Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Indeed Points.

Men for å gå litt mer over til kampen på onsdag. Hvem kommer Inter til å stille med i midtforsvar? Burdisso og Matrix ble skadet i helgen, og Chivu/Samuel er fortsatt usikre. Jeg håper i det lengste på Cordoba og Rivas, men det snakkes også om Cordoba/Cambiasso.

Lenke til kommentar

Dette med Cambiasso er jo stort sett bygd på spekulasjoner, og kommer nok aldri til å skje. Han er jo en klassespiller på midten, og kanskje en av de spillerne på Inter jeg har mest respekt for. Men han skal få kjørt seg på onsdag uansett hvor han spiller.

Lenke til kommentar

“Roy was probably the biggest influence on my career,” Fletcher added. “He would come down hard on me if I ever did anything wrong but he made me realise what it meant to be a Manchester United player. I can remember coming in from training one day and checking my mobile phone for text messages. Well, that was it. He absolutely hammered me, all the way into the gym. He was a great influence, really. If Roy had a go at you, he did it because he cared. He was the best captain you could wish for. He would tear you to shreds on the pitch if you gave away the ball, ‘get your effing touch right, effing this, effing that’ but, as soon as you got into the dressing room, it was over. He was a winner. I’ve met dedicated professionals but he had something else.”

Åh, som eg savnar Roy....

Kampen på onsdag kan bli vanskelig, men eg trur det har litt med måten United går ut på. Dette er ikkje ein kamp det er hjelp i å ta ting forsiktig og spele på resultat. Etter mi meining må vi heller prøve å gå ut for å få det første målet, og gjerne eit til i samme slengen.

Vi er sjølvsagt litt bekymra for skadene på spelarar i eiget forsvar, men om ein av Rio eller O'Shea er klare til å starte så er eg ikkje så bekymra. (Helst Rio though) Evans har vist tidligare at han fungerer veldig godt saman med Vidic, og eg trur faktisk Inter har større defansive problem enn oss, om skaderapportane frå helga stemmer. Offansivt så er vi jamnt bedre enn Inter, og så lenge vi klarar å ha kontroll over Zlatan og den som startar saman med han, så trur eg det går veien. Det skal mykje til før vi får sjå eit Inter-lag som går ut i hundre på Old Trafford.

Lenke til kommentar

Fantastisk førstepost på .no forumet før kampen mot Pool:

Vel, hva skal man si om dette laget? På papiret er det utvilsomt det sterkeste laget i verden. Det er rett og slett ganske utrolig at dette laget ikke har vunnet mer de siste årene. Man henter inn en klassespiss i Robbie Keane, men god nok for dette laget? Neppe! Derfor er han borte igjen, og det før trykket på draktene hadde rukket å tørke.

La oss starte bakerst. Her har man verdens beste keeper. Casillias og Buffon blir seende ut som juniorer ved siden av den store spanjolen. Sterk backup i Itandje og Cavalieri. Hopper man et hakk lenger frem i det defensive kan man ikke annet enn å bli mo i knærne. Sjefen over alle sjefer; Jamie Carragher. Verdens beste midtstopper var Englands fjerdevalg. Slik kan man ikke finne seg i. Landslaget er ikke så viktig uansett. Ved siden av seg har han Skrtel, en mann som får Vidic til å se ut som en svakere etterlikning. Tar man med en av stamkundene i Miami Inc; danske Daniel Agger har man tre midtstoppere som kan spille skjorta av de fleste. I bakhånd har de gamle Sami Hyypiä. Verdens beste spiller over 48 år. På sidebackene er det flust av gode alternativer. Selv John Arne Riise måtte skifte beite for å få spilletid. Dossena, og ikke minst Phillip Degen ble hentet inn. Sveitseren fikk ikke ny kontrakt i Hertha Berlin, men spilte seg raskt inn i hjertene til Liverpool-supporterne. Kun Beckham kan måle seg med Aurelio når det gjelder frispark, mens Messi endelig kan sove godt om nettene etter at Arbeloa forsvant bort fra La Liga. Dette laget er definitvt kapabelt til å gå en sesong uten baklengs.

På midtbanen, i likhet med resten av laget, bugner det over av gode engelskmenn. Her har man både Steven Gerrard og... Okey, det var den eneste, men han kan dekke hele midtbanen, så i realiteten har man haugevis med local lads på laget. Når man i tillegg har en bunnsolid Xabi Alonso, og en Javier Mascherano som aldri mister hodet. Jeg mener det, han må være laget av is! På kantene har man Riera og Benayoun, spillere som definitivt ville spilt seg inn på alle lag i Premier League. Fra 15. plass og ned. På topp kan man skilte med Fernando Torres. Mannen er så og si aldri skadet, og garantert en plass i startelleveren. Verdens beste innbytter, Ryan Babel, og verdens mest hardtarbeidende spiss, Dirk Kuyt, slåss om en plass på vingen ved siden av El Nino.

Etter å ha lest de siste avsnittene har du kanskje mistet helt troen på at Manchester United vil gå seirende ut? Det er tross alt ganske trist lesning, med tanke på at stallen til Liverpool er så til de grader bedre enn United sin?

Lenke til kommentar

Jeg tror, for å være ærlig, at vi ikke tar særlig med poeng mot Liverpool. De er tross alt veldig dyktige når det kommer til defensiv kynisme, og har en latterlig evne til å alltid tvinge inn et ufortjent kontringsmål. Dessuten har det vært en gjenganger denne sesongen at de gjør det bra mot topplagene.

Lenke til kommentar
Så ett kontringsmål er ikke ett fortjent mål?

Jeg synes ikke det er "fortjent", det er hvertfall ikke en seier for underholdningsverdien. Jfr. Liverpool mot Real Madrid, jeg synes det var ufortjent at Liverpool vant den kampen. Pool og Benitez gikk ut med en taktikk akkurat lik den som Everton kjørte på Anfield, en taktikk Benitez gikk ut og grein av i media.

Lenke til kommentar
Ja, skal innrømme at jeg ikke liker den defensive mentaliteten til laget mitt, men jeg synes da ikke vi vant den kampen ufjortjent. Det er min mening da. :) Hadde forresten ikke hatt noe imot en ny manager med enn mer offensiv tankegang.

RM-kampen er kanskje ikke det beste eksemplet, et bedre er kampen deres på Stamford Bridge tidligere i sesongen. Det var virkelig en trist affære.

Lenke til kommentar

Fotball er tross alt underholdning. Jeg tør påstå at Liverpool er det topplaget i England som gir minst underholdningsverdi for nøytrale tv-tittere. Jeg gidder sjeldent å holde fokus gjennom en hel Pool-kamp, og jeg er jo tross alt veldig interessert i hvordan kampen ender (siden Liverpool er en konkurrent). Ellers vil jeg sitere en tilfeldig kar på bussen her i Trondheim: Jeg er så dritt lei av å se på Liverpool, de spiller alltid så ræva, men klarer stort sett å vinne allikevel.

Selvsagt satt på spissen, men det ligger et snev av sannhet bak.

Lenke til kommentar

Det har ikkje alltid vore den samme underholdningsverdien på alt vi har foretatt oss i år, men både i fjor og 06/07 sesongen viste vi spel heilt i ypperste verdensklasse. Glimtar til tider i år også, men vi hadde jamnt over bedre spel i fjor etter mi meining.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...