Nutjob Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 No er eg stoor fan av engelsk fotball, men syns og at spansk fotball er fantastisk. Allikevel synes eg engelsk fotball held ein bedre standard på grunn av det høge tempoet og det at dei fleste engelske lag er veldig gode på raske kontringer. Siste åra har og vist at engelske lag er betre i europa enn spanske. Lenke til kommentar
SniKaZ Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Men uansett om Spania har såkalt veldig teknisk fotball, vill du kalle engelsk fotball for maskinfotball? han synes det er det, men skjønner ikke helt hva han mener med det. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hjelpemeg... Teknisk fotball har nå inntatt PL for 10 år siden. Engelsk fotball kombinerer dette med effektiv fotball. Da blir det soleklart mest interressant å se på. Engelsk >> spansk > italiensk er min rangering, og da er >> en indikasjon på at eg synest engelsk er MYE bedre. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hørtes ut som en ganske sta debattant ja, SniKaZ. Uansett så er det jo en personlig mening om hvilken liga som er best. For meg er det derimot ingen tvil om at engelsk fotball grisebanker spansk,og jeg har flere grunner til det. Spansk fotball har di siste 20 årene (med visse unntak) bestått av en hvit/blå-rød bølge i Real og Barca. Når det blir et 2 horse race for tittelen hvert bidige år,så mister en liga fort interesse. I PL,har jo flere lag meldt seg på i kampen om tittelen,Blackburn,Arsenal,Newcastle,Chelsea,Liverpool osv. Dette gjør en liga langt mer attraktiv og spennende. En annen ting som gjør at spansk fotball mister mer og mer sin stjerne hos meg,er at det er et gedigent skille imellom di beste og di dårligste lagene.Senest nå i helgen lå Barca under for Osasuna når det gjenstod ca 10 minutter igjen av kampen.Selvfølgelig kom Barca tilbake og vant.Samtidig spilte Liverpool 0-0 mot en av di største nedrykkskandidatene.En nedrykkskandidat som både Chelsea og Man Utd har slitt imot. Angående CL spørsmålet,så er det vel liten og ingen tvil.Engelske lag har dominert denne cupen i snart 4-5 år,og det kulminerte ifjor med en helengelsk finale.At "kompisen" din trekker fram gamle resultater virker jo helt søkt.Hvor gammel er han,10?Hvis du ser på CL over en 10årsperiode så vil du se at alle di største ligaene har sin periode.Spania,Italia og England.Fotball er et spill som konstant utvikler seg,og henger du ikke med,så kommer du ingen vei.Real har jo satset blindt på å hente Ronaldo,se hvor dette har ledet dem i år. Angående verdens beste spiller spørsmålet,så sier jeg bare "Oh,the madness".I mine øyne for å bli verdens beste spiller må du være en spiller som kan gjøre alt på banen.I mine øyne har Messi aldri vært en slik spiller.Jeg vet at mange kommer mest sannsynligvis til å si seg uenig i min mening om denne spilleren,men jeg syns Messi til tider er ganske kjedelig,kontra Ronaldo.Når Ronaldo får ballen vet du at du ikke har peiling på hva han kan kan finne på.Messi har et lite men ganske effektivt finterepertoar som består hovedsakelig av kjappe såledragninger og tofots finter som blir utført med en ekstrem hurtighet.Du ser feks aldri at han legger innlegg bak foten,eller har show nede ved cornerflagget for å "ydmyke" mostanderen.Når det er sagt,så vil jeg heller trekke frem Ronaldinho.I mine øyne så er dette den beste verden noengang har sett med tanke på underholdningsverdi og uberegnelighet. Og til slutt vil jeg nevne fansen i Spania.Di der hvite lommetørklene kan di ha for seg selv,sammen med sin "Siiii" med lesbe-S og "Cervesa".Det finnes knapt mer bortskjemte fans enn hva denne ligaen kan disponere.Det holder liksom ikke med 2 kamper i året imellom Barcelona og Real Madrid for at jeg skal bli imponert. Lenke til kommentar
SniKaZ Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Enig der. Men han jeg diskuterer med sier at engelsk fotball er maskin fotball. Så spurte jeg om hva han synes om Manchester - Chelsea kampen og det var noe av det kjedeligste han har sett på lenge sier han. Jeg å er enig om at verdens beste bør være god på de meste. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Det med fansen er eg veldig enig med deg Corey. Han avgåtte RM treneren (tror eg) var jo ute og kommenterte dette. Ingen jubel over seire, bare klaging og syting hvis ting ikke gikk på skinner. Altså ingen støtte, bare kritikk. Det blir ikke stemning på banen av slikt Så spurte jeg om hva han synes om Manchester - Chelsea kampen og det var noe av det kjedeligste han har sett på lenge sier han. Kødde du nå? Mannen (mest sannsynlig en liten dritt) må jo være helt idiot. (Eller skap Chelseasupporter ) Endret 14. januar 2009 av Jotun Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Enda en serber på vei inn? Lenke til kommentar
D'Amico Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Så spurte jeg om hva han synes om Manchester - Chelsea kampen og det var noe av det kjedeligste han har sett på lenge sier han. Hvis han har sagt det, kan du egentlig bare gi opp. Ikke et vondt ord om kameraten din, men enten så har han ikke sett den kampen, eller så er den mentale alderen hans 10 år. Hvis han ikke er Chelsea/Liverpool/Arsenal-supporter da. Angående Primera Division vs Premier League så vil jeg si at førstnevnte er mest underholdende for en nøytral supporter å se på. Det av den enkle grunn at det skjer mye mer der. Ofte mye mål, mange tekniske detaljer, offensiv spillestil osv. I den engelske ligaen er spillet mye mer fysisk og flere jevne kamper (ofte med få mål), der lidenskapen for klubben du holder med står for minst halve underholdningen. Ellers er jeg helt enig i det Corey sier. Endret 14. januar 2009 av D'Amico Lenke til kommentar
genser Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Huff, jeg skal ha et visst nivå på samtalepartneren før jeg ønsker å gå inn i en fotballdiskusjon. Ser ikke ut til at Snikaz' kamerat oppfyller minstekravet. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Huff, jeg skal ha et visst nivå på samtalepartneren før jeg ønsker å gå inn i en fotballdiskusjon. Ser ikke ut til at Snikaz' kamerat oppfyller minstekravet. Du vet, slike folk bør egentlig ikke utrykke sin mening, især siden meninga hans er helt på jordet Lenke til kommentar
SniKaZ Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Han er Barca fan:P Har gjidd opp diskusjonen nå, kommer bare med de dummeste argument så orket ikke mere. Men takk for hjelpen alle:) Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Etter min mening er Messi bedre. Lenke til kommentar
SniKaZ Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Etter min mening er Messi bedre. Messi har vell kanskje prestert ett like hakk over Ronaldo i 09 sesongen, men 08 sesongen var Messi god, Ronaldo var BEST. Endret 14. januar 2009 av SniKaZ Lenke til kommentar
Corey Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Etter min mening er Messi bedre. Kan du utdype? Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Messi har uten tvil vært bedre DENNE sesongen. Han har x-faktoren, evnen til å avgjøre kamper på egenhånd, trylle frem noe spektakulært, noe vi ikke har sett Ronaldo gjøre så mye av denne sesongen. Lenke til kommentar
Nobody2Know Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Tenkte jeg skulle kaste meg inn i diskusjonen. Messi har kanskje vært best i høst, men Ronaldo var definitivt en av tidenes beste spillere i vår. Å si at han ikke har vært god i år vil være å lyge. Når man har så store forventninger er det lett å bli skuffet! Lenke til kommentar
Latias Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Troppen Van der Sar, Kuszczak, Amos, Neville, Rafael, Vidic, Evans, O'Shea, Ronaldo, Anderson, Scholes, Fletcher, Giggs, Gibson, Possebon, Carrick, Nani, Park, Tevez, Berbatov, Rooney, Welbeck. Hadde likt å se et slikt lag: VDS Rafael - Vidic - Evans - O'Shea Park - Scholes - Carrick - Ronaldo Tevez - Berbatov Vi har jo ti midtbanespillere med i troppen. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Messi er rett og slett bedre i mine øyne også. Han skaper mer enn Ronaldo, passerer spillere mye enklerere. Messi presterer stort sett alltid. Ronaldo har dessuten store problemer når en back spiller opp mot sitt beste, Messi har nesten aldri problemer med å passere en spiller. Ronaldo er selvsagt sv?rt underholdende fordi han har mange tekniske finter, og var definitivt best i fjor, men han er etter min mening dårligere enn Messi som bare mangler hodespillet. Lenke til kommentar
SpencerReid Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Messi er rett og slett bedre i mine øyne også. Han skaper mer enn Ronaldo, passerer spillere mye enklerere. Messi presterer stort sett alltid. Ronaldo har dessuten store problemer når en back spiller opp mot sitt beste, Messi har nesten aldri problemer med å passere en spiller. Ronaldo er selvsagt sv?rt underholdende fordi han har mange tekniske finter, og var definitivt best i fjor, men han er etter min mening dårligere enn Messi som bare mangler hodespillet. Det må nevnes hvor sykt dårlige mange av spillerne i La Liga er... Sier ikke at det gjør Ronaldo bedre, men det er betydelig enklere å dra av en back med spansk standard.. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg har igrunn mye mer sansen for Messi. Han er til tider fantastisk, husker han finta et par United-forsvarere på ræva i våres, og det er det ikke mange som gjør. I tillegg er han en meget sympatisk spiller, noe vi ikke kan si om vår C.Ronaldo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå