Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Er det bare meg eller er tilveksten av Berbatov noe fåfengt når man har Tevez og Rooney der fremme? Ikke misforstå, Berbatov er et bra kjøp. Men Rooney er ingen avslutter, i tillegg har han glemt av de giftige løpene inn i boks når han spiller i ligaen. Han trekker stort sett ut på kant for tiden å mister etter min mening mye moment der. Tevez er i 95% av tilfellene feilvendt når han mottar ball, i tillegg er han ikke særlig kjapp å mangler noe spilleforståelse. Dermed står Berbatov kun igjen med et alternativ, det er Ronaldo. Jeg stemmer for Ronaldo og Berbatov på topp, med Rooney som tilbaketrukken og litt sideforskjøvet spiss.

En annen ting jeg har lagt merke til er at Berbatov nesten aldri får frispark, unntatt mot seg da. Har dommerene noe imot han? Å i 50/50 dueller blir det bestandig blåst mot han.

En annen er O'shea, du snakker om offensiv partypooper. Overlapp er ikke det eneste du kan gjøre offensivt O'shea! Du kan stå i støtte slik at Ronaldo/Nani/Rooney ikke må utfordre om du kommer i en hårreisende overlapp som ender i offside evt en latterlig dårlig posisjon nede ved cornerflagget.

Ellers er jeg tidvis skuffet over Carrick når vi spiller mot etablert forsvar, i slike tilfeller føler jeg at Ronaldo eller Rooney kan trekke litt bak så kan heller de sentrale midtbanene komme på løp. For Carrick og Fletcher har jo trekant-føtter begge to, ingen av de kan skyte å det vet forsvarerne i PL. I tillegg er både Ronaldo og Rooney mer kreativ i slike situasjoner. Men problemet er jo løst når Scholes kommer i form.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg hadde tatt ut laget, ville det sett slik ut:

I dagens situasjon altså...

------------.Van der sar-----------

Rafael---Ferdinand---Vidic---Anderson

Ronaldo--Carrick/Giggs--Scholes--Nani

---------Berbatov---Rooney--------------

Nå tenker du sikkert, andy på VB? Wtf, hva har han røyka?

Men fakta er at Anderson er en jævel til å takle, er rask og smart. Han slår gode innlegg og passninger og derfor kan han i mine øyne vikariere for Evra mot antatt svakere motstand. Faktisk så er han ganske brukbar på hode også, den eneste minusen er at han selger seg litt lett. Carrick har vært noe svak i år, så en kominasjon med Giggs og Scholes på hjemmebane mot lag vi skal slå, tror jeg kan være lurt. Giggs med de smarte stikkerne og Scholes til å vri spillet. Begge har dessuten mye rutine. Nani inn for Park, rett å slett fordi Park ikke evner å skape mål. Virker som han kommer seg fint fri ofte, men i den avgjørende passen eller skuddet, så svikter tassen helt. Nani har dessuten mye fart og gode innlegg, samt sårt tiltrengt kreativitet. Langskuddene hans kan også finne på å gå inn, så der har vi enda en ting Park ikke kan.

Endret av The Game
Lenke til kommentar
Noen som vet når kampen på torsdag går? Håper bare det ikke er fem om morgenen...

11.30 TV2 sport.

Folk prater om semi og finale, explain someone?

Finalen 21. mener dere?

Vi skal spille semifinale på torsdag, og hvis vi vinner den, spiller vi finale på søndag. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...