SargatH Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Ok, her sitter jeg på errors, snart klar til cs compo. Men hver forbanna gang jeg er på lan, så låser pcen seg hvert 5. min ... det varer i 5 - 10 sek så er alt tilbake. Dette skjer hver gang jeg er på lan med flere folk enn 4 stk, eller så lenge jeg ikke har lan hjemme så låser den seg. Kan noen gi meg en forklaring på hvorfor dette skjer? Det gir vel ingen mening? Lenke til kommentar
oycob Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 vel, den enkle løsninga er jo å kjøre en ørliten formatering på boksen.. Hvis du vil ha bedre forslag enn det tror jeg du må beskrive problemet litt bedre. Hvilke programmer kjører når den kræsjer, hva driver du med akkurat når den kræsjer.. Og pcen kræsjer vel ikke ordentlig når alt er fint igjen etter 5-10sec? Lenke til kommentar
SargatH Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Den låser seg uansett. Alle program som skal kjøres, kjører. Jeg har formatert 2 ganger, instalert XP pro så jeg går utifra det er noe tull med hardwaren, men jeg har ikke peiling på hva. Gradene på CPU/hovedkort er normale. Dette er sykt irriterendes når jeg skal spille! Nei pcen kræsjer ikke helt sånn at jeg må restarte eller noe sånt. Alt funker som det skal etterpå, den bare låser seg, men etter ca 5 min låser den seg og varer i rundt 10 sek. