Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satt veldig lagt inne den der. Har ikke sett kampen men tror jeg forstår kampbildet.

Vi har en liten tid på toppen nå men det er viktigere i Mai. Bare ikke dette har noen vekkende effekt på Liverpool nå da. Vi har tross alt like antall kamper akurat nå.

Var det et pent mål?

Har Arsenal et feilaktig mål og skulle hatt straffe mot seg? :wallbash:

Lenke til kommentar
Satt veldig lagt inne den der. Har ikke sett kampen men tror jeg forstår kampbildet.

Vi har en liten tid på toppen nå men det er viktigere i Mai. Bare ikke dette har noen vekkende effekt på Liverpool nå da. Vi har tross alt like antall kamper akurat nå.

Var det et pent mål?

Har Arsenal et feilaktig mål og skulle hatt straffe mot seg? :wallbash:

Pent mål? JA

Lenke til kommentar

Arsenal fikk som fortjent, 3 poeng, stol på meg.

Men fy faen, ja ja ja ja ja Tevez. Det er ekkelt å lese her at så mange ignorerer at Tevez er personen som faktisk gjorde noe "spesielt" og henter disse 3 poengene for oss ved å servere Berba på en mesterlig måte. Men selvfølgelig er det samtidig så viktig at vi har en som tar disse sjansene i Berbatov, men Berba var grusom hele kampen før målet og dere må vel se det. Herlig å få seieren, og det takker jeg Tevez for mest og Berba for også.

Forresten herlig å se at rutine i Giggs og Scholes fortsatt kan gjøre en så stor forskjell, syns Scholes fortjener ros for det han gjorde i dag etter han kom innpå også. Kudos til Wisbatov for å se litt åpent og "innrømme" når Tevez også gjør en god figur. Han var IKKE dårlig i dag, faktisk en av de beste for oss.

1. Vidic (Hva faen skjer med Vidic? Det er jo ikke mulig å være SÅ god heller)

2. Tevez

3. VDS

Lenke til kommentar

Håpe seriøst det var kødd Tc.

Tevez den nest beste på united i dag?

Det blir så uendelig feil. Selv om han serverte Berbatov så spilte han ræv i 93 minutter. ENESTE han gjorde var å servere Berbatov. Selvsagt var det viktig, og ville ikke skiftet på lagoppstillingen i etterkant når eg han gjorde det han gjorde.

Men min mening er: rævv spilte han uansett!

Ellers: Superenig med scholes. Giggs var også frisk når han kom innpå.

Edit: Ville bare si at "ræv" er sett i forhold til ka han er god for og har vist tidligere... Ikke i forhold til en 7 divisjon spiller i Norge.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Arsenal fikk som fortjent, 3 poeng, stol på meg.

Men fy faen, ja ja ja ja ja Tevez. Det er ekkelt å lese her at så mange ignorerer at Tevez er personen som faktisk gjorde noe "spesielt" og henter disse 3 poengene for oss ved å servere Berba på en mesterlig måte. Men selvfølgelig er det samtidig så viktig at vi har en som tar disse sjansene i Berbatov, men Berba var grusom hele kampen før målet og dere må vel se det. Herlig å få seieren, og det takker jeg Tevez for mest og Berba for også.

Forresten herlig å se at rutine i Giggs og Scholes fortsatt kan gjøre en så stor forskjell, syns Scholes fortjener ros for det han gjorde i dag etter han kom innpå også. Kudos til Wisbatov for å se litt åpent og "innrømme" når Tevez også gjør en god figur. Han var IKKE dårlig i dag, faktisk en av de beste for oss.

1. Vidic (Hva faen skjer med Vidic? Det er jo ikke mulig å være SÅ god heller)

2. Tevez

3. VDS

Berbatov er involvert i alt spill vi har idag siden Carrick og Fletcher ikke evner. Tevez mister ballen ørten ganger! Han møter bestandig ball isteden for å vende slik Berbatov heldigvis har startet med. Tevez utfordrer når han har mange mot seg, og ikke når han har få. Valgene han gjør minner om Ronaldo i starten. Han gjorde ingen slett kamp, men han er ikke Rooney. Han skaper fint lite med unntak av det ene løpet hans idag. Berbatov har en ro med ball og pasninger som er ferdig dempet og tilrettelagt når den slås, å enkelte touch som skaper enorme muligeheter. Du kan ikke måle en verdi på spiller i antall løpte meter slik Liverpool-supportere gjør. Jeg digger Tevez i kamper med store rom og der det kan ha verdi i å holde på ballen, men han sinker spillet vårt slik Berbatov kanskje gjorde i starten. Men Tevez legger ikke av seg den søramerianske stilen, å det plager meg!

Å hvorfor er det noe og innrømme om Tevez spiller dårlig eller ikke? Frem til Sesongslutt er han United-spiller, ergo jeg er like objektiv på han som alle andre spillere. Kanskje litt mindre objektiv siden jeg har vært stor fan av han siden 2006.

Om jeg vil at vi skal betale 300mill for han? Ikke helvete. Benzema sier jeg da. Kanskje litt hjerteløst, men tror Sir Alex tenker akkurat likens.

Lenke til kommentar

Jotun, jeg kødder absolutt ikke. Han gjorde akkurat det som Carrick og Fletcher osv. ikke gjorde, og det var noe effektivt og viktig. Pluss at han ikke var like dårlig som mange nevner her. Jeg vet ikke jeg, syns Tevez er farligere enn alle andre i dag ihvertfall og prøver hardt og spiller med alt han har. Men helt enig med Hyrlen, han er dessverre ikke en Rooney, og faktisk vil jeg si at han er bare en litt dårligere versjon av Rooney.

Hyrlen, mye av det du sier stemmer. Berbatov har det Tevez ikke har med ro og teknikk, men poenget mitt er at Berba spiller dårlig i dag, noe som folk ikke nevner en gang! Men det tar ingenting vekk fra målet; men må innrømme at om han hadde f.eks bommet på sjansen i dag så hadde jeg faktisk sagt at han var håpløs. Men tingen er at, vi kjøper han fordi vi vil at vi skal ta slike sjanser etter andre serverer han med klasse som vi håper på fra spillere som Ronaldo, Rooney, Tevez (som gjør det i dag) og det gjør han, derfor sier jeg meg fornøyd.

Og det er det jeg prøver å si Hyrlen, vi snakker om 300 mill og selge, ikke betale og alt det, men akkurat nå er han en spiller i United som ikke bare er viktig, men faktisk så viktig at det er sykt spesielt når Rooney er ute nå. Alt jeg prøver å si er at Tevez sin spillestil er viktig men han duger ikke alene uten en Berbatov, som vi ser i dag, og jeg er glad for at e begge gjør hva de skal i dag egentlig og at vi ligger på toppen av tabellen.

Forøvrig, ekkelt at Chelsea vant men hva kan være bedre for Lampard enn å score en Lampard-spesiell (deflection king!) på sin 400. kamp for Chelsea i dag. Good for him, en grei fyr Lampard egentlig :)

Lenke til kommentar
Jotun, jeg kødder absolutt ikke. Han gjorde akkurat det som Carrick og Fletcher osv. ikke gjorde, og det var noe effektivt og viktig. Pluss at han ikke var like dårlig som mange nevner her. Jeg vet ikke jeg, syns Tevez er farligere enn alle andre i dag ihvertfall og prøver hardt og spiller med alt han har. Men helt enig med Hyrlen, han er dessverre ikke en Rooney, og faktisk vil jeg si at han er bare en litt dårligere versjon av Rooney.

Hyrlen, mye av det du sier stemmer. Berbatov har det Tevez ikke har med ro og teknikk, men poenget mitt er at Berba spiller dårlig i dag, noe som folk ikke nevner en gang! Men det tar ingenting vekk fra målet; men må innrømme at om han hadde f.eks bommet på sjansen i dag så hadde jeg faktisk sagt at han var håpløs. Men tingen er at, vi kjøper han fordi vi vil at vi skal ta slike sjanser etter andre serverer han med klasse som vi håper på fra spillere som Ronaldo, Rooney, Tevez (som gjør det i dag) og det gjør han, derfor sier jeg meg fornøyd.

Og det er det jeg prøver å si Hyrlen, vi snakker om 300 mill og selge, ikke betale og alt det, men akkurat nå er han en spiller i United som ikke bare er viktig, men faktisk så viktig at det er sykt spesielt når Rooney er ute nå. Alt jeg prøver å si er at Tevez sin spillestil er viktig men han duger ikke alene uten en Berbatov, som vi ser i dag, og jeg er glad for at e begge gjør hva de skal i dag egentlig og at vi ligger på toppen av tabellen.

