Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

MANCHESTER UNITED 10 BUD

1: Du skal aldri klappe når et lag scorer mot ditt lag.

2: Du SKAL ha minst 1 Manchester United effekt på mobilen din!!!!

3: Du skal ikke heie på Manchester United, du ska LEVE Manchester United!!!

4: Du skal aldri være full under kamp, da skal du drikke fanta. (eller annen brus) Wow. Megafail. CL-finalen husker jeg ikke engang.

5: Alltid mobb det tapende lagets fans etter tap mot Manchester United!!! VIKTIG.

6: Man ska aldri ha på seg tøy der det står om et annet lag enn Manchester United.

7: Du ska aldri slå en Manchester United fan(s)!!!

8: Aldri si ei setning som inneholder LIVERPOOL uten at det er noe negativt innhold.

9: Pugg disse budene!

10. Glem dem ALDRI!

Det der er jo bare teit. De 10 budene der er jo bare en teit mal hvor man bytter ut hvilket som helst lag med United.

Endret av Points
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dagen vi aldri glemmer

Noen hendelser blir glemt. Andre huskes for alltid – spesielt i Manchester United.

- Alle har et forhold til 6. februar, sa Uniteds administrerende direktør, David Gill, i et intervju med United-Supporteren for rundt ett år siden.

Og Gill, som sammenliknet ulykken med både 11. september og drapet på John F. Kennedy, var inne på noe vesentlig.

For uavhengig av om du levde da ulykken fant sted, eller ble født ti eller 40 år etter tragedien, har alle United-supportere en aller annen følelse tilknyttet det som skjedde den kalde februardagen i München.

Jeg er altfor ung til å ha opplevd hvordan Manchester United håndterte og reiste seg etter de tragiske vintertimene i Tyskland. Men jeg har sett på det som min plikt, som United-supporter, å tilegne meg kunnskap om det som skjedde 6. februar 1958 – og klubbens historie for øvrig.

Mitt første møte med en München-markering var foran kampen mot Birmingham på Old Trafford i 2005. I ettertid er jeg veldig glad for at jeg tok del i markeringen i timene før avspark. For det er noe spesielt med atmosfæren når United spiller i dagene rundt 6. februar. Og det viser også noe særegent med Manchester United FC.

For det er det samme om det er 50, 51 eller 80 år siden. Så lenge klubben vår eksisterer, vil også heltene som mistet livet den gangen bli husket. Hvert eneste år blir den triste hendelsen markert, og det vil den fortsette å gjøre, i generasjoner fremover.

I United er vi opptatt av vår historie. Derfor trekker vi ikke bare fram hendelser som pokalheving og champagnesprut. For motgang har gjort oss sterke og trygge på oss selv. Derfor kan vi alltid – uansett hvor dyster situasjonen måtte være – trøste oss med at vi bestandig klarer å reise oss.

Manglende forståelse for klubbens tradisjoner og innholdsrike historie blir sjelden tatt god imot blant Uniteds supportere. Foran og under fjorårets kamp mot City på Old Trafford, var det derfor godt å få så sterke indikasjoner på at i det minste de aller fleste av dagens spillere forstår hva det hele dreier seg om. 50-årsmarkeringen for flyulykken gikk utvilsomt innpå Fergies elleve utvalgte.

Spillerne virket både forfjamset, bortkomne og ukomfortable der de, anført av sekkepipeblåsere, entret gressmatten under høytidelighetene før kampstart. I solskinnet stod United-supportere med skjerfene sine hevet over hodet, mens ”we`ll never die” runget over Old Trafford. Da kampen omsider ble blåst i gang, viste de rødkledde aktørene fortsatt menneskelige sider der de fremsto i sine retrodrakter, spesialdesignet for anledningen. Følelsene tok overhånd; oppgaven ble rett og slett for overveldende.

La oss håpe at det ikke gjentar seg mot West Ham på søndag. Da bør spillerne være mentalt rustet til å mestre den følelsesladde oppgaven. De må kjempe med alt de har, ikke bare for å vinne kampen, men for å ære alle dem som så tragisk mistet sine liv så altfor tidlig, og samtidig vise alle at Manchester United ikke lar seg knekke av noe.

På mange måter har klubben vi elsker blitt formet etter Captain Thains tredje – og fatale – forsøk på å ta av fra den slapsete rullebanen i München, den iskalde februardagen for nøyaktig 51 år siden.

R.I.P

Ja, vet at det er litt sent, men jeg syntes den var fin ! Rest In Peace Bubsy Babes <3

:new_woot: Vix'D^

Lenke til kommentar
Mot Roma tenker du på?

Jeg tenkte på da brasilianske Ronaldo lagde sitt tredje mål mot oss for Real i en CL kamp. En av de beste kampene jeg har sett han spille.

Jeg husker nicket mitt på msn den kvelden. Var vel noe sånn som dette:

HELVETES RONALDO!!!!!!!!!!&%¤e%¤&%e¤tregnfWR9W TG9 RI0EWFQW436%"#¤/%%&¤#%"¤#(/&

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...