The Hoff Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) @ Nightkeeper: Selvfølgelig ikke. Poenget mitt var at i fjor var det opptil flere i denne tråden som ytret meget positivt om Nani og hans bidrag. I år har det gått litt dårligere for han, og da kommer det (som vanlig) fjortissfjas som "Nani suger eselpikk", "Nani burde blitt solgt til Vålerenga" etc. Dette holder faktisk ikke mål, og støtter oppunder manges tanker om at flere Unitedsupportere kun støtter laget/spillere når det går bra. Min tanke om Nani: Han bør få denne sesongen og neste til å overbevise, gjør han det ikke bedre, kan han bli solgt. Endret 23. januar 2009 av String-Emil Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Suger Nani i en kamp så suger han. Og da har eg ikke imot at noen sier det. Men den der holdningen om at "en dårlig kamp == transfer" har eg ikke noe til overs for. Men det vil jo alltid bli slik på en plass som dette. Dessverre. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Det er en grunn for at jeg holder meg mer og mer unna denne tråden, er fryktelig lei av å lese alle kommentarene om de utrolig inkommetente spillerene våre som ikke klarer en dritt. Men som på en eller annen merkelig måte har klart å vinne PL de to siste årene og er på god vei også i år, pluss CL i fjor... Lenke til kommentar
Corey Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Det er en grunn for at jeg holder meg mer og mer unna denne tråden, er fryktelig lei av å lese alle kommentarene om de utrolig inkommetente spillerene våre som ikke klarer en dritt. Jeg har lagt merke til at flere og flere begynner bli mektig lei denne tråden,meg selv inkludert. For min egen del så er det rett og slett fordi konstruktive diskusjoner drukner i svada og tull&tøys. Dette er dessverre "straffen" for å heie på verdens beste lag,som attpåtil har kanskje mest supportere på denne kloden. Resultatet av dette blir jo selvfølgelig at det finnes et stort spekter av hvilket forhold diverse har til klubben.Enkelte bryr seg kun om di vinner og skjeller ut spillere hvis di ikke gjør det,mens andre vet hva det dreier seg om og støtter laget i tykt og tynt. For min egen del,så ligger jeg nok i kategorien støtter laget i tykt og tynt.Men jeg har dessverre svin på skogen.Jeg er enig i at man skal støtte spillere som er i klubben,men for meg går det en finfin linje mellom og støtte og misbruke sjansene man får.I mine øyne så ligger minst 2 av disse spillerne i dagens stall i denne kategorien.Nani er en av dem.Til Nani sitt forsvar så lider han av "manglende-tillit"-syndromet.Det er ganske enkelt å få selvtillit når Verdens Største Klubb har nettopp kjøpt deg for 170 millioner,og du får spille mye i din debutsesong.Men hva når du har vært i den klubben 1 år,og du plutselig ikke får spille noe særlig,samt støtten fra supporterne er mindre enn noensinne(dette mener jeg han fint kunne unngått med å spille enklere,samt jobbe HARDT med holdningen sin på banen.Det røde kortet mot West Ham ifjor er det beste beviset for Nani hvor mye han må jobbe med seg selv). Uansett,til slutt så har det egentlig ingenting å si hvorvidt en supporter liker eller misliker en spiller.Det er jo uansett klubben som betyr noe,ikke spilleren som individ.Når Nani/Ronaldo/Rooney/Ferdinand blir solgt/legger opp/dør/skifter kjønn,så vil fremdeles Manchester United bestå. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Det er en grunn for at jeg holder meg mer og mer unna denne tråden, er fryktelig lei av å lese alle kommentarene om de utrolig inkommetente spillerene våre som ikke klarer en dritt. Men som på en eller annen merkelig måte har klart å vinne PL de to siste årene og er på god vei også i år, pluss CL i fjor... Så det er ikke lov med sin egen mening nå? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Bare for å si det. Jeg har aldri sagt vi skal selge Park. Men Park er ikke god nok for et toppet United lag, jeg er ikke fan av Leo typen. Ærlig talt så liker jeg ikke spillere som løper på måfå etter ballen isteden for å plassere seg riktig. Nani er jeg heller ikke fan av, men det bor mer i han enn Park. Å jeg ser muligheter for Nani. Ingen av dem bør selges med det første, å hvertfall ikke Park siden han tross alt er en flott å ha på benken. Det jeg har å utsette på Park er at han ikke er avgjørende for kampbildet, ei heller kan være avgjørende med tanke på enkeltmannsprestasjoner. Den egenskapen har Nani. Jeg forbeholder meg fortsatt retten til å klage på enkeltspillere, selv om jeg er fra Norge og er en nasjonalist utav tusen så betyr det ikke at jeg skal godta en AP/SV regjering. Om Nani og Tevez spiller møkk så vil jeg kunne si det, å om jeg vil ha forsterkninger inn isteden for dem så må jeg få lov å si det. Har ingenting med å ikke støtte spillerene, selv om Dion Dublin aldri slo til klappet jeg alltid når han kom inn for andre lag. Å jeg ser fortsatt N'castle kamper p.g.a av Butt. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Det er en grunn for at jeg holder meg mer og mer unna denne tråden, er fryktelig lei av å lese alle kommentarene om de utrolig inkommetente spillerene våre som ikke klarer en dritt. Men som på en eller annen merkelig måte har klart å vinne PL de to siste årene og er på god vei også i år, pluss CL i fjor... Så det er ikke lov med sin egen mening nå? Sa han noe om at du ikke hadde lov til det?Jeez!!!!!! Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Det er en grunn for at jeg holder meg mer og mer unna denne tråden, er fryktelig lei av å lese alle kommentarene om de utrolig inkommetente spillerene våre som ikke klarer en dritt. Men som på en eller annen merkelig måte har klart å vinne PL de to siste årene og er på god vei også i år, pluss CL i fjor... Så det er ikke lov med sin egen mening nå? Sa han noe om at du ikke hadde lov til det?Jeez!!!!!! Ikke direkte, men han sier jo direkte at hvis folk fortsetter "å si sin mening" så ser vi ikke Manx så mye i tråden vår. Det som irriterer meg mest med Nani er ikke at han bommer, ikke får til ting osv. Dette er ting som kan forandre seg med tiden. Holdningen hans derimot. Den er nok dessverre vanskeligere å gjøre noe med, og desto bedre han blir desto verre er eg redd holdningen hans kommer til å bli. Snakker da om filming og oppførsel når han blir taklet. Liker ikke spillere som overdriver veldig når han blir tatt, og som ligger nede uten egentlig å ha noe særlig vondt/være skadet. Dette skader spillet vårt, og er ting vi kan være foruten. Og det går på united's rykte. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Ikke direkte, men han sier jo direkte at hvis folk fortsetter "å si sin mening" så ser vi ikke Manx så mye i tråden vår. Nå tror jeg Manx mest sikter til den heksejakten det har vært på enkelte spillere her inne, slik det ofte blir av supportere. Men å holde på en spiller av sentimentale grunner og at han har god arbeidsinnsats i løpte meter? Lagets fremgang kommer først. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Det som irriterer meg mest med Nani er ikke at han bommer, ikke får til ting osv. Dette er ting som kan forandre seg med tiden. Holdningen hans derimot. Den er nok dessverre vanskeligere å gjøre noe med, og desto bedre han blir desto verre er eg redd holdningen hans kommer til å bli. Men det funker jo tydeligvis, og dere har jo et levende bevis i Ronaldo. Makan til arrogant, usympatisk drittsekk skal man lete lenge etter, men fremdeles verdens desidert beste fotballspiller. (iallfall ifjor) Nani kommer nok alltid til å være i skyggen av Ronaldo. Lik spilletype, og lik personlighet. Når noen i år 2040 spør: "Husker dere portugiseren som spilte ving i glansårene i begynnelsen av årtusenet?". Ingen kommer nok til å svare Nani. Selvfølgelig om han ikke blir betraktelig bedre, og selvfølgelig bedre en det Ronaldo har vært. Endret 23. januar 2009 av CCola Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Det som irriterer meg mest med Nani er ikke at han bommer, ikke får til ting osv. Dette er ting som kan forandre seg med tiden. Holdningen hans derimot. Den er nok dessverre vanskeligere å gjøre noe med, og desto bedre han blir desto verre er eg redd holdningen hans kommer til å bli. Men det funker jo tydeligvis, og dere har jo et levende bevis i Ronaldo. Makan til arrogant, usympatisk drittsekk skal man lete lenge etter, men fremdeles verdens desidert beste fotballspiller. (iallfall ifjor) At Ronaldo filmer gjør han ikke usympatisk. Mannen har somregel alltid en god tone med motspillere, å han spiller verken stygt eller umoralsk. Ronaldo er så absolutt ikke i samme klasse som Droba o.l. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Jeg ordla meg kanskje feil, men slike kommentarer som "Jeg er verdens beste, second best, third best fotballspiller i verden", så får man ikke særlig respekt av mannen (personligheten), og ikke særlig sympati for han som person. Selvfølgelig, han er verdens beste, but wth. Hvem sier slikt? Jo, Ronaldo. Til og med Drogba ville ikke sagt det, om han hadde sjangsen. Han som fotballspiller derimot. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Du mener han er en klyse altså? Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Jeg ordla meg kanskje feil, men slike kommentarer som "Jeg er verdens beste, second best, third best fotballspiller i verden", så får man ikke særlig respekt av mannen (personligheten), og ikke særlig sympati for han som person. Selvfølgelig, han er verdens beste, but wth. Hvem sier slikt? Jo, Ronaldo. Til og med Drogba ville ikke sagt det, om han hadde sjangsen. Han som fotballspiller derimot. We´ll never know. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Du mener han er en klyse altså? Det og. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Jeg ordla meg kanskje feil, men slike kommentarer som "Jeg er verdens beste, second best, third best fotballspiller i verden", så får man ikke særlig respekt av mannen (personligheten), og ikke særlig sympati for han som person. Selvfølgelig, han er verdens beste, but wth. Hvem sier slikt? Jo, Ronaldo. Til og med Drogba ville ikke sagt det, om han hadde sjangsen. Han som fotballspiller derimot. Nei, men vi har en spiller som er akkurat sånn, han er svensk og heter Zlatan Ibrahimovic ^^, Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Nei, men vi har en spiller som er akkurat sånn, han er svensk og heter Zlatan Ibrahimovic ^^, Han har faktisk skjerpet seg litt dette året og sleiver ikke så mye med kjeften som tidligere (Bortsett fra Gull-ballen eller hvilken irrelevant konkurranse han mente han burde vinne). Lenke til kommentar
Corey Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Jeg ordla meg kanskje feil, men slike kommentarer som "Jeg er verdens beste, second best, third best fotballspiller i verden", så får man ikke særlig respekt av mannen (personligheten), og ikke særlig sympati for han som person. Selvfølgelig, han er verdens beste, but wth. Hvem sier slikt? Jo, Ronaldo. Til og med Drogba ville ikke sagt det, om han hadde sjangsen. Han som fotballspiller derimot. Liverpool fans er veldig flinke til å tro det di vil tro. Ronaldo gikk bastant ut dagen etter denne uttalelsen ble formidlet via The Sun,at han aldri hadde sagt noe i nærheten av dette. Som Liverpool fan burde du nok vite bedre enn å stole på The Sun! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Hehehe, jeg skulle akkurat til å si det, den uttalelsen var, som mye annet du leser på dagbladet.no, pisspreik fra engelske idiottabloider. Lenke til kommentar
D'Amico Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Nei, du har nok rett, evnen til å løpe mye i seg selv har nok ikke særlig betydningsfullt. Grunnen til at Park benyttes overfor Nani, har nok noe med spillertypen hans å gjøre. Han er en løpsmaskin uten like, for å nevne en ting. Han er også en storslått ballvinner. På et eller annet vis makter han til stadighet å overraske motstandere og (gjen)vinne lærkulen. Slik skaper han en høyst potensiell scoringssjanse direkte ut av en forsvarssituasjon. Det er mye lettere å angripe lag i ubalanse enn lag som setter opp forsvarsrekker ikke lenger framme enn midten av egen banehalvdel. Hvor mange ganger har vi ikke sett MUFC stange mot den fremadstormende defensive spillestillen til de antatt dårligere lagene enn djevlene. Nani kan en sjelden gang score et nydelig mål ut av intet. Men han er liten og puslete i en fysisk krevende liga, mangler modenhet i spillestilen sin (driblesitasjoner, filming etc), til tross for at den utvikles stadig. I tillegg bidrar han i liten grad defensivt. Jeg vil tro Sir Alex, når han skal sette opp startelleveren, verdsetter Parks kvaliteter mer enn Nanis. Den lekne portugiseren er både høyt og lavt, mens Park spiller kontinuerlig over middels. For et lag som har ambisjoner om å vinne serien og turneringer hvert år, må man nesten prioritere deretter. Det skal jo også nevnes at Ronaldo, som har en tilnærmet identisk spillestil, dog mer utviklet og bedre, herjer på motsatt kant. Trenger vi virkelig to av disse? (Selv har jeg mer enn nok med å svelge alt Ronaldo kan finne på til tider). Helt enig. Flott innlegg Bare for å si det. Jeg har aldri sagt vi skal selge Park. Men Park er ikke god nok for et toppet United lag, jeg er ikke fan av Leo typen. Ærlig talt så liker jeg ikke spillere som løper på måfå etter ballen isteden for å plassere seg riktig. Nani er jeg heller ikke fan av, men det bor mer i han enn Park. Å jeg ser muligheter for Nani. Ingen av dem bør selges med det første, å hvertfall ikke Park siden han tross alt er en flott å ha på benken. Det jeg har å utsette på Park er at han ikke er avgjørende for kampbildet, ei heller kan være avgjørende med tanke på enkeltmannsprestasjoner. Den egenskapen har Nani. Nå er jeg enig med deg. Misforsto deg i det forrige innlegget ditt, da jeg trodde du mente vi bare kunne selge Park. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå