penger og han måtte ta seg fri fra jobben. Slik jeg har forstått det tilbød Lazio først hjelp da de skjønte at Manchester United var interessert i ham, sier talentspeideren Patarca.

 

Familien til Macheda ble tilbudt både jobb og bolig i Manchester - og det er nok ingen av dem som angrer i dag.

 

- Det virket ikke som Lazio hadde særlig stor tro på ham, derfor burde de holde kjeft nå og ikke anklage United for talentrøveri, mener Patarca.

Endret av Manx
Lenke til kommentar
*Snipp*

Dette er gammelt nytt, har vel tom stått i Daily Mail om jeg ikke tar helt feil.

Denne Patarca har blitt ansett som en svært innbitt mann etter nokså krass kritikk fra Lazio styret, på bakgrunn at han ikke fikk fremeller nok unge Lazialere :)

Men denne Patarca har helt riktig at det hadde tatt lenger tid for Kiko å utvikle seg, men du er ikke akkurat rakettforsker når du har funnet ut av det, dette er helt standard i Italia. Det er ofte man ikke har spiret fult ut før man er 23-24 år (Altså mann hadde forlengst blitt skyvet ut i kulden i England), selv om man har blitt anset som et stortalent i en årrekke. Et godt eksempel her er Giovinco :)

I ettertid, når man ser at Kiko (Ihvertfall hittil) har lykkes, så kan man se tilbake på en solskinnshistorie, men hvilke midler og kraft United har brukt på denne saken er en helt annen. Hva hadde skjedd med Macheda hvis han ikke hadde lykkes? Han hadde sansynligvis endt opp som vrakgods.

 

 

Men jeg skal slutte å Whine om denne saken.

 

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Da var jeg tilbake fra påskefjellet. Gikk dessverre glipp av Sunderland-kampen, men jeg hadde heldigvis tilgang til tekst-tv. Det var like før jeg brøt ut i full jubel da jeg så at vi hadde tatt 3 poeng mtp på Liverpools slakting av B'burn tidligere på dagen, og at det var Macheda som scoret 2-1-målet. Siden jeg ikke så kampen velger jeg å tro at det ikke bare var flaks at han ble matchvinner, men at han spilte strålende tiden han var innpå og viste frem de fantastiske ferdighetene han innehar. Registerte også at vi ikke overkjørte Sunderland slik jeg håpet på og til dels "forventet". Vi slipper nok en gang inn mål, noe som er litt synd, spesielt siden det var Foster som måtte hente ballen ut av nettet. Nå skal det sies at både Ronaldo og Evra var på benken, så jeg håper (misforstå meg rett) at det var det som var grunnen til at det ikke ble en mer komfortabel seier.

 

Hadde tenkt å se fort gjennom tråden og hoppe over de innleggene som ikke var av interesse, men det var jammen ikke mange. Bra jobbet alle sammen, så får vi satse på nivået holder seg når folk returnerer fra ferien.

Endret av D'Amico
Lenke til kommentar

@Hans-o: Jeg synes det er svært merkelig, og har hardt for å tro at du allerede som niåring etter O'sheas debut ikke hadde tro på han. For min del virker det som mange av dere ikke skjønner at i fotball så trenger man gode reserver også, man kan faktisk ikke vinne uten dem. Det er derfor jeg synes det er tåpelig når man begynner å skjelle ut en spiller som O'shea som er et 3. og 4. valg i en rekke posisjoner. Vi kan ikke ha verdensklassespillere på benken, det sier seg selv. Stjerner er ikke interessert i å sitte på benken, og dere bør prise dere lykkelige over at vi har en såpass god "potet" som John O'Shea som er villig til å sitte på benken i en årrekke når han hadde vært fast innventar utenfor topp 4.

Lenke til kommentar
@Hans-o: Jeg synes det er svært merkelig, og har hardt for å tro at du allerede som niåring etter O'sheas debut ikke hadde tro på han. For min del virker det som mange av dere ikke skjønner at i fotball så trenger man gode reserver også, man kan faktisk ikke vinne uten dem. Det er derfor jeg synes det er tåpelig når man begynner å skjelle ut en spiller som O'shea som er et 3. og 4. valg i en rekke posisjoner. Vi kan ikke ha verdensklassespillere på benken, det sier seg selv. Stjerner er ikke interessert i å sitte på benken, og dere bør prise dere lykkelige over at vi har en såpass god "potet" som John O'Shea som er villig til å sitte på benken i en årrekke når han hadde vært fast innventar utenfor topp 4.

O`Shea er genial å ha han(elsker han), men i år synes jeg det har blitt litt for mye av han.. Vi har hatt ekstremt mye skader i forsvaret og han har nesten spilt fast etter jul. Synes ikke han er god nok for å spille fast for verdens beste klubb, men genial som backup, det er han! :thumbup:

Lenke til kommentar
@Hans-o: Jeg synes det er svært merkelig, og har hardt for å tro at du allerede som niåring etter O'sheas debut ikke hadde tro på han. For min del virker det som mange av dere ikke skjønner at i fotball så trenger man gode reserver også, man kan faktisk ikke vinne uten dem. Det er derfor jeg synes det er tåpelig når man begynner å skjelle ut en spiller som O'shea som er et 3. og 4. valg i en rekke posisjoner. Vi kan ikke ha verdensklassespillere på benken, det sier seg selv. Stjerner er ikke interessert i å sitte på benken, og dere bør prise dere lykkelige over at vi har en såpass god "potet" som John O'Shea som er villig til å sitte på benken i en årrekke når han hadde vært fast innventar utenfor topp 4.

 

 

Når man som 4 åring blir supporter av et lag så blir man nok litt mer kresen enn normale folk.

 

Og når man som 9 åring faktisk ser at en superdebut bare er et blaff da har man mer peiling enn normale folk.

 

Hvordan kommer karrieren til Macheda til å bli lurer eg på da. For Hans-O er jo synsk :tease:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Husker for en tid tilbake i tråden, så stod det noe om at Rafael langet ut mot SAF. Var sikker på at det var Rafael som i bror til Fabio. Så var det avklart :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...