Movieheart Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Må si meg litt enig med Manx i dette tilfellet. Selv om jeg bare er 18 år og ikke har sett en eneste kamp med Maradona. Det eneste jeg har sett ham gjøre er det raidet mot England, som vi fikk bevist at andre kan gjøre like bra og da han brukte "Guds hånd". Ikke akkurat så veldig stort i mine øyne det. Lenke til kommentar
RyanReynolds Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Vi som er i tenårene har kanskje ikke det beste grunnlaget til å diskutere Pelé og Maradona, men det finnes jo en haug med videoer med spillerne, og nei, ikke bare målet mot England og Guds hånd. Det finnes flere videoer av Maradona. Er vel ingen som har gjort det samme i VM etter Maradona? Ganske spesielt. Jeg mener også Maradona er tidenes spiller. Mange syntes jo at Garrincha var bedre enn Pelé og at sistnevnte bare fikk oppmerksomheten pga. alle målene.. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Man har sett filmer av det beste han gjorde. Maradona var oppskrytt, helt enig med Manx. Ronaldinho og Ronaldo går han en høy gang. Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Maradona eller ikke. Jeg har stor tro på Aguero! Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Man har sett filmer av det beste han gjorde. Maradona var oppskrytt, helt enig med Manx. Ronaldinho og Ronaldo går han en høy gang. Please Hyrlen, du vet at jeg ikke kan ta deg seriøst når du mener Ronaldinho og Ronaldo gikk Maradona en høy gang? Maradona er tidenes beste spiller, udiskutabelt her i gården. Dere kan prate så mye dere vil om Pele, Zidane og resten av gjengen, men ingen andre gjorde det Maradona gjorde, nemlig å gå til Napoli, som var en middelmådig klubb i Italia på 80-tallet, langt bak de "store" i Nord-Italia, for å så få klubben til verdenstoppen med to seriegull og en UEFA-cuptittel. Skulle likt å se Zidane gjøre noe av det samme, å gå til Tottenham og få de til å vinne ligaen to ganger. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Man har sett filmer av det beste han gjorde. Maradona var oppskrytt, helt enig med Manx. Ronaldinho og Ronaldo går han en høy gang. Skulle likt å se Zidane gjøre noe av det samme, å gå til Tottenham og få de til å vinne ligaen to ganger. Er da ikke umulig Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Nå har jo fotballen forandret seg en del siden Maradona var på toppen, da. Kan ikke sammenlikne med Ronaldo etter hvordan de spiller og sånt. Jeg vil tro George Best hadde gjort det rimelig elendig i dag. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Man har sett filmer av det beste han gjorde. Maradona var oppskrytt, helt enig med Manx. Ronaldinho og Ronaldo går han en høy gang. Please Hyrlen, du vet at jeg ikke kan ta deg seriøst når du mener Ronaldinho og Ronaldo gikk Maradona en høy gang? Var vel litt på spissen, men i dagens fotball mener jeg at Maradona ikke ville ha utmerket seg mer enn noen av de andre stjernene. At Napoli vant to ligagull var da langt fra bare hans fortjeneste, selv om Maradona elskere vil ha det slik. Lenke til kommentar
Higuain Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Selvsagt ville ikke Maradona prestert på samme måte i dag, men du må jo alltid sammenligne med andre spillere fra hans tid. Tempoet og utviklingen i fotballen raser fremover, og en spiller fra åttitallet hadde fått enorme vansker i dagens fotball. Pelé hadde vel knapt holdt Tippeliganivå dersom han var født i dag med samme kvaliteter som han hadde på 50-tallet. En slik sammenligning er utrolig håpløs i all idrett. Om ti-tjue år vil vel de fleste konkludere med at både C. Ronaldo og Ronaldinho hadde falt igjennom om de spilte fotball i 2025... Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Mye bra kantspillere på banen i kveld, hvordan tror folk at C. Kazim og Schweinsteiger kunne gjort det i klubben? Lenke til kommentar
