Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Men, langt mer kontroversiell enn beslutningen om å åpne for slike salg, er nyheten om at West Stand - på folkemunne kun omtalt som Stretford End - selve symbolet på "the Red Army", skal døpes om til Malcolm Glazer West Stand. Navneendringen skal skje etter modell av tidligere lignende påfunn, som Prestons Tom Finney Stand og West Hams Bobby Moore Stand, og vil etter planen være en realitet allerede fra sesongstarten 2009/10.

Dette derimot lukter snarr lang veg.. :p

Tatt frå united.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lovte meg selv at jeg ikke skulle begynne å drømme i tråden, men jeg klarer rett og slett ikke å la være. Først og fremst er jeg ute etter en keeper som er tilnærmet lik Edwin. Han må ha god rekkevidde, god til å posisjonere seg (er det en ting jeg ikke takler er det en keeper som feilposisjonerer seg), god i feltet og god til å kommunisere. Selvsagt må man være god 1 mot 1 og en god shot stopper også, man ser med andre ord etter en komplett keeper. Jeg regner med at etter neste sesong så henter vi en ny keeper hvis Foster ikke skulle overraske utrolig. Jeg har selv liten tro på det, men hvis det skjer er det selvsagt supert, men jeg lager en liten topp fem liste (ingen spesiell rekkefølge) over hvem jeg gjerne ville hatt til United som Edwins erstatter.

René Adler

Bayer Leverkusens bakerste mann, og det ser ut til at han skal være Tysklands bakerste også. Hva kan man si? Tyskland har jo opp gjennom årene fostret store keepere og kan vel kalles en keepernasjon. Oliver Kahn, Jens Lehmann. Store personligheter og solide keepere. Adler er forholdsvis ung, med sine 24 år på baken, og har aldri fått både klubberfaring og landslagserfaring. Han ruger 191 cm over bakken, og er blant topp 10 i verden etter min mening. En keeper som stort sett holder et meget høyt nivå.

Se filmen hos Youtube

Hugo Lloris

Det skal sies at jeg ikke sett altfor mye av den 22 år gamle franskmannen, men jeg er ute etter en forholdsvis høy og ung keeper, og det er jo praktisk talt umulig og finne en keeper på Edwins høyde som kan ta over etter han. Gode reaksjonsevner, nydelige redninger og rett og slett en fryd å se på. Virker også som en herlig kar. Han er førstekeeperen til Lyon.

Steve Mandanda

1,85m er ikke så fryktelig høyt, men det jeg liker med Mandanda er at han holder ballen såpass ofte etter et skudd, og dermed slipper han og gi bort en corner eller en retur. Dette er etter min mening en meget god egenskap hos en keeper. Han er også ung, 24 år gammel, og står for øyeblikket for Marseille.

Se filmen hos Youtube

Maarten Stekelenburg

Kanskje den keeperen som kan erstatte vår egen Nederlender? Stekelenburg er førstevalget på det Nederlandske landslaget og er like høy som vår egen kjempe. Han ble kåret til den beste spilleren til Ajax i 07/08 sesongen, han har desverre mistet plassen sin på Ajax denne sesongen grunnet skadeproblemer, men jeg regner med at han vinner den tilbake med tiden. Han er forresten ganske god til å redde straffer som vår egen Van Der Sar.

Igor Akinfeev

Jeg har ikke så mye å si om han. Han hadde et godt mesterskap, og står utmerket for klubblaget sitt. En mann for fremtiden.

Lenke til kommentar

Jeg likte bedre de andre avatarene :(

Interessante navn du lister opp Wisbatov. Usikker på hvem som er rett mann for jobben, da jeg ikke følger så nøye med i resten av fotball-europa. Men jeg vil ikke at han skal være for ung. En keeper er sjelden bedre når han er under 27 år enn over, så 22-23 åringer er jeg lite lysten på å signere. Jeg vil ha en som kan prestere på topp fra første stund, ikke en vi trenger flere sesonger på å utvikle.

Endret av D'Amico
Lenke til kommentar
Jeg likte bedre de andre avatarene :(

Interessante navn du lister opp Wisbatov. Usikker på hvem som er rett mann for jobben, da jeg ikke følger så nøye med i resten av fotball-europa. Men jeg vil ikke at han skal være for ung. En keeper er sjelden bedre når han er under 27 år enn over, så 22-23 åringer er jeg lite lysten på å signere. Jeg vil ha en som kan prestere på topp fra første stund, ikke en vi trenger flere sesonger på å utvikle.

Er enig til en hviss grad. Casillas har stått i Real Madrid buret fra han var ung, og med stor suksess. Jeg tror at det å satse på en etablert ung keeper kan være det riktige hvis vi ikke skal satse på Foster. Det å satse på Hugo Lloris eller Steve Mandanda f.eks ville jeg kalle mindre risikabelt selvom de er yngre enn Foster og PIG.

http://www.united.no/united/nyheter/nyhete...ler_brakk_armen

Zieler blir vel ute en stund.

Den på united.no om Glazer var det jo APRILSPØK skrevet over hele.

EDIT: Fun fact, VDS står bokført med et mål for Ajax.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
Er enig til en hviss grad. Casillas har stått i Real Madrid buret fra han var ung, og med stor suksess. Jeg tror at det å satse på en etablert ung keeper kan være det riktige hvis vi ikke skal satse på Foster. Det å satse på Hugo Lloris eller Steve Mandanda f.eks ville jeg kalle mindre risikabelt selvom de er yngre enn Foster og PIG.

Over tid vil det kanskje lønne seg, men uten at jeg vet noe om nivået på Mandana og Lloris, er jeg redd at de verken har erfaringen og tryggheten til å kunne stå fast i en så stor klubb som United er med det første. Da kan fort bli slik at vi må leve med en usikkerhet i det bakre ledd i en sesong eller to, noe jeg har svært lite lyst til. Men som du sier, hvis vi skal satse på en keeper som per dags dato kanskje ikke er helt top notch, er det nok lurere å satse på f. eks. Mandana eller Lloris i stedet for Foster og Kuz som ikke har like stort potensiale og talent som de to førstnevnte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...