ensveio Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Hvilken temp bør en AMD XP 2000+ ha idle? Lenke til kommentar
erre Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Mellom ca 37-43 grader Uklokka. Lenke til kommentar
balrog Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Hmm, min ligger da på 48-55 grader uklokka, og har hørt fra mange at dette er helt normal temp. :/ Lenke til kommentar
ensveio Skrevet 6. august 2002 Forfatter Del Skrevet 6. august 2002 Min ligger på 60C uklokka idle! Har Asus A7V333. Bør jeg gjøre noe for å senke tempen?? Lenke til kommentar
Tommyd Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Med silent viking kjøleren ligger min XP2000+ på 38-40c uklokka.. Hører om veldig mange som ligger på rundt 45-50c i idle.. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 jeg kan ikke se noen problem med noen av tempraturene .. PS: 1700+ @ 55 grader (uklokka) Lenke til kommentar
ensveio Skrevet 7. august 2002 Forfatter Del Skrevet 7. august 2002 Quote: Den 2002-08-06 20:20, Kebab GUD skrev:jeg kan ikke se noen problem med noen av tempraturene .. PS: 1700+ @ 55 grader (uklokka) Ja du har helt rett, alle disse temperaturene er helt akseptable ifølge AMD, og de vet vel best! (?) AMD sier at det ikke er noen "normal" temp. Det avhenger helt av systemet og komponenter. Bare du ligger under 90C så skal det gå bra [ Denne Melding var redigert av: ensveio på 2002-08-07 10:35 ] Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 ved over 75 grader slites cpu mere en normalt(=kortere levetid), ved 90 grader er det stor sjangse for at noe brenner opp(=ødelagt cpu). Så jeg tror vi sier under 75 grader så er det ok. Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Quote: Den 2002-08-07 10:44, Civilix skrev:ved over 75 grader slites cpu mere en normalt(=kortere levetid), ved 90 grader er det stor sjangse for at noe brenner opp(=ødelagt cpu). Så jeg tror vi sier under 75 grader så er det ok. Pøh! AMD blir ikke ødelagt av 90 grader. Min T-Bird 1000@1400 gå stabilt på 110 grader. Først ved 130 grader begynnte den å bli rar. Kjører selvførgelig ikke til vanlig på 110 grader. Lukta av svidd støv blir litt for intens til det. Lenke til kommentar
Evert Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Howdy! Has any of you tried CpuIdle to get the heat down? :wink: It gets my idle temp down with 25 degrees... http://www.cpuidle.de Hilsen, Evert Lenke til kommentar
henriklh Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Noen synes det er viktig med lav temperatur, og noen synes det er viktig med lav støy. Det er opptil enhver å finne passe kompromiss. 50 er ikke for varmt. Hvis tempen blir over 70, kan du sjekke kabinett / hovedkort tempen. Hvis den er svært høy (over 35-40 med romtemp på 22), kan du vurdere bedre gjennomlufting i kabinettet. Det hjalp meg betraktelig (har kjørt ned støy kraftig, noe som ga for lav gjennomlufting). Lenke til kommentar
White_Panther Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 har XP1800 @ XP2100 og tempen holder seg på rundt 50 grader (48-53) Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Quote: Den 2002-08-06 19:50, ensveio skrev:Min ligger på 60C uklokka idle!Har Asus A7V333. Bør jeg gjøre noe for å senke tempen?? Hovedkortet ditt måler CPU-temp på en annen måte enn de fleste andre hovedkort. Temperaturen er derfor høyere og ikke sammenliknbar. Tror din temp. tilsvarer ca 50-52 grader i forhold til andre kort. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Quote: Den 2002-08-07 11:23, evert skrev:Howdy!Has any of you tried CpuIdle to get the heat down? :wink:It gets my idle temp down with 25 degrees... http://www.cpuidle.deHilsen, Evert Alle sammen : CpuIdle virker. Idle temperaturen på min CPU er 10 grader lavere når CPUIdle kjører. Men det er en prøveversjon på kun 30 dager. Har noen fullversjonen til Windows XP som de kan sende meg (har versjon 5.9 selv nå)? Det går nemlig ikke ann å bestille fullversjon til XP av en eller annen grunn. Så da må det jo være lov å kopiere fra en annen? Lenke til kommentar
Colin Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Mulig idle er lavere med CPUIdle, men load er samme, og da er jo max temperatur den samme. Dette utgjør ingen annen effekt enn å kunne skryte av lav idle Pål [ Denne Melding var redigert av: Colin på 2002-08-09 11:16 ] Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Fant ut en ting med CPUIdle her om dagen. Jeg kjøpte en ekstra disk som jeg koblet på hovedkortets RAID-kontroller (MSI K7T Turbo LE). Disken var en WD 80GB 5400. Syntes den var mistenkelig treig så jeg sjekket med Sandra. 20MB/sek i burst?! WTF!? Slo av CPUIdle: over 80MB/sek i burst... Lenke til kommentar
Ethelion Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Jeg 'slet' litt med temperaturen selv (65'C Max temp på CPU) på maskinen min, og den er uklokka.. 65'C på max cpu temperatur var litt vel mye syntes jeg, så jeg kjøpte meg to vifter til tilsammen ca. 300,-. Den ene viften er en vanlig 80mm vifte som jeg bruker til innsug av normal luft foran på PC'en.. den andre vifta er en PCI-Slot Vifte som er littegrann kraftigere enn andre vifter. Eneste formålet med denne viften er å suge til seg all den varme lufta i PC'en, for så å spy den ut av PCI-Slot åpningen bakpå PC'en. Jeg kjøpte altså ingenting som hadde med direkte CPU-kjøling å gjøre. Etter monteringen av disse 2 billige viftene, sank Max temperaturen på CPU ned til 54'C. Inne i kabinettet er temperaturen nå på behagelige 35'C. Nesten som i syden! Uansett så vet vi jo alle at lavere temperatur er bedre.. mye bedre! Men husk for all del at temperaturer opp i 60'C - 65'C har ingenting å si. CPU er bygd for å tåle mye mer varme før den blir ustabil.. og enda mer for å bli ødelagt. --------------------------------- Forklaring: Max temperatur er når: jeg spiller Morrowind på full grafikk i nesten aller høyeste oppløsning, med WinMX liggende i bakgrunnen til nedlastning av musikk og spill, og jeg chatter på Bersirc innimellom (+ diverse andre åpne programmer). Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Quote: Den 2002-08-09 11:15, Colin skrev:Mulig idle er lavere med CPUIdle, men load er samme, og da er jo max temperatur den samme. Dette utgjør ingen annen effekt enn å kunne skryte av lav idle Pål<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Colin på 2002-08-09 11:16 ]</font> Blir litt lavere systemtemp, og da tar det litt lenger tid før CPU når makstemperatur igjen. Men jeg er enig, det har egentlig lite for seg. Når jeg redigerer video, så må jeg slå av CPUIdle for ellers hakker bildet noe helt for j*vlig. Mulig det kan ha noe med harddiskhastigheten som en nevnte tidligere her, at den blir lavere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå