Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke helt, men den går ut i fra fjorårets tabell. For å ta et eksempel med kampen vår forrige lørdag: Forrige sesong kom Aston Villa på 6. plass. Siden det var en bortekamp for oss gjelder denne "beregningen":

- Få uavgjort i bortekampene mot lagene fra femte plass til og med tolvte plass (8 poeng)
Dermed vil det si at hvis vi hadde vunnet mot Villa, ville vi ligget 2 poeng foran "skjema". Siden vi klarte uavgjort, gjorde vi det som forventet hvis vi skal vinne ligaen, ut i fra denne "modellen" selvfølgelig.

Kort sagt er det en tabell som tar hensyn til hvem man møter i løpet av en sesong, og som dermed vil gi et litt mer "rettferdig" inntrykk av sesongen så langt enn den vanlige tabellen.

hmm, er det berre eg som ikkje skjønner det dere? :p

Det holder at du skjønner at det er positivt for oss ;)

Endret av D'Amico
Lenke til kommentar

Blir en tøff kamp, men senest i helgen tapte Villareal 0-3 hjemme for Valladolid, så vi burde klare 3 poeng. Gruppeseieren står jo også på spill.

Er fryktelig usikker på lagoppstillingen, men jeg tipper Rafael spiller. Resten av forsvaret er bankers, med mindre Evra trenger en hvil. Da spiller O'Shea. Ronaldo håper jeg starter på benken, så kan han heller komme inn hvis vi sliter litt. Har lyst til å se Foster i mål, dessuten har van der Sar godt av en hvil, så hvorfor ikke? Nani og Park vil jeg tro tar kantene (så lenge Ronaldo ikke spiller selvfølgelig), mens jeg håper på å få se Fletcher igjen sammen med Carrick. Formasjonen vår avhenger av om Tevez starter eller ikke. Hvis han starter spiller vi i en vanlig 4-4-2-formasjon, hvis ikke spiller vi i 4-3-3 med Rooney som midtspiss/enslig spiss og Anderson sammen med Carrick og Fletcher på midten.

Lenke til kommentar

Jeg har lite tro på sånne utregninger, men jeg drar den konklusjonen at vi kommer til å ta flere poeng pr. kamp i siste halvdel av sesongen. Gjør vi ikke det fortjener vi ikke å være med i kampen om seriegullet.

Det hele er i våre hender. Det er opp til oss å utnytte kampene vi har mot antatt svakere motstand og slå de andre topplagene på hjemmebane. Vi kan gjerne begynne med å ta en grusom hevn over de to tapene vi hadde mot City i fjor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...