Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Wow, syk i hodet? Der viser du jo enkelt og greit at du ikke har noe som helst å gjøre i denne debatten.

Du mener han ikke er det? Blir han taklet litt stygt eller får frispark mot seg slår/tråkker han på motstandere og dommer? Og noen ganger fordi han har lyst på hevn. Neida, han er helt normal. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
<Hva med Keane og en haug andre Man Utd-spillere

Det er mange som hater Keane. Vi får jo argumenter om han mot oss hele tiden selv om de har spillere i stallen som har noen taklinger selv.

Dessuten må jeg si at det gikk overraskende kort tid før Liverpool fans begynte å forsvare Pogatetz

La meg gjøre det klart: Jeg hater ikke Keane. Jeg bryr meg ikke om Keane. Jeg synes faktisk spillertypen Keane er til tider fantastisk å se på, man kan ikke annet enn å beundre innsatsen og viljen. Til tider litt hard i spillet, ja, men fotball skal ikke være en dans på roser. Så lenge det holdes innenfor lovlighetens grenser bør det få gå. Alle lag har godt av noen slike spillertyper i laget. Jeg nevner bare Keane fordi det vel ikke er noen hemmelighet at han hadde en hard spillestil til tider og har noen taklinger på samvittigheten han også. Jeg trakk derfor frem ham for å understreke poenget mitt om at jeg synes det er i overkant sterkt å hate en spiller for én takling, som tydelig var et uhell og ikke med overlegg.

Jeg forsvarer heller ikke Pogatetz. Må gå an å si sin mening uten at man plutselig er "the bad guy". Men jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at det var et uhell, og at Pogatetz gikk i duellen med den tro at han skulle greie å ta ballen. Som jeg sa så gikk han altfor hardt inn og med for høy fot og knotter først, men man ser på TV-bildene at det er et uhell og ikke med overlegg, og da synes jeg det må være rom for å innse det. Uhell kan skje absolutt alle. Og siden noen tydelig mislikte Pogatetz kun ut ifra dette, måtte jeg bare påpeke at ALLE - inkludert deres egne - kan gjøre det samme.

@ Hewitt: Hvilke direkte stygge taklinger (bortsett fra Haaland) har du å vise til mtp. Keane?

Nå gidder ikke jeg lete nettet over for å finne flest mulig, men en video har vi alltids tid til å finne.

Ellers er det interessant at du skriver det innlegget i United-tråden, særlig etter dansen Chelsea dro opp til i sist CL.

Den tok jeg ikke, men jeg skrev innlegget i Man Utd-tråden fordi det var her saken om Pogatetz ble diskutert.

Keane har en del svin på skogen. Det jeg reagerer på er at det som regel er han som skal tas. Jeg ser ikke mange sånne angrep på Chelsea supportere eller Arsenal supportere, men vi skal skal få høre det pga Keane gang på gang.

Hvem er det som skal ta dere for Keane? Jeg er ikke ute etter å ta noen. Poenget mitt med innlegget var ikke å ta noen, eller skape en diskusjon ut av det, men å poengtere at dere også har spillere som har taklet hardt av og til. Jeg brukte det som et poeng for å understreke at Pogatetz' takling var et uhell som kan skje alle.

Min tro er at hvis vi hadde hatt Gerrard og Liverpool hadde hatt Keane så hadde de samme kommet og klaget på Gerrard og ikke sagt er ord om Keane.

Og da skal jeg også vedde mye på at dere hadde disset Liverpools Keane myyye. :)

Gerrard er ingen stygg spiller hvert fall. Han har hatt sine taklinger også, spesielt i yngre år, men det er lenge siden nå, han har tydelig roet seg. Han har jo også sagt at før i tiden taklet han på alt og alle hele tiden, ofte helt meningsløst, men at han kvittet seg med det etterhvert som han ble eldre. Han sa også at det var noe han fikk mye kjeft fra de forskjellige trenerne i Liverpool for, alt fra trenerne han hadde som junior og opp til seniortrenere som Houllier.

Martin Taylor sa unnskyld etter sin takling på Eduardo også. Tror ikke akkurat at alle har tilgitt ham enda. Arsenal har hatt en spiller som Patrick Vieira, og har en spiller Eboue. Det betyr ikke at de ikke får lov til å snakke om sin avsky for Taylors takling.

Så klart ikke. Taylor sin takling på Eduardo synes jeg også er mye styggere enn Pogatetz sin. Taylor vet jeg ikke om var et uhell eller ei, jeg greier ikke helt se det på videoene. Var det et uhell så er han i så fall jævlig treig i hodet og direkte dum som setter ut den strake foten og planter den hardt i Eduardos ben. Pogatetz sin ser man jo klart er et uhell. Ja, den er for hard og nei, den er ikke pen, men det er likevel en duell om ballen som går galt og et uhell.

På samme måte kan jo ikke det at vi har hatt Roy Keane i klubben hindre oss i å si hva vi mener om Pogatetz.

Men for all del. Flott at han unnskylder seg, bare synd at det hjelper lite i etterkant.

Dere skal selvfølgelig få si akkurat hva dere vil. Jeg sier bare at det er noe som kan skje alle og at man bør vise litt forståelse for det. Selvfølgelig er jeg helt med på at man ikke trenger å ha Pogatetz som helt, men å legge ham for hat for et uhell synes jeg er litt drastisk. Dermed trakk jeg inn Keane og andre tøffe spillere alle lag har hatt. Bare for å understreke at man velger å hate en spiller som var litt uheldig i en hard takling, men forguder sine egne spillere som spiller litt hardt og har hatt mange som har vært over grensen. Og da mener jeg ikke å rakke noe ned på Keane, men å bruke spillestilen hans til å få frem poenget mitt.

Lenke til kommentar
Han har noen skrekktaklinger på samvittigheten.

Det har han helt sikkert, men han gjør dem ikke om og om igjen. Og nå som han har blitt gammel og grå, har han lagt det av seg, noe Keane ikke gjorde.

Hadde Keane så mange grisetaklinger da? Han hadde nå noen, men hans rykte som psykopat er veldig overdrevet.

Siden du ikke har sett Gerrards taklinger så kan du vel søke på youtube hvis du vil se selv.

Lenke til kommentar

Han hadde endel mer en Gerrard ja, men poenget er jo at Keane slo og sparket etter dommere, og tråkka på motstanderne, slo motstandere osv. Taklinger er forsåvidt "greit" (utenom Haaland - overgrep :p), siden nok mange av dem er uskyldige og kan lett forekomme. Jeg forsvarer ikke Gerrard sine taklinger her, tvert imot.

EDIT: Gerrard er dog ikke ferdig med karrieren, kan komme fler ^^

Endret av CCola
Lenke til kommentar
Lurer på hva han sa til Haaland når han endelig fikk tatt igjen :p

Han sa: Fake that !

Håland mente Keane "faked" da han log med avrevne leddbånd.

Var i en kamp mellom Utd og Leeds i 97 tror jeg. Keane prøvde å takle Håland, men det gikk til helvete og han røk et leddbånd. Alfie står over han og mener han faket skade, det gjør man ikke mot Keane. Og Håland fikk så jævla fortjent i 01.

Og Håland måtte ikke legge opp pga den skaden, det er noe propaganda norske medier har fått inn over seg, synd, men sant.

Lenke til kommentar

Det hadde vært ingenting, rett og slett. Enig Night, han burde ikke vært så stor i kjefta i 97 eller hva det var. Fikk hva han fortjente, og norske medier er faen idiotiske ja for å ha sagt at det var den taklingen som fikk Haaland til å legge opp.

Endelig en lørdag 16.00 kick off på OT mot "dårligere" motstand, det var vel ABOUT time :)

EDIT: http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=...;newsid=6619154

JEE!

Endret av tc47
Lenke til kommentar

<Og da skal jeg også vedde mye på at dere hadde disset Liverpools Keane myyye. smile.gif

Like mye som vi disser Gerrard nå kan jeg tenke meg.

For å holde meg innenfor min egen argumentasjon. Om Pogatetz hadde taklet en liverpool spiller så hadde du aldri sagt det der. Det er helt naturlig å reagere når sånne ting skjer mot egne spillere. Jeg tror/overbevist om at det var et uhell, men man reagerer og blir sint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...