Gå til innhold

ny bærbar, trenger hjelp til valg (har 3 krav)

stoffix

Anbefalte innlegg

ja, så er tiden inne for meg også å få meg bærbar pc.

jeg ønsker på ingen måte en desktop erstatter, men heller noe jeg kan ha med på tur, og til å jobbe med bilder (skal kjøpe meg speilrefleks straks)

mine tre krav er da:

1: stor skjermoppløsning, helst WUXGA og ikke mindre enn WSXGA

2: god batterikapasitet

3: trådløs internett, (kablet får man vel uansett?)

nå, resten er ikke så viktig, og om det er bra, så skader det ikke mer enn at det går ut over pris og batterikapasitet, noe jeg egentlig ikke ønsker.

jeg tenker jeg setter pristoppen på ca 20 000kr, da burde det være noe for meg der, jeg har prøvd å se litt, men av datamaskiner med WUXGA, så fant jeg bare slike dyre med god maskinvare, og dermed dårlig batterikapasitet, noe som ikke er ønskelig.

en mulig kandidat, er : ASUS M6N 15"WSXGA+ på komplett til 14 500kr.

på forhånd takk for all hjelp :)

Kristoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

pc'n skal bare brukes til skolearbeid, kanksje noen småspil ala kabal, kanskje såvidt photoshop, og helst som et lagringsmedium, men jeg regner uansett med å være nødt til å kjøpe meg en ekstern harddisk, så jeg er ikke så nøye på lagringsplassen heller, men absolutt ikke mindre enn 40GB, man må jo ha litt å gå på...

håper dette gjør det lettere:)

som, sagt, så er hovedkravene mine skjermen og batteriet, trådløst nettverk regner jeg med man får uansett, men jeg skrev det nå opp alikevel...

Lenke til kommentar

endelig mulighet til bra skjerm og god batterilevetid, tar den hvis jeg ikke finner noe annet, følger jo med så mye programvare som jeg ikke vil ha, og som ikke går an å ta bort heller.. :(

@darkShadow: de pc'ene der har sikkert gode skjermer de, men merk at det var oppløsningen som var viktig for meg, uansett, takk for at du tok deg tid til å hjelpe meg :)

Lenke til kommentar

sjekket akkurat ut de, (takk for tipset)

men de fleste var med vanlig XGA oppløsning (1024x768)

de med større, hadde kraftig maskinvare, noe jeg frykter både øker prisen, og senker batterikapasiteten, de var heller ikke helt heelt oppe i WUXGA oppløsning.

kunne vært artig å prøve en mac, men det ser ikke ut til at det blir noe av nå...

Lenke til kommentar

det tror også jeg og, men jeg kikket litt inne på dell sine sider, og de har en annen bærbar med WUXGA oppløsning som ikke er i inspireon serien, der slipper man mange av ekstra programmene, man betaler ikke ekstra for Win XP pro, og man kan få med en gratis laserskriver.. (neppe gratis, men det er enten den eller ingenting)

lurer på om jeg kanskje burde gå for den?

men man får jo ingen hint om batteritid på de der man konfigurere selv.. :(

kanskje jeg burde prøve den og heller benytte meg av angrefristen hvis jeg ikke er fornøyd med batterilevetiden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...