Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Dere har gjort ett kanonkjøp. Men hvem skal han erstatte?

Ruud Van Nistelrooy. Det var på tide :)

Tenkte mer på start ellveren da :p

 

Det som er så fint med United, og mest sannsynlig grunnen til at vi er regjerende pl- og cl-mestre, er at vi har noe som kalles konkurranse.

Det er ikke alle klubber som har råd til å kjøpe en spiller tl £31m for å skape konkurranse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men så er da ikke United som alle klubber :)

Riktig.

 

For å starte en diskusjon.. Hvordan kommer dette med penger i fotball til å ende? Overgangsummene blir høyere for hvert år som går!

 

Jeg tenker at en eller annen gang må det skje et krakk, og da vil nyrike klubber som Chelsea og muligens Manchester City slite mest. Dette er klubber som har latterlige høye utgifter i forhold til inntekter, og som kun lever på rike investorers nåde.

Lenke til kommentar
For å starte en diskusjon.. Hvordan kommer dette med penger i fotball til å ende? Overgangsummene blir høyere for hvert år som går!

Apropos det: Abu Dhabi boss plans $240mn Ronaldo swoop

 

New Manchester City boss Dr Sulaiman Al Fahim is considering a $240 million bid for Manchester United superstar Ronaldo during the next transfer window in January, Arabian Business can reveal.

 

“Ronaldo has said he wants to play for the biggest club in the world, so we will see in January if he is serious.

 

"Real Madrid were estimating his value at $160 million but for a player like that, to actually get him, will cost a lot more, I would think $240 million.

 

"But why not? We are going to be the biggest club in the world, bigger than both Real Madrid and Manchester United.”

Endret av Aye
Lenke til kommentar
For å starte en diskusjon.. Hvordan kommer dette med penger i fotball til å ende? Overgangsummene blir høyere for hvert år som går!

Apropos det: Abu Dhabi boss plans $240mn Ronaldo swoop

 

New Manchester City boss Dr Sulaiman Al Fahim is considering a $240 million bid for Manchester United superstar Ronaldo during the next transfer window in January, Arabian Business can reveal.

 

“Ronaldo has said he wants to play for the biggest club in the world, so we will see in January if he is serious.

 

"Real Madrid were estimating his value at $160 million but for a player like that, to actually get him, will cost a lot more, I would think $240 million.

 

"But why not? We are going to be the biggest club in the world, bigger than both Real Madrid and Manchester United.”

 

Hva er fotballen kommet til? Den ene rike oppblåste idioten etter den andre setter milliarder av kroner inn i klubber og bidrar til å øke lønns- og overgangsboomen. Litt av en viktigper virker han som også. Håper Robinho og City flopper som bare det.

Lenke til kommentar
Herregud og man trodde chelsea kastet penger ut av vinduet :roll:

 

Noe Chelsea også har gjort tidligere, men som det sies på Chelseafc.no forumet så er det kanskje bare greit at vi ikke fikk Robinho når vi nektet å betale overpris for han. Jeg kan ihvertfall kjenne meg igjen i den tankegangen, for det hadde blitt herlig å få bort stempelet som fan av at kjøpe lag og kanskje værre det at hver gang Chelsea skal handlere spillere må vi ut med mye mer penger fordi de vet vi har det liggende på en russisk konto et sted. Bra at Kenyon står på budet og ikke går laaangt over grensa. Da tar ihvertfall jeg som Chelsea supporter til takke med Paim.

 

Beklager oftopic, men følte for å si mine tanker rundt saken og det skal ikke legges sjul på at dere røde jævler ( ikke stygt ment; ) er de mest aktive fotball nerdene her på diskusjon.no.

Lenke til kommentar

En overgang som aldri kommer til å skje.

 

1) SAF kommer aldri i verden til å selge en så god spiller til City. Det er SHITTY vi snakker om her. Det er en helt annen sak og sende han utenlands. Her er det snakk om et lag i samme divisjon som appåtill er en hatsklubb.

2) Høres rimlig boogus ut. Typisk BS news som kommer etter en stor overgang, på lik linje som Chelsea skulle hente Kaka, Ronaldinho og hele brasil på en dag. Ain't gonna happen.

4) Tror dere Ronaldo gidder å spille for City? Haha, neppe. Ingen har evig med penger og denne araben har heller ikke så dype lommer at han kaster bort hele formuen sitt på et lag han bruker som leketøy.

 

Ronaldo kommer enten til å spille for oss eller Real Madrid neste sesong.

 

Har null tro på at City blir et nytt Chelsea.

Lenke til kommentar
Men så er da ikke United som alle klubber :)

Riktig.

 

For å starte en diskusjon.. Hvordan kommer dette med penger i fotball til å ende? Overgangsummene blir høyere for hvert år som går!

 

Jeg tenker at en eller annen gang må det skje et krakk, og da vil nyrike klubber som Chelsea og muligens Manchester City slite mest. Dette er klubber som har latterlige høye utgifter i forhold til inntekter, og som kun lever på rike investorers nåde.

Du kan også tenke omvendt: Hva hvis Chelsea og City's ledere virkelig satser i et titals år fremover, da kommer vi garantert til å slite. M.m vi gjør det like godt som i fjor. :)

Lenke til kommentar

Jeg blir både oppgitt og lettere kvalm av denne utviklingen. Det gjør noe med særtrekkene ved fotballsporten, der det handler om å kjempe og vinne seg frem i terrenget. Sporten ville blitt statisk hvis det ikke ble lagt penger på bordet for å skape nye lag, nye profiler. Dette er greit, helt til det kommer rike oljefolk som ikke følger sportslig ånd og forståelse. Det er vanskelig å sette en grense, men de fleste vil vel skrike høyt dersom City kjøper seg til toppen. Dette er bare kvalmende kommersialisme uten karakter og egenhet.

 

Sporten ødelegges ved et stadig voksende fokus på euro og pund, hvor mye man kan få for en viss spiller. Det synes å bygge seg opp en ny kultur, en mildt sagt uheldig revolusjon i fotballens verden, jeg kan ikke se at dette skal avta i styrke.

 

:thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg blir både oppgitt og lettere kvalm av denne utviklingen. Det gjør noe med særtrekkene ved fotballsporten, der det handler om å kjempe og vinne seg frem i terrenget. Sporten ville blitt statisk hvis det ikke ble lagt penger på bordet for å skape nye lag, nye profiler. Dette er greit, helt til det kommer rike oljefolk som ikke følger sportslig ånd og forståelse. Det er vanskelig å sette en grense, men de fleste vil vel skrike høyt dersom City kjøper seg til toppen. Dette er bare kvalmende kommersialisme uten karakter og egenhet.

 

Sporten ødelegges ved et stadig voksende fokus på euro og pund, hvor mye man kan få for en viss spiller. Det synes å bygge seg opp en ny kultur, en mildt sagt uheldig revolusjon i fotballens verden, jeg kan ikke se at dette skal avta i styrke.

 

:thumbdown:

Det er en del av Industrialiseringa av fotballen - Ja det har gått over stokk og stein. Men man må bare forstå seg på det. :)

 

PS: Heldigvis har ikke dette kommet for fult i Italia enda. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...