Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke helt poenget i å erstatte en 65 år gammel manager med en 60-åring. Det måtte i så fall være som en overgangsløsning inntil man fant en manager for fremtiden. Målet må tross alt være å finne en ung og lovende manager som kan bygge opp et storlag over tid. Min favoritt er Martin O'Neill (selv om heller ikke han er noen ungdom). Han har vist i både Leicester og Celtic at han er en dyktig manager. Ellers hadde jeg gjerne sett at man hentet tilbake Steve McClaren, Steve Bruce eller Mark Hughes (i den rekkefølgen). Alan Curbishley, Sam Allardyce og David Moyes er andre alternativer.

 

Jeg er ikke noen stor tilhenger av utenlandske managere. Se for eksempel på Chelsea, Liverpool og Arsenal, som alle har hatt utenlandske manager som har kjøpt inn massevis av spillere fra sine respektive hjemland. Det ødelegger mye av sjarmen dersom halve laget består av italienere/franskmenn/spanjoler. Dette gjelder spesielt for United, som har tradisjoner for å utvikle egne britiske spillere.

Lenke til kommentar

1. Slutt å snakke om at Ferguson må gå. Han går nå han vil.

2. Når det er sagt. Jeg liker IKKE Martin O'Neill. Selv jeg kunne gjort det bra som trener i Rangers eller Celtic. Capello har vist at han duger med et utall storklubber. Han er det vi evt. leter etter.

3. Premier League er tapt til Chelsea for lenge siden. Face it. Synd, men sant

4. Gledelig å se Solskjær tilbake i dag, men ellers var vi for dårlige. Birmingham ville mye mer og derfor ble det 2-2, og ikke 1-3.

 

Nå blir det spennende i kampen om 2.plassen. Liverpool har overtaket så lenge formen deres fortsetter, men en gang må det si stopp. Forhåpentligvis ganske snart.

 

Vi reiser oss mot Bolton på lørdag!

Lenke til kommentar

Jeg er L'pool supporter og er enig i at formen vår ikke kan vare helt ut. Men United kommer og til å gå på at par smeller til før poengene skal telles opp. Kampen om 2. plassen tror jeg ikke blir avgjort før helt mot slutten, men jeg skulle ønske vi kriget om 1. istedet for hvem som havner færrest poeng bak Chelsea.

 

Riktig nok har både Man. U og L'pool dominert Englands øverste divisjon flere ganger, men det er pga av egne midler og hard arbeid. Og ikke pga Russiske grunker. Jeg har ikke noe imot at et lag handler spillere for mye penger, så lenge de så og si har tent desse pengene selv.

 

Jeg har hørt om en Chelsea-supporter som driter i laget sitt når, fordi han ikke liker hvordan ting har artet seg. Jeg hadde blitt mer flau, enn glad om dette hadde skjedd L'pool. Så klart litt drahjelp til å handle et par spillere er ok, men så mye som 2 topplag? Det tar kaken. Synd at PL skal bli ødelagt pga av en leken russer. Håper han snart går lei.

Lenke til kommentar
1. Slutt å snakke om at Ferguson må gå. Han går nå han vil.

2. Når det er sagt. Jeg liker IKKE Martin O'Neill. Selv jeg kunne gjort det bra som trener i Rangers eller Celtic. Capello har vist at han duger med et utall storklubber. Han er det vi evt. leter etter.

5350976[/snapback]

Jeg er selvsagt enig i at Ferguson selv bør få avgjøre når han skal gå av, men hva er hensikten med å erstatte ham med en nesten like gammel manager når den tid kommer? Målet må tross alt være å finne en langsiktig løsning, en ung og lovende manager som kan bygge opp et storlag over tid.

 

Når det gjelder Martin O'Neill, tror jeg du undervurderer ham kraftig. For det første overser du det faktum at det er to storklubber i Skottland, noe som innebærer at det ikke er enkelt å vinne serien for hverken Celtic eller Rangers, all den tid de konkurrerer mot hverandre. Tre ligagull på fem sesonger lar seg uansett høre i enhver europeisk toppserie.

 

For det andre overser du at O'Neill også har gjort det bra i Europa, blant annet ved å føre Celtic til finalen i UEFA-cupen. Hans arbeid for å gjenreise Celtics rykte i Europa har gjort at han av mange ansees som den største Celtic-manager siden legendariske Jock Stein. Det er intet dårlig skussmål for en som bare var i klubben i fem sesonger.

 

For det tredje glemmer du at han også har vært manager i Leicester med stor suksess. Blant annet vant han Ligacupen to ganger, og etter opprykket til Premiership, fullførte klubben på øverste halvdel av tabellen hver eneste sesong. Det er en svært stor prestasjon for en liten klubb som Leicester. Se også på hvordan klubben falt sammen etter at han gikk til Celtic. Det tok bare to sesonger før den var nede i 1. divisjon igjen.

 

Alt i alt synes jeg O'Neill er det beste alternativet dersom Ferguson skulle velge å gå av i løpet av de 2-3 neste årene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

To presumptivt solide forsterkninger i forsvaret har kommet til etter at overgangsvinduet åpnet. Spesielt Evra tror jeg vil vise seg å bli et godt kjøp, også med tanke på at United lenge har en utpreget venstreback i Heinzes fravær. Også Vidic ser ut til å være en kraftig forsterkning i midtforsvaret. Silvestre har til tider spilt godt, men han er for ujevn til å kunne spille fast som midtstopper på et lag i europeisk toppklasse. Kanskje får vi se mer av Silvestre på venstrebacken der han hører hjemme, slik vi har i de seneste kampene. En midtbanespiller eller to i tillegg, så begynner det virkelig å likne noe. Da har jeg virkelig troen på at Chelsea kan få skikkelig konkurranse neste sesong.

Lenke til kommentar
Tror Gravesen passer inn ganske bra i engelsk fotball, særlig i United...

Husker jo hvor vill han var i Celtic..

5422274[/snapback]

Gravesen har vel aldri spilt for Celtic ...

 

Jeg vil ikke uten videre ta dette for god fisk, all den tid det er Ekstrabladet som er kilden, men dersom det er tilfellet at han kun vil koste 30-40 millioner, er det helt klart et røverkjøp. Gravesen er en av de mest undervurderte midtbanespillerne i Europa. Jeg setter et lite spørsmålstegn ved alderen hans, men til den prisen er det nok en god, om enn noe kortsiktig, løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...