Guffen Duck Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Kjøpte meg noen 80mm papst (PAPST Vifte 80x80x25mm (37db) ) vifter som jeg tenkte var bra til min Aquaero. Problemet er at de kommer med en slags mottor uling på 3-5V. Dette er helt håpløst Trenger derfor noen vifter som går stille på 3V-5V og som purser luft Noen som har noe tips? Lenke til kommentar
Vain Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Kjøp vifter med oppgitt støynivå på ca 20 dB. Det er nok til at du nesten ikke hører dem. Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Joa, riktig det. Men når jeg har en avansert viftekontroller så trenge jeg vifter som kan være stille ved 6V og lavere. Ikke ved 12V Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Ingen som kan tipse meg om vifter som ikke uler på 3V? Lenke til kommentar
play`ern Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Jeg kjøpte meg en MIST vifte på microplex(link) Den bråker noe helv*tte, men den kjøler KRUTE godt.....Jeg ville anbefalt den!!!! Dette er kansje litt off-topic, men et godt råd ødelegger aldri en topic Endret 14. august 2005 av play`ern Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Helt klart ikke Skulle likt å vist hva som skjer med den vifta ved bruk under 3V Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 MISTene er fine de, men SilenX er derimot toppen: http://www.vendur.no/catalog/index.php?cPa...=2a&language=no Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Papst har en vifte med 45m3 på 19dB. Den funker ålreit, og lager ikkeno støy (i forhold til cpu-kjøleren min). Lenke til kommentar
ColaBoy Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Kjøp viftene dine fra Vendur.no som jeg har gjort, så behøver du ikke tenke på å modde dem til 7v og 5v. http://www.vendur.no/catalog/index.php?cPa...bdd150c524aa110 Disse viftene er meget bra. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Som jeg linket til, indeed.. Poenget med det at SilenX er så bra er at de, imotsetning til Papst, suger ganske mye luft samtidig som de er støysvake! Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Greit nok at en vifte er stille på 19db standard. Det jeg trenger er en vifte som kan modes ned slik at viftestyringen min kan gi full fres på den når jeg trenger det. Dertfor lurer jeg fortsatt på om det er noen som har testet noen vifter som ikke uler ved 3V. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Nexus er kjent for å være ganske bra og stille. Ellers vil jeg tatt alle disse db-tallene med en klype salt, mange av de er åpenbart vås. Lurer på om ikke tricool er vifter som kan ha et ganske brett spekter av lydnivå og blåseeffekt. Det greieste er vel å kjøpe en vifter med bra lagre og som tåler å undervoltes en del uten å stoppe. AtW Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Flyttes fra annet om hardware til luftkjøling, siden sprøsmål om vifter passer best der. Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Hvordan finner jeg ut om en vifte kan tåle undervolt da? Endret 14. august 2005 av Guffen Duck Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hvordan finner jeg ut om en vifte kan tåle undervolt da? Sjekker rundt på nett? Prøver selv? Har egentlig ingen bedre forslag AtW Lenke til kommentar
andreg Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Poenget med det at SilenX er så bra er at de, imotsetning til Papst, suger ganske mye luft samtidig som de er støysvake! Har du testet dette selv eller stoler du bare på hva SilenX oppgir? Har ikke testet noen andre vifter enn Papst selv, og de fungerer greit hos meg. Etter hva jeg har sett på Silent PC Review forumet er disse de beste viftene for undervolting. Har testet 18, 26 og 32dB varianten av 12cm viften i min maskin, og bruker nå 18 og 26dB vifter. Kjøpte også inn en 12dB 8cm vifte til det forrige kabinettet mitt, men var skuffet over hvor lite luft den flyttet. Problemet med viftene du har kjøpt er at de ikke er laget for å være stille, og da er de som regel ikke det selv om du undervolter dem. Dette merket jeg godt med 32dB viften, den laget vesentlig mere støy enn en 26dB vifte selv om de kjørte på samme turtall. Om du prøver denne vil du forhåpentligvis slippe den støyen som 37dB viftene gir. Test med en vifte først, iallefall om du har mulighet til å kjøpe dem over disk, sånn at du slipper å kjøpe dusinvis av vifter som ikke tilfredsstiller dine krav. Det kan også være problemer med å få vifter til å starte på kun 3V, for mange av dem trenger minst 5-7V for å komme igang. Sjekk f.eks. Fans & Control på SPCR forumet for info om vifter. Jeg fant iallefall masse info der når jeg skulle kjøpe 12cm vifter. Lenke til kommentar
tli Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Det kan sikkert også være lurt å ta i betraktning at når produsenten designer en vifte tenker de nok desidert mest på egenskapene med full spenning. Forstår at du vil ha muligheten for å hente ut litt ekstra når det trengs. Kan du få det til ved å heller slå på en ekstra vifte vil jeg tro det er bedre. Dermed vil viftene brukes ved designhastigheten. Har ikke selv fått prøvd det ut, men skulle gjerne hatt mulighet til å gjøre det. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Er jo ikke farlig å bestille noen vifter her og der og returnere de du ikke likte innen 14dager? Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Retur portoen koster like mye som mange av viftene Lenke til kommentar
SebRam Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Poenget med det at SilenX er så bra er at de, imotsetning til Papst, suger ganske mye luft samtidig som de er støysvake! Har du testet dette selv eller stoler du bare på hva SilenX oppgir? Har ikke testet noen andre vifter enn Papst selv, og de fungerer greit hos meg. Etter hva jeg har sett på Silent PC Review forumet er disse de beste viftene for undervolting. Har testet 18, 26 og 32dB varianten av 12cm viften i min maskin, og bruker nå 18 og 26dB vifter. Kjøpte også inn en 12dB 8cm vifte til det forrige kabinettet mitt, men var skuffet over hvor lite luft den flyttet. Problemet med viftene du har kjøpt er at de ikke er laget for å være stille, og da er de som regel ikke det selv om du undervolter dem. Dette merket jeg godt med 32dB viften, den laget vesentlig mere støy enn en 26dB vifte selv om de kjørte på samme turtall. Om du prøver denne vil du forhåpentligvis slippe den støyen som 37dB viftene gir. Test med en vifte først, iallefall om du har mulighet til å kjøpe dem over disk, sånn at du slipper å kjøpe dusinvis av vifter som ikke tilfredsstiller dine krav. Det kan også være problemer med å få vifter til å starte på kun 3V, for mange av dem trenger minst 5-7V for å komme igang. Sjekk f.eks. Fans & Control på SPCR forumet for info om vifter. Jeg fant iallefall masse info der når jeg skulle kjøpe 12cm vifter. Jeg har selv 3 Silen-X vifter, veldig fornøyd med disse med tanke på støy/ytelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå