Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Ingen United-supporter ønsker å gi klubbens største manager noensinne sparken. Ferguson har blitt kritisert hver gang han har solgt publikumsfavoritter. Andrei Kanchelskis, Paul Ince, Mark Hughes, Jaap Stam, David Beckham og Roy Keane er bare noen få eksempler. Hver eneste gang har det vist seg at han hadde rett. Kanchelskis og Beckham har ikke oppnådd noe som helst etter at de forlot United; Hughes og Keane var på slutten av karrieren; Stam har blitt skjøvet ut på høyrebacken i Italien; Ince trodde han var større enn klubben og måtte selges. Og vi husker vel alle hva som skjedde sesongen 1995/96, trass i såkalte supporteres krav om Fergusons hode på et fat etter salgene av Ince, Kanchelskis og Hughes. Ja, Ferguson tar kontroversielle avgjørelser undertiden, men med hans meritter er det ingen som er bedre skikket enn ham til å gjøre det.

 

Når det gjelder Ruud van Nistelrooy, er han uansett 30 år når neste sesong starter, og har neppe mer enn en eller to sesonger igjen på samme nivå som han er i dag. Da er det ikke verdens undergang om klubben får litt penger for ham før det er for sent, spesielt ikke når unge spillere som Rooney, Rossi og til dels Saha står klar til å overta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig med Jakob.

 

De fleste valgene Fergie gjør er rett, å jeg har aldri skjønt hva man så i Stam uansett. Standard forsvarer med dårlig blikk for spillet og til tider usikker på markering. Johnsen og Berg var begge bedre forsvarere, å Berg var etter min mening den beste forsvareren i 98/99 sesongen. Ikke Stam.

Lenke til kommentar

Selv om jeg hadde stor sans for Stam da han var i United, er jeg delvis enig i det Hyrlen sier ovenfor. Stams siste kamp for United (hans eneste ligakamp den sesongen), der han ble kraftig parkert av en Fulham-spiller (mulig at jeg husker feil her, men jeg mener å erindre at det var mot Fulham) var på mange måter symptomatisk for hans United-karriere.

 

Mye av grunnen til Stam var så populær som han var, er nok at den typen forsvarsspillere har en spesiell plass i engelsk fotball. Alle som liker engelsk fotball, er glad i spillere som går inn i taklinger med livet som innsats. Jeg husker fortsatt da Stam satte Ivan Zamorano på plass i en Mesterliga-kamp i 1999. :green:

Lenke til kommentar
Sitter og ser Bromwich-Manu...

Ruud benka igjen...

 

Jeg skjønner det bare ikke... Hater fergie ass...

5773273[/snapback]

0-1 Saha... Strålende avslutning

0-2 Saha... Strålende avslutning, på en rimlig vanskelig ball.

 

Hva er det du ikke skjønner ?

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke at Fergie skal leke Petter-smart hele tiden.. Man setter ikke en spiller som Ruud van Nistelrooy på benken kamp etter kamp...

Fergie er en komplett idiot!!

 

Greit nok at sahs skårer, men nistelrooy er toppskårer. Og det går fint an å bruke Rooney på midten, isteden for o'shea...

5773784[/snapback]

 

Å kalle Ferguson for idiot etter alt han har gjort for klubben er å dra det litt vel langt. Men å benke Nistelrooy er ikke noe jeg liker, spesielt hvis det er et pressmiddel for å få han til å signere ny kontrakt. Men det når mannen som erstatter ham på banen scorer 2 mål så er det vanskelig å ha noen gode argumenter for dagens kamp. Men Nistlrooy bør/skal spille kamper når han er 100% fit, det må da være en god del bedre å sette Rooney i Scholes rollen på midten og bruke Nistelrooy og Saha på topp. Så får man brukt alle tre og ingen sure miner og angrepsspillet bør også få litt mer trøkk.

Lenke til kommentar

Faen hvis Chelsea får Ballack. De har jo allerede hva, 8 sentrale? Å Ballack snakker om og bli en legende i England, vel da må han spille for en av de store klubbene (les: LFC, MUFC). Uansett så er det pengene som rår, å Chelsea stjeler Ballack fra United så United må punge ut ekstra for en spiller som ikke er bosman. For de kan jo faen ikke si at de trenger forsterkninger på midtbanen, det de muligens kanskje under tvil trenger er en spiss.

 

JEG VIL HA BALLACK!!

Lenke til kommentar

Carrick har jo slått gjennom i Tottenham da, å holder da mer enn god nok standard. Eneste han mangler er internasjonal erfaring. Tviler sterkt på at United blar opp mer enn 300mill for en spiller, så en "stjerne" får vi nok ikke. Har faktisk litt lyst på Scott Parker fra Newcastle også.

 

Gattuso eller Ballack håper jeg på, men at AC milan selger Gattuso har jeg vanskelig for å tro.

Lenke til kommentar

Det er bare tull å bruke penger på såkalte stjernespillere. Verdens beste spillere er som oftest både for dyre og for gamle, i tillegg til at de har utviklet primadonnanykker og ikke har noen form for klubbfølelse. Da er det et langt bedre alternativ å kjøpe unge spillere som ikke er i den absolutte verdensklasse, men som har potensial til å bli det, og som kan formes av støtteapparatet. Det er nettopp kjøpet av slike spillere sammen med utviklingen av egne, unge spillere som har gjort United på 90-tallet til en suksesshistorie. Peter Schmeichel var ingen verdensstjerne da han ble kjøpt; Eric Cantona var ingen verdensstjerne da han ble kjøpt; Ruud van Nistelrooy var ingen verdensstjerne da han ble kjøpt; Andrei Kanchelskis, Roy Keane og Dwight Yorke var ikke verdensstjerner da de ble kjøpt. Slik kunne man fortsatt nærmest ad infinitum.

Lenke til kommentar

Gamst-Pedersen tror jeg hadde passet godt inn i United. Giggs er ikke lenger det han en gang var, og har blitt flyttet inn sentralt i den senere tid, så en ny venstrekant hadde helt klart vært på sin plass. Det er mange år siden det vingspillet United har vært kjent for fungerte optimalt. Etter salget av Beckham mangler også klubben en frisparkeksekutør av høy klasse, noe Gamst-Pedersen kunne bøte på.

Lenke til kommentar

Eneste stjernen united noen gang har kjøpt er vel Veron, en spiller jeg mener burde fått en sesong til. En glimrende spiller med et fantastisk blikk for spillet, å pasninger som var så smart at medspillerene ikke skjønte dem. Uansett så syns jeg faktisk United kan kjøpe seg hvertfall en etablert god midtbane med internasjonal erfaring, Duscher f.eks.

 

Gamst har jeg hatet siden han satt ved siden av meg på kinoen, satt faen med og kastet popkorn på fjortisene foran seg. Men han er jo god da, så kunne godt tenkt meg han i United. Så dyr kan han heller ikke være, tør vel tippe 70-80 mill selv om jeg ikke er sikker på hvor lenge han har igjen av kontrakten.

Lenke til kommentar
Må vel si at United har gjort en del bomkjøp når det gjelder disse spillerne som "kommer til å bli verdens beste". Djemba-Djemba, Kleberson, Fletcher osv osv osv.

5809184[/snapback]

Djemba-Djemba og Kléberson mener jeg burde fått litt mer tid på seg. De viste begge mye bra i den tiden de var i klubben. Grunnen til at Kléberson ikke slo gjennom, var jo også mye på grunn av skader.

 

Det er imidlertid på siden av saken. Alle spillerkjøp kan vise seg å være mislykket. Dersom man kjøper verdensstjerner til flere hundre millioner, har man imidlertid langt mer å tape. Koster en spiller noen få titalls millioner, er det ikke noe stort problem om vedkommende ikke slår gjennom.

 

Når det gjelder Fletcher, kostet han neppe særlig mye da han ble hentet som 16-åring, og sånn sett kan han ikke regnes som et bomkjøp uansett hva han gjør. Skader har gjort sitt til at han ikke har slått gjennom for fullt, men han har utvilsomt et stort potensial. At han allerede har vært kaptein for landslaget -- i en alder av 22 år og som den yngste skotten siden 1886 -- sier sitt om hvor stor tro hans trenere har på ham. Personlig tror jeg at han kommer til å være i verdensklasse om 2-3 år.

 

Husk også på at Paul Scholes, som i stor grad er samme spillertype som Fletcher, ikke slo gjennom for fullt før han var 23. Det er ingen grunn til å forvente at alle spillere skal kunne spille jevnt på et høyt nivå i begynnelsen av 20-årene. På sitt beste er imidlertid Fletcher utvilsomt god nok for Manchester United.

Lenke til kommentar

En deilig 3-0 sier over B'ham :)

Hurra!!

 

Gamst-Pedersen tror jeg hadde passet godt inn i United. Giggs er ikke lenger det han en gang var, og har blitt flyttet inn sentralt i den senere tid, så en ny venstrekant hadde helt klart vært på sin plass. Det er mange år siden det vingspillet United har vært kjent for fungerte optimalt. Etter salget av Beckham mangler også klubben en frisparkeksekutør av høy klasse, noe Gamst-Pedersen kunne bøte på.

5808794[/snapback]

 

2 mål i dag da... Det ene på et herlig frispark :)

Endret av azzman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...