soundamia Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Mye bra kantspillere på banen i kveld, hvordan tror folk at C. Kazim og Schweinsteiger kunne gjort det i klubben? Schweinsteiger kunne kanskje gjort det ganske bra, men det er andre jeg heller ville sett i klubben. Kazim har jeg ikke sett så mye til egentlig. Har bare sett han i noen EM kamper og ett par klubb kamper. Synes ikke han har vært så veldig imponerende da, men han er jo ung. Han hadde en bra kamp i dag da. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Nå har jo fotballen forandret seg en del siden Maradona var på toppen, da. Kan ikke sammenlikne med Ronaldo etter hvordan de spiller og sånt. Jeg vil tro George Best hadde gjort det rimelig elendig i dag. Kan ikke tenkte slik. Da kan man jo bare sette en strek over historien. Pele hadde ikke holdt ut lenge med dagens tempo. Maradona og Pele er fotball guder. De andre er bare verdens beste.... Lenke til kommentar
Manx Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Maradona er tidenes beste spiller, udiskutabelt her i gården. Når man skal begynne å prate om tidenes beste spiller så bør man kanskje se helheten i karrieren hans og ikke bare nappe ut de årene han var god. Sannheten er at mannen på slutten ble tatt for doping to ganger, tatt for kokain missbruk og hadde stort sett ikke noe på en fotballbane å gjøre de siste 5-6 årene av det han kaller en spillende karriere. Han var til slutt bare en små-feit spiller som prøvde å være den "guden" alle ville at han skulle være. Hadde mannen gitt seg på topp sånn som f. eks. Cantona så hadde også jeg kanskje ha hatt høyere tanker om mannen... Så hvis det er en mann som skal stå igjen som fotball gud så må det være Pele. Eusébio, Cruyff, Beckenbauer og vår egen Bobby Charlton vil jeg også påstå har mye mer på den listen å gjøre en Maradona noen gang vil gjøre... Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Maradona er tidenes beste spiller, udiskutabelt her i gården. Når man skal begynne å prate om tidenes beste spiller så bør man kanskje se helheten i karrieren hans og ikke bare nappe ut de årene han var god. Sannheten er at mannen på slutten ble tatt for doping to ganger, tatt for kokain missbruk og hadde stort sett ikke noe på en fotballbane å gjøre de siste 5-6 årene av det han kaller en spillende karriere. Han var til slutt bare en små-feit spiller som prøvde å være den "guden" alle ville at han skulle være. Hadde mannen gitt seg på topp sånn som f. eks. Cantona så hadde også jeg kanskje ha hatt høyere tanker om mannen... Så hvis det er en mann som skal stå igjen som fotball gud så må det være Pele. Eusébio, Cruyff, Beckenbauer og vår egen Bobby Charlton vil jeg også påstå har mye mer på den listen å gjøre en Maradona noen gang vil gjøre... Han fikk 15 måneders utestengelse for kokain-misbruk i 92. Kokain, altså ikke et stoff som øker prestasjonen. Du sier at han ikke hadden på en fotballbane å gjøre i sine eldre dager, skuffende Manx, du som faktisk har litt alder også? Du husker vel 1994? Maradona som 35-åring banke inn et fantastisk frisparkmål mot Hellas. Og så ble han tatt for kokain igjen, jaja. Jeg kan jo nevne VM1986? Argentina var ikke nevnt blant forhåndsfavorittene, og uten Maradona var de utrolig middelmådige. Maradona vant VM nærmest på egenhånd, vi husker jo selvsagt den legendariske kvarten mot England, men mange glemmer semifinalen mot et Belgia, som var i verdenstoppen på den tiden, der han scoret et nesten identisk mål av andremålet mot England. Som offensiv midtbanespiller hadde han 5 mål og 5 assist i et VM, ikke dårlig det? Napoli-historien har jeg allerede nevnt, gikk dit i 84 etter å ha blitt solgt fra Barcelona. På noen år tar han nærmest på egenhånd Napoli opp i toppen og knuser "Nord-Italia"-dynastiet, med Milan og Juventus ++. Toppscorer ble han også, ikke dårlig av en som ikke spilte spiss. VM1990 som mange glemmer gikk jo Maradona og Argentina til finale, som endte med tap for tyskerne. I 8.delsfinalen så hadde vel Maradona det som mange anser som tidenes assist til Cannigia i 8.delsfinalen mot Brasil, som endte 1-0. Og hvem glemmer semifinalen mot Italia, i NAPOLI? En rimelig legendarisk kamp, da italienerne i Napoli holdt med Argentina, bare pga Maradona, å anskaffe seg en slik status er rimelig legendarisk spør du meg.... Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Maradona er tidenes beste spiller, udiskutabelt her i gården. Når man skal begynne å prate om tidenes beste spiller så bør man kanskje se helheten i karrieren hans og ikke bare nappe ut de årene han var god. Sannheten er at mannen på slutten ble tatt for doping to ganger, tatt for kokain missbruk og hadde stort sett ikke noe på en fotballbane å gjøre de siste 5-6 årene av det han kaller en spillende karriere. Han var til slutt bare en små-feit spiller som prøvde å være den "guden" alle ville at han skulle være. Hadde mannen gitt seg på topp sånn som f. eks. Cantona så hadde også jeg kanskje ha hatt høyere tanker om mannen... Så hvis det er en mann som skal stå igjen som fotball gud så må det være Pele. Eusébio, Cruyff, Beckenbauer og vår egen Bobby Charlton vil jeg også påstå har mye mer på den listen å gjøre en Maradona noen gang vil gjøre... Han fikk 15 måneders utestengelse for kokain-misbruk i 92. Kokain, altså ikke et stoff som øker prestasjonen. Du sier at han ikke hadden på en fotballbane å gjøre i sine eldre dager, skuffende Manx, du som faktisk har litt alder også? Du husker vel 1994? Maradona som 35-åring banke inn et fantastisk frisparkmål mot Hellas. Og så ble han tatt for kokain igjen, jaja. Jeg kan jo nevne VM1986? Argentina var ikke nevnt blant forhåndsfavorittene, og uten Maradona var de utrolig middelmådige. Maradona vant VM nærmest på egenhånd, vi husker jo selvsagt den legendariske kvarten mot England, men mange glemmer semifinalen mot et Belgia, som var i verdenstoppen på den tiden, der han scoret et nesten identisk mål av andremålet mot England. Som offensiv midtbanespiller hadde han 5 mål og 5 assist i et VM, ikke dårlig det? Napoli-historien har jeg allerede nevnt, gikk dit i 84 etter å ha blitt solgt fra Barcelona. På noen år tar han nærmest på egenhånd Napoli opp i toppen og knuser "Nord-Italia"-dynastiet, med Milan og Juventus ++. Toppscorer ble han også, ikke dårlig av en som ikke spilte spiss. VM1990 som mange glemmer gikk jo Maradona og Argentina til finale, som endte med tap for tyskerne. I 8.delsfinalen så hadde vel Maradona det som mange anser som tidenes assist til Cannigia i 8.delsfinalen mot Brasil, som endte 1-0. Og hvem glemmer semifinalen mot Italia, i NAPOLI? En rimelig legendarisk kamp, da italienerne i Napoli holdt med Argentina, bare pga Maradona, å anskaffe seg en slik status er rimelig legendarisk spør du meg.... Amen! Jeg sog vm 86 (mitt favouritt vm). Argentina vandt vm med en "få ballen til Maradona" filosofi. Motstanderene møtte han med å sende han i bakken, og det var ikke alltid dommeren blanda seg inn. Alikevel opna han ethvert forsvar med geniale passninger. Alltid spillbar og pur umulig å ta fra ballen. I 94 var han narkovrak og feit, men alikevel en av de desidert beste spillerene. Det er ikke mange gangene i livet man får muligheten til å nyte den kunsten han drev med. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Vel da får jeg bare beklage at jeg ikke er på Maradona siden av gudestatus diskusjonen. Mannen er å blir oppskrytt, så får dere heller unnskylde meg jeg ikke har sett lystet... For meg så var Marco Van Basten den store spilleren på '80 og starten av '90 tallet Lenke til kommentar
Raste Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 http://seher.no/php/art.php?id=777932 Skal sies at Ronaldo har truffet rikitg i damefronten. Lenke til kommentar
Mojjo Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 http://seher.no/php/art.php?id=777932 Skal sies at Ronaldo har truffet rikitg i damefronten. Hehe, skulle gitt mye for den dama der. Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Hvorfor driver du på seher.no Raste? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå