RayBay Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Hei hei... Har et Sony Digitalt videokamera som er koblet til pc`n med USB kabel, men finner det ikke i Adobe Premiere Pro 1.5? Jeg finner det i Windows Movie Maker og Pinnacle Studio. Noen som vet hvorfor? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Veit ikkje kor mange gonger eg har sagt dette dei siste to månadene.. For å overføre video frå DV-kamera i full kvalitet må ein nytte firewire (og kjend som i.Link, IEEE1394, eller DV-inn/ut.). USB duger ikkje til anna enn å overføre bilete og video frå minnekortet, eller video frå tapen i låg kvalitet. Men dette er det kanskje ikkje alle program som støtter. Løysning: Gå på Komplett, PSdata, PCutstyr eller ein annan butikk, finn eitt billeg firewirekort og ein firewire-kabel, og du er i gang. Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Hei hei... Detter er utgangene på kamera: Denne kabelen bruker jeg nå: Så du sier jeg skal skaffe meg en lik kabel, men bare me firewire, slik: ? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Se på ditt øverste bilde. Du bruker porten helt til venstre, ikke sant? Det er en USB port. Porten til høyre for denne (DV ut), er en firewire port. Det vil si at ingen av kablene du har i dine andre bilder vil passe da alle er varianter av USB. Du må ha en firewire kabel. Enden som skal inn i kameraet skal være fire pin, og enden du skal ha inn i datamaskinen er høyst sannsynlig en seks pin. Be derfor om en fire til seks pins kabel. Hvis du ikke har firewire inngang på din datamaskin, så må du kjøpe et firewire kort i tillegg. Dette koster ikke mer enn et par-tre hundrelapper, og kabelen en hundrelapp. Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 OK da Takker for kjapt svar.. Har firewire.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå