Gå til innhold

Feil med hardware, pcen går tregt

Anbefalte innlegg

H kort: Abit AN8 SLI,nForce4 SLI, Socket-939

Grafikkort: Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express,Ultimate

Prosessor: AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

strømforsyning: ukjent merke 500w

harddisk: digital caviar sata

ram: gail 512 og twinmos 512 400MHz

cd-rom: liteon dvd

har så mye problemer med denna pcen... nå er han så treg at jeg misstenker en feil på hardware.. fikk den i går å monterte den.. når jeg skal installere windows tar det først ca 30 min fra formatering (hurtig) og kopiering av filer til den restarter.. så kommer jeg meg inn i selveste installasjonen.. der står han på "39 min igjen" i kanskje 15 min før han skjifter til "38 min".. Da jeg startet opp i går pep det i speakern. så tengte jeg at det var noe feil med rammen.. men det var det ikke (har sjekket dem) så tengte jeg.. hmm har den for lite strøm?! det var det! jeg koblet ut noen lys og sånnt så funket det. jippi tenkte jeg å hoppet i taket.

Så begynte jeg installasjonen.. som jeg sa lengere opp gikk det veldigt tregt.

Det er ikke cden, det er ikke cd-rommen, det er ikke hardiskene, det er ikke rammene, det er ikke skjermkortet (testet et annet) og det er ikke strømforsyningen..

Det eneste jeg ikke får testet er cpuen og hovedkortet.

Når jeg hadde installert windows begynte jeg med chipset driverne. det gikk utrolig tregt, så installerte jeg skjermkort driverne, det gikk også utrolig tregt. det tok meg 40 min å installere skjermkort driverne. rart...

Så om dere har noen tips til hva jeg skal gjøre så kom gjerne med dem.

På forhånd takk (fortvilt gutt som lengter pcen)

Endret av c-NOfx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da jeg startet opp i går pep det i speakern.

Pep det i høytaleren? Var det mange beep? Noen korte og noen lange. Beepen er en kode som forteller hva som er feil. Hva koeden betyr finner du i manualen til hovedkortet. Forøvrigt ville jeg sjekke alle tilkoblinger av ledninger på hovedkortet, også ledninger mot vifter.

Lenke til kommentar

Tenkte akkurat på å spørre om det samme.. Jeg hadde aldri hatt lyst til å ha forskjellig ram i min PC, selv om det i teorien skal gå greit. Lån en rambrikke av en kamerat, hvis noen har en som passer? Var jo veldig snodig det der..Heldigvis har jeg aldri vært borti det.

Er harddisken din ny? Det eneste jeg kan gjette meg fram til er at det må være noe feil enten med rammen eller harddisken, siden det går så tregt. En strømforsyning er en strømforsyning, og når du t.o.m. har koblet fra strømkrevende ting uten at det hjalp, så tyder vel det på at PSU er i orden..

Du kan jo prøve å installere windows hvis du setter harddisken i en annen PC, og så setter den i din PC igjen.. så evt. bare velge 'reparer gjeldende windwos installasjon"..

Lenke til kommentar
Da jeg startet opp i går pep det i speakern.

Pep det i høytaleren? Var det mange beep? Noen korte og noen lange. Beepen er en kode som forteller hva som er feil. Hva koeden betyr finner du i manualen til hovedkortet. Forøvrigt ville jeg sjekke alle tilkoblinger av ledninger på hovedkortet, også ledninger mot vifter.

Såklart!

:blush:

Lenke til kommentar

jeg installert windows for 1 uke siden på samme harddisk... så det er nåkk ikke den.. har prøvd med 2 hardisker også.. ingenting funker

det pep i 2 sec, stopp i 1 sec, pep i 2 sec ossv

Endret av c-NOfx
Lenke til kommentar

ja det gjore jeg.. bios er satt opp etter manualen

Nå har installasjonen stått på 19 minutter i over 30 min

Problemet er løst.

Jeg vill bare fortelle de som skal kjøpe A8n sli (dual grafikkort)

at hvis man skal ha singel grafikkort sånn som meg må man sette

kortet i slot pci ex2 og ikke pci ex1 (som det står i manualen..

Da slipper dere å sitte i 12 timer å fundere :)

takk for all hjelp jeg har fått.. nyttige tips ect.

i 3dmark fikk jeg disse resultatene

3dmark05 4326

3dmark03 9863

Endret av c-NOfx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...