Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

I verdsetting i fotballverden så er det heilt klart at økonomiske goder vil vere ein del av det. Samtidig så hanlar det også om å føle tryggheit for seg sjølv og for familien. Under dette kjem ein sjølvsagt også inn til økonomi, som eit av punkta som fører til tryggheit. At United gir faren jobb, er ikkje berre med på å sikre familien ekstra inntekt, men det gir sannsynligvis ei tryggheit i at faren har ein arbeidsplass nær sønnen, ansatt i ein av verdens mest kjente fotballklubbar. Du kan argumentere med at han ikkje ville fått jobben om det ikkje var for sønnen, men eg vil tru det likevel gjer sitt til at familien føler seg verdsatt av ein klubb som virkelig vil satse på sønnen deira.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fordi engelsk fotball har større markedsverdi enn italiensk fotball.

og nei, det du har kommet med er ikke bevis for at pengene betyr mindre i Italia. Spillere som Totti er det jeg mente med nyangser. De velger storklubben Roma der de tjener nok til en Ferrari i gull i stedet for en annen stor klubb der de hadde tjent nok til 2 ferrarier i gull. Men de velger ikke en klubb der de ikke tjener godt, og det er pga pengene.

Fame and glory spiller også inn her.

Vi har også sånne spillere i Scholes, Neville, Giggs, Fletcher. Sunny fikk tilbudt bedre kontrakter både fra Tottenham og Everton på slutten av 90 tallet, men valgte å bli.

Lenke til kommentar
Som Hyrlen sier er 160000 kr i året latterlig lite. Alle spillere tenker på seg selv, ALLE. Petrucci kunne ha floppet/blitt skadet slik at han ikke kunne spilt fotball, og hvor hadde han v?rt da? Manchester United kommer på banen og tilbyr han en fair kontrakt, og gir faren hans en jobb. Dette viser at Man Utd vil gi han en sjanse og tror på han. Roma gjorde feilen her, ikke Utd.

Har du/dere virkelig ikke fått med dere argumentet mitt? Jeg kritiserer ikke United i dette tilfellet, men spilleren.

Hvorfor? Fordi han velger det enkle alternativet, og det er penger.

At alle spillere tenker på seg selv er i de fleste tilfeller riktige, men det er rimelig mange romanistaer som har sagt nei til titals-million-kontrakter ;)

Lenke til kommentar
Skal ikke leve som en slave heller. Det er en forskjell. Å klubben skal jobbe for at spillere trives, da alt tatt i betraktning. Det er fortsatt et firma med ansatte selv om det stiller litt annerledes når det kommer til lojalitet. Å du svarte meg ikke, syns du 160,000 er nok?

Dårlig oppbrukte spøker vedrørende hvor man bor i landet står ikke så høyt hos meg, sorry :)

Jeg synes 160 000 er svært godt betalt for en talentfull 16-åring, spesielt med tanke på at Italienske klubber betaler skattene til spillerene.

Borje-og-torsk-147-kg.jpg

How Can You Say No To That Face?

Var ikke klar over at Serie A klubber betalte skatten. Stiller litt bedre, men syns fortsatt det er latterlig lite for et slikt talent. 300,000 ligger i landet jeg kunne godkjent.

Se, der lo jeg :)

Lenke til kommentar
At alle spillere tenker på seg selv er i de fleste tilfeller riktige, men det er rimelig mange romanistaer som har sagt nei til titals-million-kontrakter ;)

Ehm.. Har du ei liste over desse, basert på fakta? Sånn som f.eks Benitez, eller er dette sånt du finner opp, for å bruke andre sine ord, for å glorifisere Roma og spelarane?

Lenke til kommentar
Det er fordi engelsk fotball har større markedsverdi enn italiensk fotball.

og nei, det du har kommet med er ikke bevis for at pengene betyr mindre i Italia. Spillere som Totti er det jeg mente med nyangser. De velger storklubben Roma der de tjener nok til en Ferrari i gull i stedet for en annen stor klubb der de hadde tjent nok til 2 ferrarier i gull. Men de velger ikke en klubb der de ikke tjener godt, og det er pga pengene.

