Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal vi klage?

Ja, Benfica var lagd av porselen i dag, og ja, dommeren burde gjort noe. Men kan vi klage? Vi visste at dette kom til å skje hvis vi kom opp i en slik situasjon. Allikevel står vi maktesløse å ser på.

Den eneste som får godkjent i dag er Rooney som løp mer enn har gjort noen gang før.

Resten er rett og slett for dårlige, og når dette har vært tilfellet gjennom hele turneringen har vi ingen rett til å klage.

Jeg vil fortsatt sitte å nyte flott CL-fotball når det sparkes i gang igjen i februar, om enn med en litt bitter ettersmak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
satan.

 

Jeg kunne klagd på alt, men jeg gjør det ikke. United har hatt 6 kamper på seg for og overbevise, det har de ikke gjort.

 

Å idag et Benfica som hadde flaks og som tydeligvis var lagd av porselen for anledningen summerte bare opp den begredelige CL for united sin del.  Men all ære til leò som aldri hev seg eller filmet, og som faktisk sprang når han ble byttet ut. De ti andre ønsker jeg alt ondt.

5266612[/snapback]

 

Enig med Hyrlen her. Ein seier og 3 mål er rett og slett ikkje godt nok.

Tipper det vil få konsekvenser, men kva det vil tiden visa.

Eg tipper SAF ut etter sesongen :hmm:

Artig det med han Leò ja, einaste fair spelaren på laget virker det som.

Keeperen var jo ein parodi!

Lenke til kommentar

Man gir ikke klubbens største manager noen gang (Busby får tilgi meg) sparken. En som har gjort så mye for klubben, bør selv få avgjøre når han skal gå av. Husk dessuten på at det tok nesten sju år før Ferguson vant noe som helst som United-manager. Mange ville gi ham sparken før det, men de fleste United-tilhengere er vel glad for at de ikke fikk det som de ville. Nå er United midt i et generasjonsskifte, og Ferguson er godt i gang med å bygge opp et nytt lag, noe som på ingen måte er gjort i en håndvending. Gi mannen litt tid, så er jeg overbevist om at han vil skape et nytt storlag.

 

Og forresten: Robson? Hva i all verden har han å vise til som manager?

Lenke til kommentar
Få ut Ferguson tosken, få inn Robson

5268515[/snapback]

Det Pelsjakob sa. Å det jeg sa et par sider tilbake i tråden.

 

Uansett, Robson? Av alle Robson? Hva har han gjort bortsett fra å få sparken et par ganger etter og ha kjørt et par klubber på dynga. Kunne jo heller sagt Marky eller Steve Bruce, kunne jeg skjønt deg litt mer.

 

Uansett, Fergie kan sitte til han dør om han vil. Chelsea kan fortsatt vinne PL 5 år fremover, å united vil fortsatt være det mestvinnende laget de siste 20 årene! Det sier litt om hva denne mannen har gjort for klubben, å hva han kan skape i fremtiden.

Lenke til kommentar

ManUtd - Everton 1-1

 

FAAN!!

 

Nå må SAF vekk!! Han har gjort mye bra for united, men har gått ut på dato...

 

Tilbake til kampen... United var best, og fortjente å vinne med et par mål. Everton hadde, i tillegg til målet, 2 ånklie sjanser. Den første på stillingen 0-0, da van der Sar gjorde en tabbe. Den andre på stillingen 1-1, da Ed reddet mesterlig alene med McFadden!

United hadde mange store sjanser, bl.a Rooney... Makan til uflaks! R.Wright spilte seff en av sine beste kamper i Everton-trøya idag... Jeg er ikke overraska over at det skjer akkurat mot manu... Typisk...

 

Og da leder pool over united på tabellen, med ett jævla mål....

Endret av azzman
Lenke til kommentar

De som snakker om at Ferguson bør få sparken, bør se ting litt i perspektiv. Forrige gang United måtte gjennom et generasjonsskifte -- på midten av 90-tallet -- var vi svært heldige som unngikk å gå flere år uten ligagull. For det første viste de unge spillerne seg å være svært gode, og for det andre var det ingen klare utfordrere som sto klar til å ta over dominansen i Premiership.

 

Når det gjelder det første punktet, kan man jo spørre seg flere spørsmål: Hvor ofte vil åtte spillere fra samme juniorlag ende opp med landskamper? Hvor ofte vil man finne en spiller som Roy Keane rett etter at en spiller som Bryan Robson har lagt opp og en spiller som Paul Ince har forlatt klubben? Hvor ofte vil man finne en spiller som David Beckham (sågar i egen stall) etter å ha mistet en spiller som Andrei Kanchelskis? Svaret er selvsagt at det ikke skjer særlig ofte, og man kan i alle fall ikke forvente at det skjer ved hvert eneste generasjonsskifte. Derfor kan man heller ikke forvente at ryggraden i United-laget -- Neville, Scholes, Beckham, Keane -- skal kunne erstattes uten noen som helst problemer. Det tar tid å bygge opp et nytt lag! Personlig synes jeg det ser veldig lovende ut med hensyn til spillerutviklingen i klubben for tiden. Richardson, Bardsley, Rossi, Fletcher og Spector ser alle ut til å ha en stor fremtid foran seg. Også Rooney og Ronaldo trenger imidlertid noen år på baken før de kan prestere jevnt på et høyt nivå. Mange ser ut til å glemme at disse bare er 20 år.

 

Når det gjelder det andre punktet, er det rett og slett slik at de andre lagene har blitt bedre. På midten av 90-tallet fantes det ingen reell utfordrer. At Blackburn vant serien i 1994/95 sier vel det meste. I dag er det helt annerledes, med Arsenal og Chelsea som har dominert de siste tre sesongene (selv om også Arsenal har hatt problemer denne og forrige sesong). På midten av 90-tallet kunne man tape flere kamper på en sesong og likevel vinne serien. Det kan man ikke nå lenger. Det stiller åpenbart mye høyere krav til unge spillere som kommer inn og erstatter de gamle verdensstjernene.

 

Uansett tror jeg ikke det finnes noen manager som er bedre skikket til å skape et nytt storlag av United enn Sir Alex Ferguson. Som jeg skrev ovenfor, brukte han sju år på å vinne noe som helst i United, og åtte år på å vinne ligaen. Han bør få den tid han trenger også denne gangen.

Lenke til kommentar
Treng ein ny trener, helst ein ung ein. Sjå berre på Frank Rijkaard og Mourinho, nettop passert 40 og dyktig som få.

5282287[/snapback]

 

Mourinho er ingen god trener... Mulig han har peiling på fotball, men en dyktig trener må ha mye mer enn som så... Noe han IKKE har!

 

Etter det som skjedde i går, har jeg mista enda mer respekt for han (har vel egentlig heller aldri hatt noen)...

 

For de som ikke vet hva som skjedde, kan jeg forklare det kort: En wigan-spiller var skada, og wigan spilte ut ballen. Mourinho mente at han filmet, og ba t$jel$ki-spillerne om ikke å gi wigan ballen tilbake...

 

Makan.... :nei:

Lenke til kommentar

For de som ikke vet hva som skjedde, kan jeg forklare det kort: En wigan-spiller var skada, og wigan spilte ut ballen. Mourinho mente at han filmet, og ba t$jel$ki-spillerne om ikke å gi wigan ballen tilbake...

 

5282669[/snapback]

Vel United nektet og spille ballen tilbake til Benfica etter at Benfica sparket ballen ut når en av deres spillere lå nede også. Så vi er ikke så mye bedre. Forskjellen var bare at Benfica spilleren filmet, det gjorde ikke Wigan spilleren. Selv om det ikke gjør saken stort bedre. Men at united sank ned på Benfica's nivå med å ikke spille ballen tilbake syns jeg ikke noe om. Ei heller at Chelsea unlot og gi ballen tilbake.

 

Jose er ei klyse, det kan jeg stemme for. Men han har selvinnsikt og er ydmyk overfor store managere som yter han lik respekt (Fergie, Redknapp++). Wenger derimot, han klager på dommere og rakker ned på andre spillere å lag i tid og utide. Den mannen takler jeg ikke.

 

Se bare hvordan Wenger reagerte etter den berømte matkrigen, han gikk ut offentlig og forsvarte spillere som kastet mat på Ferguson! Hva gjorde Alex etter f.eks Cantona sitt kung fu spark? Jo han ila Eric Karantene før Fa tok affære. Nå sidestiller jeg ikke episodene, men man får et bilde av hva de står for.

Lenke til kommentar
azzman: Du har ikke peiling. :)

 

Mourinho er en fargeklatt uten like og han hadde forresten rett angående den situasjonen.

5283116[/snapback]

 

Det er det nok kun noen av tsjel$ki supporterne som mener...

 

Og hvordan vet du at han hadde rett... Er du synsk kanskje? Selvom det kanskje så ut som han filmet, kan det godt hende han hadde vondt i beinet, og at det var derfor han lå nede. Lagkameraten hans lot derfor ballen gå utover sidelinjen. Da er det normalt i fotball å gi ballen tilbake. Det kalles fair-play.

 

 

Vel United nektet og spille ballen tilbake til Benfica etter at Benfica sparket ballen ut når en av deres spillere lå nede også. Så vi er ikke så mye bedre.

 

Nå skal de sies at Benfica, en gjeng yallaer, brukte alle mulige måter å drøye tida på... Greit man bruker noen sek ekstra på 5-metere osv, når det ikke er lenge igjen av en kamp man leder... Men Benfica overdrev drøyingen en smule... Det er stor forskjell på engelske og portugisiske lag der...

 

Men at united sank ned på Benfica's nivå med å ikke spille ballen tilbake syns jeg ikke noe om.

 

Det kan jeg si meg enig i, selvom United nesten hadde god grunn for ikke å spille ballen tilbake, siden det var åpenbart at han filmet...

 

Wenger derimot, han klager på dommere og rakker ned på andre spillere å lag i tid og utide. Den mannen takler jeg ikke.

 

Jeg har seff han og Ass'nal på 1.plass på hat-lista...

Mourinho og tsjel$ki er på en god 2.plass....

;)

Lenke til kommentar

Jeg hater ikke Chelsea, de oppfører seg veldig proft hele veien. Å de har respekt for alle lag, selv om enkelt spillere tror de er blitt guder (hint hint Gallas). Å at et lag dominerer er vel ikke noe nytt, men trøst deg med litt statistikk. Det er kun en gang at laget som ledet ved nyttår vant PL, da var det United. Statistikken sier sitt, ingen lag kan holde full spiker en hel sesong. Å som alle vet så er United best etter jul! Så jeg lever enda i håpet. I tillegg møter Chelsea Arsenal to ganger på rad, å Arsenal har ikke tapt hjemme enda! Så GO GUNNERS! (hva er det jeg sier!?)

 

Så over til litt opplagte fakta for de enkelte som krever at Fergie går å ditt og datt, han mistet Ronaldhinho og Robben whine whine... Han sparket Keane whine whine... Vi har ikke vunnet på to år whine whine.

 

Grunnen til at Chelsea dominerer som de gjør er at Arsenal og United rett og slett ikke har stallen til og hamle opp med dem. Arsenal har brukt for lite penger på kjøp, å kjøpene de har gjort har vært søppel. Derfor er klubben på vei nedover igjen. United er i et generasjonskifte, å stallen mangler et par stjerner. Men de er hvertfall på vei opp, og fremtiden er lys. Samme med Liverpool som har fått det meste til og klaffe tilogmed forsvaret noe ingen trodde var mulig. Men de mangler også det lille ekstra, å trenger som United og kaste enkelte spillere på dør.

 

At United kunne vinne så mange trofeer i de forrgie generasjonsskiftene var rett og slett fordi at PL ikke var like sterk da. Blackburn vant jo 94/95! Sier sitt. Uansett så er jeg sikker på at vi kommer tilbake!

Lenke til kommentar
Det er kun en gang at laget som ledet ved nyttår vant PL, da var det United. Statistikken sier sitt, ingen lag kan holde full spiker en hel sesong. Å som alle vet så er United best etter jul!  Så jeg lever enda i håpet. I tillegg møter Chelsea Arsenal to ganger på rad, å Arsenal har ikke tapt hjemme enda! Så GO GUNNERS! (hva er det jeg sier!?)

5286705[/snapback]

 

Med den stallen chelski har, tror jeg desverre de blir lag nr.2 som klarer det...

 

Så over til litt opplagte fakta for de enkelte som krever at Fergie går å ditt og datt, han mistet Ronaldhinho og Robben whine whine... Han sparket Keane whine whine... Vi har ikke vunnet på to år whine whine.

 

Det med Ronaldinho og Robben skal ikke SAF ha skylden for... Det var vel en viss nåværende chelski direktør som sørga for det... Grunnen til at fergie bør gå er at han rett og slett ikke fungerer lenger. Mannen har vært der i 19 år, og da sier det nesten seg selv at han har gjort sitt... Maaange Unitedfans har gått igjennom grunnskolen, uten å ha opplevd en annen manager lede klubben deres.

Et av de største problemene med fergie er at han setter seg selv over klubben. Du så jo hva som som skjedde da Beckham ble mer populær enn han selv. (Jeg sier ikke at det er hovedgrunne til at becks forsvant)

Du kan jo forresten legge til: "han gjorde så becks forsvant..whine whine.." :p

Men han skal få ut sesongen... Da håper jeg ikke han får fyken, men at han selv innser at nok er nok...

(Hvis du vil ha flere grunner til at han bør gå, sjekk linken Ed Hunter skrev litt tidligere i posten...Sto faktisk mye bra der...

 

Uansett så er jeg sikker på at vi kommer tilbake!

Wish you're right :love:

Lenke til kommentar

Men han skal få ut sesongen... Da håper jeg ikke han får fyken, men at han selv innser at nok er nok...

(Hvis du vil ha flere grunner til at han bør gå, sjekk linken Ed Hunter skrev litt tidligere i posten...Sto faktisk mye bra der...

 

 

Jeg skal gi deg et par grunner til at han skal sitte.

 

Premier league: 1992/93, 1993/94, 1995/96, 1996/97, 1998/99, 1999/00, 2000/01, 2002/03

FA-cupen:1990, 1994, 1996, 1999, 2004

Liga Cupen:1992

FA charity shield:1990, 1993, 1994, 1996, 1997, 2003

Champions League:1998/99

Cupvinner cupen:1990/91

 

Så kan du plusse på et par andre jalla cuper. Som f.eks Supercupen++

 

Det er ikke en nålevende manager som har ledet et lag til flere trofeer i England! At dere vil avsette en legende, en mann som er større en Sir Matt Busby er et hån mot alt det United står for. Vi er ikke klubben som sparker managere i motgang, vi er ikke klubben som lynsjer spillere hvis de gjør en feil. At noen ikke enda har skjønt hva United står for plager meg. Det er ikke en fotballklubb i verden med en så rik historie som United har, å de fleste historien er solskinnshistorier om hvordan vi har reist oss i motgang!

 

At dere er misfornøyd over at vi ikke vinner er en ting, men at dere kommer i lynsje stemmning når det ikke er jul engang er prov på elendig tiltro til klubben og manager.

 

Jeg er snart enig med LarsP angående United fans. Er så møkk lei av all skrikingen, se på fansen til Newcastle? Laget har ikke vunnet PL på flere tiår, men tribunene er da fortsatt stappet til randen hver bidige kamp! Nå klager jeg ikke på United fansen i England, men de som ikke tåler motgang rett og slett fordi de aldri har møtt den før.

 

patetisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...