Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

5 min på overtid, men denne er jo litt søt.

... (utdrag fra et hate innlegg)

"Det er en så enormt lang rekke faktorer ved manu som faktisk er med på å ødelegge fotballen litt som sport for meg. Supporterne deres er noe for seg selv og den største tapergjengen jeg kollektivt kan utpeke i et land som Norge. Klubbkulturen går ut på å grafse skamløst til seg mest mulig av penger og berømmelse, og de bruker gjerne tragiske hendelser og "popstjerner" for alt de er verdt for å bygge lojalitetsfølelse og fanbase. I tillegg har de en spillergruppe det ikke er mulig å tåle trynet på (Keane, van Nistelrooy, Rooney, Ronaldo, Ferdinand, Neville osv. osv.), og som jeg unner karriereødeleggende skader hver dag som helst. Videre har manu i stor grad ødelagt fotballen med sin superkommersialisme fra tidlig 90-tall, og er slik sett den største skampletten i fotballens historie. De boikottet jo til og med FA-cupen som vi husker. På toppen av alt kommer alle milliardovergangene, ulovlige spillersigneringer og mediahausingen.

I tillegg har man jo det naturlige rivaleriet og irritasjon over pokalene de har hentet, men dette veier lite i motsetning til den ødeleggende faktoren dette jaevlige sirkuset ved navn manu påfører fotballen på generell basis. Karma har en tendens til å slå tilbake som en bomerang, og jeg håper inderlig at jeg får oppleve en dag der manu opphører å eksistere i sin nåværende form."

Endret av The Game
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Glemt hvor lang til ferguson brukte eller? :p

Ikke kom her og lat som om du er gammel nok til å huske det hvertfall.

hehehehe. Ser jo i profilen at du var faktisk ikke født når han ble manager.

Selv om han ikke var født, kan han vel komme med fakta?

Lenke til kommentar
Glemt hvor lang til ferguson brukte eller? :p

Ikke kom her og lat som om du er gammel nok til å huske det hvertfall.

hehehehe. Ser jo i profilen at du var faktisk ikke født når han ble manager.

Selv om han ikke var født, kan han vel komme med fakta?

Tja,hva er fakta?Å sammenligne Ferguson med Benitez blir som å sammenligne tomat med brokkoli.

Når Ferguson tok over var klubben lite attraktiv pga generelt svak økonomi og svake tabellplasseringer.Derfor hadde Fergie en ide over hvordan han så for seg at fotballen kom til å bli og hva som måtte til for at Manchester United nok en gang skulle trone øverst.Dette krevde massive utskiftninger av den tidens helter som feks Norman Whiteside fikk lide av.Samtidig som disse spillerne forsvant ut,ble ungdomsarbeidet i og rundt klubben restrukturert,noe som resulterte i G.Neville,P.Neville,Scholes,Beckham,Butt,Gigg osv.Vendepunktet i det hele kom med OOOOOOH AAAAAAAAH Cantona!

Når Benitez tok over i 2004,hadde han et totalt annet grunnlag.Liverpool har alltid blitt kalt en stormakt innen fotballen,har alltid hatt en HAUG med supportere og alltid vært attraktiv for store spillere å spille for.At han tok klubben til CL seier i sin første sesong er selvfølgelig en enorm prestasjon,men hvordan han har bygget opp laget med den starten i etterkant karakteriserer jeg som mellom begredelig og drita dårlig.At han gikk fra å vinne den største turneringen av dem alle,til å vinne FA-cupen ville for meg vært en hån mot fjorårets prestasjon(med mindre laget hadde gått fram og blitt tittelutfordrer).

Så utifra dette,så finnes det ikke likheter i forhold til hvordan Ferguson og Benitez startet i sine respektive klubber.

Lenke til kommentar
I tillegg har man jo det naturlige rivaleriet og irritasjon over pokalene de har hentet, men dette veier lite i motsetning til den ødeleggende faktoren dette jaevlige sirkuset ved navn manu påfører fotballen på generell basis. Karma har en tendens til å slå tilbake som en bomerang, og jeg håper inderlig at jeg får oppleve en dag der manu opphører å eksistere i sin nåværende form."

Å faen er det på grunn av karma at Liverpool ikke har vunnet serien på snart 20 år. :hmm:

Kan jo ikke gjøre annet enn å le.

Edit:

Er kanskje noe av det dummeste jeg har lest på lang tid.

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...