Fame and glory spiller også inn her.

Vi har også sånne spillere i Scholes, Neville, Giggs, Fletcher. Sunny fikk tilbudt bedre kontrakter både fra Tottenham og Everton på slutten av 90 tallet, men valgte å bli.

Mange United spillere er også flinke på dette området, det har jeg aldri sagt noe imot (Er en av hovedgrunnene til at jeg holder med United) ;)

Godt eksempel, men nå har det seg slik at Totti såvidt hadde fått tilbudt "en ferrari-kontrakt".

Fame And Glory? Hadde Totti takket ja til de x-antall forespørslene fra Madrid, hadde han høyst sansynlig hatt en helt annen stjerne blant både engelskmenn og verden generelt.

Lenke til kommentar
Ehm.. Har du ei liste over desse, basert på fakta? Sånn som f.eks Benitez, eller er dette sånt du finner opp, for å bruke andre sine ord, for å glorifisere Roma og spelarane?

Hehe, jeg har linket til noen for noen sider tilbake. Kilder gidder jeg ikke google meg til, men det trengs ingne nærmere introduksjon til spillere som Mexes, Totti, De Rossi, Curci, Perrotta, Okaka, Barusso, for ikke å nevne de x-antall backtypene vi har hatt oppigjennom årene som har avslått en rekke storklubber (Candela, Cafu osv).

Lenke til kommentar
Helt ordinær klubb i Italia? Tror du må kikke i historiebøkene til Roma før du så mye som åpner kjeften. Vet du hvorfor Roma i det hele tatt ble dannet? Som en kamp mot Nord-Italias dominans, det har alltid skjedd noe med Roma (Båd på godt og vondt).

jeje... Fascisten Mussolini ville at Roma skulle han en storklubb. So?

Manchester United var opprinnelig en bedriftsfotball klubb. Synest faktisk det er vel så mye historie bak det som at "regjeringen" i et land ønsker å lage en klubb.

Edit:

Dessuten vil eg si at hverken United eller Roma sin oppstart gjør klubbene til noe mer enn ordinære. Det er prestasjoner som gjør klubber ekstraordinære.

Men det er jo lov å være uenige i det. Min mening er iallfall at Roma er en helt ordinær klubb i Italia.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Det jeg mente med fame and glory var at spillere ofte går til store klubber pga CL og media og sånt. Roma er helt klart blandt "fame and glory"" klubbene.

Jeg vet ikke hva Totti har i lønn, men jeg tviler på at han lider noen nød for å si det sånn.

Mener du seriøst at Inter betaler skatten til Zlatan?

Lenke til kommentar
Det jeg mente med fame and glory var at spillere ofte går til store klubber pga CL og media og sånt. Roma er helt klart blandt "fame and glory"" klubbene.

Jeg vet ikke hva Totti har i lønn, men jeg tviler på at han lider noen nød for å si det sånn.

Mener du seriøst at Inter betaler skatten til Zlatan?

Rettelse: Roma har blitt en slik klubb i Italia, i Europa så har den fortsatt mye å bevise, men klubben tar steg for steg (Snart har vi verdensherredømme! :p). Når Totti vokste opp så var Roma ganske langt unna slke uttalelser.

Vet ikke om det gjelder absolutt alle, men det er normalt at klubbene betaler skattene til spillerene. Det er en grunn til at det er så evig store forskjeller lønnsmessig i Italia, og godt er det (!), de beste tjener massivt, mens de nest beste tjener brukbart.

Lenke til kommentar
The purpose of the merger, wanted by the Fascist dictator Benito Mussolini, was to give the Eternal City a strong club to rival that of the more dominant Northern Italian clubs

Den der bare må jeg bruke en gang. :)

Nå har ikke Roma nevneverdig mye med han å gjøre politisk, Roma er Høyre-orinterte politisk, mens klubber som Livorno og Lazio er Venstreekstremister ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...