smiley89 Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 hei bestilte meg ny pc men når eg satt den sammen og skulle prøve å starte den så gikk skjermen i going to off mode, noen som har svar på detta, hva er galt. Lenke til kommentar
Vain Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Kan du gi litt mer info? Fortsetter pcen å kjøre, eller skrur den seg av? Når slår skjermen seg av? Har du satt i skjermkortet skikkelig? Har du et nytt skjermkort som krever at du kobler til en strømkontakt fra strømforsyninga? Har du mye erfaring med å bygge pc? Osv. Jo mer du skriver jo letter er det å finne feilen. Lenke til kommentar
smiley89 Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Kan du gi litt mer info? Fortsetter pcen å kjøre, eller skrur den seg av? Når slår skjermen seg av? Har du satt i skjermkortet skikkelig? Har du et nytt skjermkort som krever at du kobler til en strømkontakt fra strømforsyninga? Har du mye erfaring med å bygge pc? Osv. Jo mer du skriver jo letter er det å finne feilen. ja pc fortsetter å kjøre, skjermen slår seg av med en gang eg starter pcen, ja har satt i extra strøm kabler 2 faktisk, ja er faktisk ikke eg som har satt sammen pc men ja han har erfaring han som gjorde det, nå sitter faktisk en kompis å prøver å finne ut av hva det er fornoe, har 3 år skule erfaring med pc ++ Endret 13. august 2005 av smiley89 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Skjermer vil normalt go i sleep modusa hvis de ikke får signal fra PCen. Dette kan skyldes mangelende/dårlig kontakt på signalkabelen mellom PC og skjerm, evt feil på kabelen (den er jo selvgølgelig koblet til), eller at skjermkortet ikke gir signal ut. Er skjermkortet integrert på hovedkortet, AGP-kort eller PCIe? Lenke til kommentar
smiley89 Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Skjermer vil normalt go i sleep modusa hvis de ikke får signal fra PCen. Dette kan skyldes mangelende/dårlig kontakt på signalkabelen mellom PC og skjerm, evt feil på kabelen (den er jo selvgølgelig koblet til), eller at skjermkortet ikke gir signal ut. Er skjermkortet integrert på hovedkortet, AGP-kort eller PCIe? det er et pci-e 16x 6800 ultra Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 kan også være feil cpu settings Lenke til kommentar
smiley89 Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 kan også være feil cpu settings ja men kommer ikke inn i bios eller noen ting, for skjermen skrur seg av med en gang eg trykker på power knappen på kabinette, Lenke til kommentar
Pentium-Power Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Plukk av CPU-brikke og se på pins og sokkel. kan være brekt/bøyd CPU-pinne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå