Gå til innhold

Anbefaling(døvt tema, jeg vet, men jeg trenger noen tips)

LtdEdFred

Anbefalte innlegg

Like rundt hjørne venter det en ny PC på meg.

Jeg utelot å kjøpe skjermkort (delvis fordi jeg ike hadde råd og forsi jeg ville ha noen tips først)

Her er "spec'en":

HovedKort : Microstar K7T266PRO-2 KT266A 5PCI 1AGP

Prossessor : AMD Athlon XP 1700+ Palomino 1466MHz

HardDisk : Western Digital Caviar XL 40.0Gb 7200rpm 2Mb og 256MB DDR Ram

Kanskje ikke viktig, men jeg har et Aureal Vortex 8830 lydkort

Hvordan skjermkort burde jeg sette inn i denne PC'en ingen PCI-kort tips, men dette er vel kanskje ikke noe å tenke på allikevel

Opps glemte prisklasse: 1000-2000 (finner vel neppe noen bra kort til rund tusenlappen, men men

anthraxx_spray.jpg

Visit [inFecteD] ClanSite

-Your name isn't important, names are for tombstones!

[ Denne Melding var redigert av: [TWM]Baltazar på 2001-11-27 14:41 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ati radeon 7500 til en ca 1500 kroner

Et lass med ulike Geforce 2 megagigautrasegadega klassen.

Er så mange ulike at jeg ikke vet hva jeg skal annbefale.

Masse spilling så bir det nok et geforce 2 på deg

Driver du med andre ting som grafikk, video og slike ting så er ati sine kort et greit valg. God 2d og videovapture på noen av ati sine kort er ganske bra.

du klarer å få geforce 3Ti200 til rett over 2000 kroner, men var vist nok et dårlig merke (Point of View). Kanskje det beste kortet du får for billig penge, men kommer ann på hva de har kuttet på i forhold til en "skikkelig" utgave.

Drivere, ram, komponenter osv...

Lenke til kommentar

Når det gjelder ViewPoint (og Absolute, ett annet dårlig merke) så kutter de gjerne på ting som brukere ikke tenker over når de kjøper skjermkort. En ting er filter komponentene for VGA kontaktene, disse har veldig mye å si for 2d kvalitet, spesielt da i høye oppløsninger. ViewPoint er dårlig på dette (jeg har hatt ViewPoint før og 2d'n var elendig ved 1600x1200), byttet til Asus med engang og kvaliteten ble straks flere hakk bedre.

Andre ting det er skorter på er god kjøling, rask minne. Ting som man burde ha hvis overklokking er målet.

Til dere som er ute etter GF3 Ti500 med bedre 2d kvalitet enn Radeon 8500 så har Leadtek lansert en serie GF3, TDH, som har spesielt gode VGA filtere. Dette kortet koster rundt 4000kr og svært overklokknings vennlig, Compo-Data er de eneste som har dette kortet. Noe dyrt, men perfekt kombinasjon sier nå jeg.

Telcontar

Dell Dimension XPS-R450-->XPS-R1000

WinXP Pro Corporate Edition

PIII 1GHz (snart 1200MHz)

768MB RAM

WD 80GB 7200rpm

SB Audigy Player

Yamaha 16x10x40x

Toshiba 4x DVD

Asus 7700 Deluxe GeForce 2

[ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-11-27 15:47 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...