Rooney er en spillende spiss, man kan se det på kroppspråket til Tevez at han ikke er det. Han bøyer f.eks nakken med en gang han får ballen, å ser seg som oftest ikke etter medspiller før 2.touchen. Rooney er en mye større faktor for United. Tevez er en kriger vi kan bruke i kamper United har lavt ballinnhav. Ikke i kamper vi skal normalt dominere.

Berbatov var da ikke dårlig idag? Kan ikke minnes en dårlig touch eller touch uten mening idag? Det lille vi skapte sto stort sett han for, å når Carrick sto som en tomsing bak Gardner gikk han ned og hentet ballen og serverte den til Tevez. Som oftest startet løpet for raskt eller for sent, eller rett og slett tok ballen motsatt vei når han fikk den. Jeg river meg i håret av slikt! Støttepasninger kan midtbanespillere slå! Tevez hadde Ronaldo, Berbatov og Fletcher rundt seg konstant på løp og åpen, men de ble sjelden brukt. Tevez gjør ikke en ræva kamp, men det var langt fra en god kamp. Det verste problemet til Tevez er førsteberøringen som aldri har noe for seg.

Om det er av barmgjertighet du forsvarer han vet jeg ikke, men Tevez har enda tilgode å imponere meg i ligaen for United.

Lenke til kommentar
men Berba var grusom hele kampen før målet og dere må vel se det.

Seriøst?

Tevez spilte som dritt idag, og det har han gjort hele sesongen. Og ikke en gang kom med at han mangler kamptrening, for det gjør han ikke. Han har startet 19 kamper, samt 10 som innbytter. Han virker direkte utrent, ballforståelsen er lav, og feilvalgene florerer.

Hvis du mener at Tevez var nest best idag, så kan jeg ikke ta deg seriøst, og ja; Berbatov var bedre enn Tevez idag, legg merke til detaljene i det Berbatov gjør, stikkerne, overblikket.

Lenke til kommentar

Jaja, enda ein kamp med 1-0. Enda ein kamp utan baklengs. Enda ein kamp med tre poeng, sjølv om at ein ikkje imponerer nevneverdig. Skal ikkje seie så mykje om kampen i dag, ettersom eg ikkje fekk sett den, men eg har gjort meg opp eit visst inntrykk etter det eg har lest og fått høre.

Spørsmålet er vel kor lenge dette kan vare? Enten så vil vi gå på ein smell til slutt der det er vi som får eit mål i mot i slutten av ein kamp, eller så må det løsne kreativt i den offansive delen av spelet. Vi er inne i ei svært hektisk periode, med mykje kampar, spelarar som mest truleg blir slitne og spelarar som dessverre får skader. Det er heilt klart at dette påverkar laget, men det er vel lite som tyder på at kampprogrammet skal bli noko lettare framover. Det er ein av bakdelane med å vere såpass gode i alle turneringar, at ein må spele fleire kampar. Når ein då i tillegg fikk klubb-vm som lagde nokre forskyvingar, så er det noko vi må leve med.

Eg trur og håpar at laget har meir inne i det offansive, og det er for meg heilt klart at eindel spelarar ikkje har fungert på same måten i år som ifjor. Likevel ledar vi no serien og det er sjølvsagt positivt. Så dersom sjefen klarar å finne fram litt ekstra futt i sine raude djevlar, så kan det verte veldig vanskelig å stoppe United utover i sesongen.

Lenke til kommentar
men Berba var grusom hele kampen før målet og dere må vel se det.

Seriøst?

Tevez spilte som dritt idag, og det har han gjort hele sesongen. Og ikke en gang kom med at han mangler kamptrening, for det gjør han ikke. Han har startet 19 kamper, samt 10 som innbytter. Han virker direkte utrent, ballforståelsen er lav, og feilvalgene florerer.

Hvis du mener at Tevez var nest best idag, så kan jeg ikke ta deg seriøst, og ja; Berbatov var bedre enn Tevez idag, legg merke til detaljene i det Berbatov gjør, stikkerne, overblikket.

Tevez var 10x dårligere enn Berba, men Berbatov overbeviste heller ikke. Syns Vidic og Ronaldo var banens beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...