Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikkje italiensk fotball Giallo. Ikkje generelt. Huskar på barneskulen eller noko lignande, då eg kunne komme heim frå skule og sette på repriser eller noko sånt frå Serie A.

Eg har noko imot Roma ja, og dessverre så har du eindel med saken å gjere. Det var ikkje med deg det starta, men du har forsterka inntrykket mitt av klubben, og fått meg til å mislike den meir enn eg gjorde. Hats off to you

Lenke til kommentar
Ingen som diskuterer Roma her. Man hører på G sine meninger. Å si noe imot Roma er å være en "Engelskelskende Nordmann" som attpåtil er "lite-forstående" (er dette det samme som dum?) og "fordomsfulle."

Første der, sant, og hvorfor? Fordi de færreste her inne på dette forumet har kunnskap rundt fotballen og/eller hører på meninger fra Arne Scheie fra 80-90-tallet. ;)

Veldig bra argument Jotun, må si du har kommet opp på et høyt nivå, å se ting i perspektiv er åpenbart vanskelig.

Lenke til kommentar

Det er så artig å se deg slå bort en mening som dette: "Eg liker ikke Italiensk fotball" med å si dette: "du har ikke peiling, du hører på Arne Scheie's meninger"

Snakker om argumentasjon og å se ting i perspektiv.

Fint å diskutere med folk som bare kommer med "du er dum" argumenter hele tiden.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Ikkje italiensk fotball Giallo. Ikkje generelt. Huskar på barneskulen eller noko lignande, då eg kunne komme heim frå skule og sette på repriser eller noko sånt frå Serie A.

Eg har noko imot Roma ja, og dessverre så har du eindel med saken å gjere. Det var ikkje med deg det starta, men du har forsterka inntrykket mitt av klubben, og fått meg til å mislike den meir enn eg gjorde. Hats off to you

Det kalles tidsfordriv, du så neppe kampene med argus øyne, snarere tvret imot ;)

Når du allerede hadde noe imot Roma (Why egentlig?) fra tidligere, blir det vanskelig for en Romanista å gjøre saken bedre ;)

Lenke til kommentar
Archy: Diksutert mye Roma? Når var det sist jeg diskuterte/nevnte Roma? - Dere er rett og slett fordomsfulle mot italiensk fotball, og det er generelt sett hele Norge ;)

Spiker´n på huet :) Jeg har en innstilling til Italiensk fotball som ikke ligner grisen. Ser mye heller hvilken som helst tippeligakamp/adeccokamp/(Utd)akademikamp enn en toppkamp i Serie A.

@Romakampen: Carrick hadde på seg gullskoa den kvelden, hehe.

Har fulgt skummelt lite med Everton/Saha denne sessongen. Er han helt uaktell i morgen? Hvis noen har den physics room-linken som ble gitt ut her for noen måneder siden, hadde det vært fint hvis noen posta den igjen. En tabell hvor man så alle skader på PL-lagene.

Lenke til kommentar
Det er så artig å se deg slå bort en mening som dette: "Eg liker ikke Italiensk fotball" med å si dette: "du har ikke peiling, du hører på Arne Scheie's meninger"

Snakker om argumentasjon og å se ting i perspektiv.

Fint å diskutere med folk som bare kommer med "du er dum" argumenter hele tiden.

Du glemmer en vesentlig ting her Jotun, og det er "Hvorfor hater du Italiensk fotball?", de fleste nordmenn (For jeg prater generelt sett, ikke bare Archy) kommer med slike svar "Fordi de er noen forbanna destruktive spillere, som kaster seg rundt på en femøring" osv. ;)

Lenke til kommentar
Spiker´n på huet :) Jeg har en innstilling til Italiensk fotball som ikke ligner grisen. Ser mye heller hvilken som helst tippeligakamp/adeccokamp/(Utd)akademikamp enn en toppkamp i Serie A.

Takk, endelig kommer noen Gamy-wankers å bekrefter den egentlig sannhet :)

Interessert i å tilføye vokabulæret mitt et nytt ord?

Lenke til kommentar
En tråd on italiensk fotball hadde kanskje hatt nok fans til å holde seg gående?

Siden det er så fantastisk bra fotball så burde det da ikke være vanskelig å samle en god gjeng oppegående folk til en italiensk fotball tråd.

Merkelig det der. Må være at alle er så inkompetente og ikke har peiling.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Spelarar, holdningar, supporterar.

Argusauger? Jo det kan eg nok påstå at eg gjorde. Fotball var veldig viktig for meg i den perioden, både det eg kunne sjå på TV og det eg spelte sjølv. Det er det forsåvidt enda.

Kort sagt: Du liker ikke filosofien til fotballen i landet (?).

Det er faktisk et mye bedre argument, noe jeg kan respektere og forholde meg til. For det er sant som du sier, spillerene har en helt annen holdning, og supporterne er mye villere eller drøyere enn f.eks Engelskmenn :)

Lenke til kommentar

Eg trur ikkje eg har sagt at eg hatar italiensk fotball Giallo, eg hatar Roma. Og den som generaliserer i denne tråden er vel strengt tatt du?

Syns mykje italiensk fotball kan vere underholdande, med ein del flotte kampar, lag og spelarar. Det kan kanskje nemnast at ved sida av Roy Keane og diverse andre United-spelarar var Batigoal ein av mine absolutte favorittspelarar medan han spelte i Fiorentina.

Lenke til kommentar
Siden det er så fantastisk bra fotball så burde det da ikke være vanskelig å samle en god gjeng oppegående folk til en italiensk fotball tråd.

Merkelig det der. Må være at alle er så inkompetente og ikke har peiling.

Perspektiv er et ord du burde lese om igjen på skolen. Smak og behag, det som kan provosere er uttalelser som jeg tidligere har nevnt, men uttalelser som Archy nettopp kom med er på et helt annet nivå og er helt forståelig ;)

Du skal ikke mange kilometerne (Ihvertfall fra hvor jeg bor) før du når Svenske-grensa og i det landet er holdningen til Italiensk fotball en helt annen :)

Eg trur ikkje eg har sagt at eg hatar italiensk fotball Giallo, eg hatar Roma. Og den som generaliserer i denne tråden er vel strengt tatt du?

Roma er kanskje det beste eksemplet som viderefører filosofien til det Italia ønsker og alltdi prøver å fremstå som ;)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
og supporterne er mye villere eller drøyere enn f.eks Engelskmenn :)

Nja. Det har mye med en opprenskningen det var i engelsk fotball etter Heysel. I Italia er det fyrverkeri og alt mulig, men i england kommer du deg ikke inn med en bøyd binders. Det har side posetive sider også. Det er en del kjedelige historier med fansen i Italia.

Personlig har jeg ikke noe i mot italiensk fotball, men det er i England Manchester United spiller og det er den ligaen som gjelder for min del.

Lenke til kommentar
Nja. Det har mye med en opprenskningen det var i engelsk fotball etter Heysel. I Italia er det fyrverkeri og alt mulig, men i england kommer du deg ikke inn med en bøyd binders. Det har side posetive sider også. Det er en del kjedelige historier med fansen i Italia.

Personlig har jeg ikke noe i mot italiensk fotball, men det er i England Manchester United spiller og det er den ligaen som gjelder for min del.

Joda, men da kan jeg nevne mafiavirksomhet, som sikkert ikke er helt borte enda.

Det kommer helt an på om man vil se dette positivt, jeg velger heller å si "Et Engasjement, er en bidragsyter" (Forventer ikke forståelse på den der) :)

Edit: Den stemmer jeg for Limbsy (Selv om jeg er redd jeg må svare på et langt innlegg fra Archy :) ). Vi blir rett og slett ikke enige i denne diskusjonen. Jeg har sans og forståelse for både Italiensk og Engelsk, "dere" har kun den ene å lene dere tilbake på :)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...