Sir LuckyNr7 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Jeg vurderte å begynne å følge denne tråden, ettersom diskusjon.no er et rimelig saklig sted, og dette burde derfor være et fint sted å få diskutert United. Nå er jeg derimot i tvil. Riktignok har jeg bare lest siste siden, så det kan være at jeg bare var uheldig. Er det virkelig slik Ronaldo blir oppfattet her? Jeg gremmes. Dette er spilleren som har vært verdens beste spiller de to siste årene, og har vært en veldig viktig del av United-laget som har utrettet store ting. I år har han ikke vært i samme kanonform, men likevel er han vår toppscorer. Jeg kan forstå at Ronaldos holdninger på banen kan provosere, jeg blir oppgitt selv til tider, men det får være grenser. Han faller fortsatt lett, men filmingen blir det mindre og mindre av. Det må også være litt rom for forståelse når Ronaldo er den personen som blir sparket ned soleklart flest ganger, og i tillegg får svært lite beskyttelse fra dommerene (bare se på oppførselen til den idioten av et menneske som var dommer mot Fulham). Klart man kan bli litt grinete da. Er det tilfeldig at Ronaldo har prestert bedre i CL, der han får mer beskyttelse fra dommeren? Det går selvfølgelig an å ha spillere en liker mer eller mindre enn andre, men Ronaldo spiller for Manchester United. Han er vår spiller. Jeg krever ikke at alle skal hylle Ronaldo som en Gud, men i alle fall så lenge han spiller for United bør dere klare å stå bak han. Jeg vemmes. dette er det beste innlegget jeg har lest noen gang. TAKK Sheasy Lenke til kommentar
Latias Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Herlig innlegg, Sheasy! Er helt enig i alt du skriver der. Uten Ronaldo hadde vi ikke vunnet en dritt forrige sesong. Han har ikke hatt en like god sesong i år, men likevel har han vært vår beste spiller. Drit i hvordan han er som person noen ganger, for han er en fantastisk fotballspiller. Selv håper jeg han blir i klubben noen år til. Er rimelig sikker på at vi ikke hadde vunnet ligaen om vi ikke hadde hatt Ronaldo forrige sesong. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Det går selvfølgelig an å ha spillere en liker mer eller mindre enn andre, men Ronaldo spiller for Manchester United. Han er vår spiller. Jeg krever ikke at alle skal hylle Ronaldo som en Gud, men i alle fall så lenge han spiller for United bør dere klare å stå bak han. Jeg vemmes. Etter fjorårets overgangs tull og at han går fort lei og sutrer noe fryktelig på banen mer enn noen gang denne sesongen, når han fremdeles går over ende straks noen er borti han når han nærmer seg motstanderens 16 meter så kan han bare takke seg selv. Personlig så trodde jeg han hadde blitt voksen etter det han viste sist sesong på banen, men etter Moskva så ar det stort sett bare vært tull og sutring fra hans side. Dagene han velger å spille fotball så er han fantastisk, men jeg sitter så lang igjen med et inntrykk av en spiller som helst hadde vært et annet sted enn på Old Trafford denne sesongen uannsett hva han velger å si utad. Jeg velger heller å støtte spillere som vil blø for drakta og klubben, spillere som Fletcher og O'Shea. Om du vemmes på våre vegne, så har jeg stort sett gjort det samme med Ronaldo og som sagt han kan takke seg selv. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Etter fjorårets overgangs tull og at han går fort lei og sutrer noe fryktelig på banen mer enn noen gang denne sesongen, når han fremdeles går over ende straks noen er borti han når han nærmer seg motstanderens 16 meter så kan han bare takke seg selv. Personlig så trodde jeg han hadde blitt voksen etter det han viste sist sesong på banen, men etter Moskva så ar det stort sett bare vært tull og sutring fra hans side. Dagene han velger å spille fotball så er han fantastisk, men jeg sitter så lang igjen med et inntrykk av en spiller som helst hadde vært et annet sted enn på Old Trafford denne sesongen uannsett hva han velger å si utad. Jeg velger heller å støtte spillere som vil blø for drakta og klubben, spillere som Fletcher og O'Shea. Om du vemmes på våre vegne, så har jeg stort sett gjort det samme med Ronaldo og som sagt han kan takke seg selv. Du er klar over at Ronaldo aldri noensinne har sagt at han vil bort ikke, sant? Hvis du fjerner artiklene som ikke inneholder sitat fra Ronaldo, er det faktisk veldig få igjen. Det var aldri en mulighet for at Ronaldo forsvant forrige sommer. Media skapte et inntrykk av det, Real Madrid fyrte oppunder, og folk kjøpte det. Misforstå meg riktig, jeg er ikke Ronaldo sin største fan. Jeg liker også bedre spillere som Fletcher og O'Shea. Jeg elsker Rooney, Giggs og Scholes. Jeg har en fascinasjon for Evra som er på grensen til homofil. Jeg digger hvordan Carrick og Ferdinand leser spiller, og har full kontroll, og jeg synes Vidic er fantastisk. Men dette forandrer ikke det faktum at Ronaldo spiller for Manchester United, og fortjener vår fulle støtte. Å ønske spillere ut av klubben før forbeholdes avskum som Heinze, som aktivt prøver å bli solgt. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Prinsippielt er eg heilt einig med deg Sheasy, men i akkurat denne saka så må eg innrømme at eg forstår mange av dei som har gått lei av holdningane Ronaldo innimellom viser, samt spesielt tull i forhold til eventuelle overgangar. Eg er av den oppfatning av at så lenge ein spelar bærer United-drakta så skal han ha mi støtte, uansett om det er ein spelar som kanskje ikkje har oppført seg etter den norma vi ønsker at spelarane våre skal halde seg til. Det er mange som uttrykker at dei ønsker å få Ronaldo ut av klubben til sommaren, og eg har nok tenkt tanken sjølv, men samtidig så trur eg at han framleis kan verte endå betre for oss om han blir i klubben, og eg er redd for at det skal bli vanskelig å erstatte dei ekstremkvalitetane og avgjerande egenskapane som Ronaldo har. Om Ronaldo blir i klubben i 1, 2 eller 10 sesongar til har egentlig ikkje så mykje å seie sånn sett, eg trur han vil bli vanskelig å erstatte. Real har jo no starta som dei har hatt for vane, og så lenge Ronaldo ikkje bastant går ut og seier at det ikkje vil bli aktuelt med ein overgang, så er det sjølvsagt veldig vanskelig å vere sikker på noko som helst. Forhåpentligvis så kan vi sleppe den samme situasjonen som vi fekk i fjor sommar, med stor usikkerheit rundt kven som seier kva og rundt kvar han skulle spele når den nye sesongen starta. Det mest provoserande for meg når det gjelder Ronaldo er likevel holdningane i forhold til filming, etterslengane han har byrja med hovudsakleg denne sesongen og diverse sånne ting. Eg forstår veldig godt at han blir provosert, føler han får for lite støtte frå dommarar og blir urettferdig og til tider nesten voldelig behandla av motspelarar, men eg skulle ønske at han prøvd litt hardare på å unngå å gjere dumme ting sjølv, for eg trur det då ville bli lettare for dommarane og ta affere. Ryktet Ronaldo har fått tilseier at dommarane vil vere ganske kjappe med å dra opp eit gult kort for filming ettersom han har gjort det før, og det må han nesten berre akseptere og heller vise at han kan spele utan å dette for lett eller filme. Dersom dommarane ser at han skjerpar seg så vil han mest sannsynlig bli bedre beskytta også. Eg hadde gleda meg voldsomt om Ronaldo hadde blitt i klubben ut karriera, sjølv om at eg dessverre ikkje ser på det som så veldig sannsynlig. Det er heilt sant at vi som supporterar bør støtte dei spelarane som spelar for United, men det betyr ikkje at vi må vere udelt positive til dei same spelarane. Det er jo nesten ei av oppgåvene våre som supporterar å sette lys på dei tinga vi ikkje er fornøgde med og å vere kritiske til spelarar og laget når det trengs. Det er jo egentlig berre å sjå til nokre av dei mest hardbarka supporterane United har, nemleg dei som går på alle bortekampane og som for det meste lagar ei fantastisk stemning. eg har enno til gode å ikkje høre dei synge Viva Ronaldo i løpet av ein kamp denne sesongen. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Real har jo no starta som dei har hatt for vane, og så lenge Ronaldo ikkje bastant går ut og seier at det ikkje vil bli aktuelt med ein overgang, så er det sjølvsagt veldig vanskelig å vere sikker på noko som helst. Forhåpentligvis så kan vi sleppe den samme situasjonen som vi fekk i fjor sommar, med stor usikkerheit rundt kven som seier kva og rundt kvar han skulle spele når den nye sesongen starta. I år har jo Ronaldo flere ganger gjort nettopp dette. Han har sagt at han trives i Manchester og ser ikke noen grunn til å reise. Jeg synes ikke man kan forvente noe mer. Hvis han sier at han utvilsomt blir vil jo det bli en katastrofe hvis han faktisk reiser, og det finnes ingen garantier i fotball, derfor er de uttalelsene han har kommet med i det siste mer enn gode nok for meg. Ellers er jeg enig i alt du sier, og Ronaldo fortjener helt klart kritikk. Han fortjener kritikk for formen sin som ikke har vært opptimal i år, han fortjener kritikk for hans vanskeligheter for å holde seg på beina, og han fortjener kritikk for sine til tider elendige holdninger på banen. Det er når folk vil ha han ut av klubben det blir for mye for meg, i alle fall når det bare finnes en eneste person på kloden som kan erstatte han, og det er en spiller vi aldri kommer til å få. Det med bortefansen er et veldig interessant poeng, som jeg også har lagt merke til. Det tok ekstremt lang tid før man kunne synge Viva Ronaldo på OT uten at den ble gjort om til Viva John Terry, det var aldri et problem på bortebane. Betyr det at bortefansen er mindre oppdatert, og ikke har fått med seg hva Ronaldo ha sagt og gjort, eller er det kanskje noe annet som er grunnen? Lenke til kommentar
archanios Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Det var vel på bortebane Viva Ronaldo vart introdusert trur eg. Og dette er ofte den harde kjernen av United-supportarane, så eg trur neppe dei er mindre oppdaterte enn andre. Etter mi meining er dei kanskje flinkare å støtte laget og spelarane enn det vi til tider ser på OT Lenke til kommentar
Manx Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Du er klar over at Ronaldo aldri noensinne har sagt at han vil bort ikke, sant? Han gikk aldri ut og sa at han ikke skulle noen steder, er mer en godt nok bekreftelese for min del. Han kunne ha satt en stopper for ryktene dag en men det skjedde aldri. Men han har jo nå sagt flere ganger at han ikke skal noen steder neste sesong er vel og bra, men for min del så venter jeg til sommeren er over for å se om det er spill for galleriet eller om han faktisk har planer om å holde i United. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Det er faen meg så jævla trist. Jeg blir faen meg så fuckings møkkaforbannet. Jævla dritt. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Skulle jo ikke vært mulig, men da får vi bare slå Villa i morgen så er vi tilbake på toppen. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) <Han gikk aldri ut og sa at han ikke skulle noen steder, er mer en godt nok bekreftelese for min del. Han kunne ha satt en stopper for ryktene dag en men det skjedde aldri. Det hadde ikke stoppet noe som helst. Vi hadde vel 6-7 scåringer på overtid en sesong, og jeg husker hylekoret som ropte flaks da Endret 4. april 2009 av Limbeck Lenke til kommentar
Manx Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Kanskje ikke, men han hadde i hvertfall gått ut og sagt jeg skal ingen steder. Han bidro bare til det ble mer tull i media enn det som strengt tatt var nødvendig. Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Jeg satt bare å ventet på at det skulle plinge på VGlive, og gjett hva, jeg hadde faen meg rett! Vi bare MÅ vinne imorgen. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Vi får se, håper at den 2 uker lange "pausen" har gjort godt for hodene til gutta. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Kanskje ikke, men han hadde i hvertfall gått ut og sagt jeg skal ingen steder. Han bidro bare til det ble mer tull i media enn det som strengt tatt var nødvendig. Og hva så? Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Vi får se, håper at den 2 uker lange "pausen" har gjort godt for hodene til gutta. Det håper jeg virkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå