Raste Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Wisbatov, går du for ukas Nani - loverboy tittelen? Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 En spøk, Jotun, men den er ikke morsom. Det skyldes nok at jeg er trøtt. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Nei, såg ikke humoren i den. Tror egentlig ikke den er morsom om man ikke har sovet på 4 uker. Men kos det. Endret 23. januar 2009 av Jotun Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Selvom Wisbatov kanskje er litt for defensiv om Nani (som er delvist forståelig, btw) bidrar han med noe, ihvertfall. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Gidder ikke. Kveld her. Endret 23. januar 2009 av Jotun Lenke til kommentar
Raste Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Dere får kose dere her, mens jeg tar kvelden etter litt tv-titting. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Jeg lovpriser vel ikke akkurat Nani gjør jeg, Raste? Det er iallefall ikke intensjonen min. Nani har et katastrofalt bunn nivå langt under Park's, men har til gjengjeld et høyere maksnivå. Han eier ikke spilleforståelse men det er ikke dermed sagt at man skal kritisere hver eneste feil han gjør. La han få sesongen til å bevise noe. Han er tross alt en kanonspiller å ha på benken. Troll kommentar av deg Jotun, men jeg skal ikke bite på nå. God natt. Endret 23. januar 2009 av Wisbatov Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Tror neppe Nani vil være fornøyd med å sitte på benken. Han er ikke typen til det i lengden. Men det er vel kun de ekstreme her inne som har sagt at vi skal selge han nå? Endret 23. januar 2009 av Jotun Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Det er vel nettopp de ekstreme kommentarene mine er rettet til også, Jotun. Jeg har bare en trang til å forsvare en United spiller så lenge han har en kontrakt og b?rer drakta. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Wisbatov, går du for ukas Nani - loverboy tittelen? Var rette fanboyen som pep, "Det er bare tull, er ingenting i ryktene" ring a bell? Anyway, syns Nani har kommet seg. Å håper han får flere sjanser, han har den beste innleggsfoten i laget, og kanskje den beste frisparkfoten også. Glem Ronaldo når det kommer til frispark nærmere enn 20-25m , både Giggs og Nani er bedre på det. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Om du påstår at Nani har god skuddfot, så er PIG også våres beste keeper. Du sier jo kun tull Manx. Sier vel mer om fotball forståelsen din enn min, hvis du virkelig ikke klarer å se at Nani har et bra skuddbein så er du stokk blind. Ronaldo hadde ikke sånn holdning i sin første sesong som han har hatt de siste sesongene. Han har blitt mye værre i sin holdning. Og det er en positiv ting, det er sånne ting man skal luke bort, ikke forverre. Jeg kan vedde på om Nani hadde spilt like mye som Ron, så hadde han hadde 10x så mye mere bom enn det Ronaldo hadde hatt. For ikke å glemme tanta mi med trebeinet sitt Og sier du ikke at Ronaldo jobber bakover? OMG!Beklager. Men jeg ser han flere ganger i hver kamp gjøre defensivt jobb. Rooney, Tevez, Park og Giggs der har du folk som jobber defensivt. Ronaldo er ikke i nærheten en gang, du får faktisk følge med under kamper (ikke sitte på forumet å poste meldinger) og så når han mister ballen så kan du se hvor mange meter han faktisk løper før han lar noen andre ta over jobben. Denfensivt jobbing, tror ikke Ronaldo klarer å stave ordene en gang. Å være med tilbake å forsvare målet på corner teller ikke... Jeg kan også score sånne mål som Nani gjør om jeg skyter 1000 ganger i hver kamp. Igjen tanta mi, jeg beskrev henne over... Tror også backene har hatt det JÆVLA godt i de to sesongene da Ronaldo herjet. Jeg tror faktisk de er enda mer happy når de ser Giggs eller Park foran seg, hender de får ballen også når de kommer på 70 meter overlapper. For ikke å glemme at sjangsen for 2-1 situasjoner ute på kanten minsker betraktelig med de gutta foran seg på banen, siden de jobber hjem over igjen etter å ha mistet ballen. Ikke ligge igjen på gresset å furte som den primdonnaen han er i ferd med å bli... Men hvem bryr seg om Ronaldo, god spiller, ja. Men noen Giggs, Scholes eller Neville det kommer han aldri til å bli i mine øyne... Lenke til kommentar
D'Amico Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Han er tross alt en kanonspiller å ha på benken. Det er vel nettopp det han ikke er hvis han trenger 6-7 kamper på rad for å kunne prestere godt nok. Gir Nani ut neste sesong til å bevise noe. Han har masse potensiale men han bruker det ikke på rette måten. Jeg har likevel tro på at han skal klare å forbedre seg når det gjelder forståelse for spillet og å kunne gjøre de rette valgene på banen. Han trenger bare litt tid, selv om han i utgangspunktet har fått mer enn nok. Uansett, Park kommer alltid til å være førstevalget mitt foran Nani. Det er ikke mange som har like herlig spillestil som "three-lungs" Endret 23. januar 2009 av D'Amico Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Uansett, Park kommer alltid til å være førstevalget mitt foran Nani. Det er ikke mange som har like herlig spillestil som "three-lungs" Park har ingenting annet spesielt enn løpskapasitet. Å det alene er kanskje nok til og imponere Liverpool-fansen, men man må se dypere. Greit når United ikke har ballinnhav, men hvor mange ganger har en Park involvering egentlig resultert i mål? Veldig sjeldent siden han verken kan avslutte eller avlevere en ball på en måte som tekniske spillere alla Nani, Ronaldo og Rooney kan. Jeg er ikke overbevist om at Nani er i rett klubb, men jeg er overbevist om at noe bor i han. Lenke til kommentar
D'Amico Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Likevel, han har en oppofrende spillestil som er fantastisk å se på for oss supportere. Han er jo gull verdt i vanskelige bortekamper i CL og PL (f. eks. Chelsea x2). Han har ikke mange assist eller mål nei, men han gjør en viktig jobb i oppbygningsfasen som folk flest ikke legger merke til. Kan jo nevne målet til Rooney i CL i fjor (lurer på om det var borte mot Roma i kvartfinalen) der det kom en høy ball inn i feltet som Park på uforståelig vis greide å heade tilbake til Rooney slik at han enkelt kunne trille ballen i mål. Holdningen hans er jo også fabelaktig, den strake motsetningen til Ronaldo og Nani. Endret 23. januar 2009 av D'Amico Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Berbatov er mer stillestående enn noen, å han skaper mer enn noen andre. Er vel et poeng. Lenke til kommentar
D'Amico Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Det er jeg enig, men Berbatov er Berbatov Uansett, poenget mitt var at jeg liker Park bedre enn Nani, både når det gjelder det sportslige og det utenomsportslige. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Det er jeg enig, men Berbatov er Berbatov Uansett, poenget mitt var at jeg liker Park bedre enn Nani, både når det gjelder det sportslige og det utenomsportslige. Det er jo selvfølgelig et poeng, men verken Park eller Nani per dags dato er god nok for United sine første 11. Men Nani kan bli, Park kan ikke. Lenke til kommentar
D'Amico Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Der er vi nok uenige. Ingen tvil om at vi kunne trengt en ving som er hakket bedre enn de to, men Park har vist seg å være glimrende som back-up. Han trenger ikke spille seg i form, slik Nani må i følge ham selv. Park kan gå rett inn i startelleveren etter flere uker på benken og levere en forestilling som er i det minste godkjent (som oftest bedre). Det er ikke tilfellet med Nani som sagt, i hvertfall ikke pdd. Endret 23. januar 2009 av D'Amico Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Likevel, han har en oppofrende spillestil som er fantastisk å se på for oss supportere. Han er jo gull verdt i vanskelige bortekamper i CL og PL (f. eks. Chelsea x2). Han har ikke mange assist eller mål nei, men han gjør en viktig jobb i oppbygningsfasen som folk flest ikke legger merke til. Kan jo nevne målet til Rooney i CL i fjor (lurer på om det var borte mot Roma i kvartfinalen) der det kom en høy ball inn i feltet som Park på uforståelig vis greide å heade tilbake til Rooney slik at han enkelt kunne trille ballen i mål. Holdningen hans er jo også fabelaktig, den strake motsetningen til Ronaldo og Nani. For å ikke glemme at det var pga. ham vi vant Mancester-derby i år, løp som faen, faktisk kom seg fra venstre side til høyre siden akkurat da, for å stresse forsvaret til City da Carrick fikk ballen, skjøt og Rooney skjøt inn returen. Park gjør viktige ting for oss, en ekte team player, og at han blir ønsket solgt av oss av noen som helst er nok ganske trist å høre. Lenke til kommentar
sch0n Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Park har ingenting annet spesielt enn løpskapasitet. Å det alene er kanskje nok til og imponere Liverpool-fansen, men man må se dypere. Greit når United ikke har ballinnhav, men hvor mange ganger har en Park involvering egentlig resultert i mål? Veldig sjeldent siden han verken kan avslutte eller avlevere en ball på en måte som tekniske spillere alla Nani, Ronaldo og Rooney kan. Nei, du har nok rett, evnen til å løpe mye i seg selv har nok ikke særlig betydningsfullt. Grunnen til at Park benyttes overfor Nani, har nok noe med spillertypen hans å gjøre. Han er en løpsmaskin uten like, for å nevne en ting. Han er også en storslått ballvinner. På et eller annet vis makter han til stadighet å overraske motstandere og (gjen)vinne lærkulen. Slik skaper han en høyst potensiell scoringssjanse direkte ut av en forsvarssituasjon. Det er mye lettere å angripe lag i ubalanse enn lag som setter opp forsvarsrekker ikke lenger framme enn midten av egen banehalvdel. Hvor mange ganger har vi ikke sett MUFC stange mot den fremadstormende defensive spillestillen til de antatt dårligere lagene enn djevlene. Nani kan en sjelden gang score et nydelig mål ut av intet. Men han er liten og puslete i en fysisk krevende liga, mangler modenhet i spillestilen sin (driblesitasjoner, filming etc), til tross for at den utvikles stadig. I tillegg bidrar han i liten grad defensivt. Jeg vil tro Sir Alex, når han skal sette opp startelleveren, verdsetter Parks kvaliteter mer enn Nanis. Den lekne portugiseren er både høyt og lavt, mens Park spiller kontinuerlig over middels. For et lag som har ambisjoner om å vinne serien og turneringer hvert år, må man nesten prioritere deretter. Det skal jo også nevnes at Ronaldo, som har en tilnærmet identisk spillestil, dog mer utviklet og bedre, herjer på motsatt kant. Trenger vi virkelig to av disse? (Selv har jeg mer enn nok med å svelge alt Ronaldo kan finne på til tider). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå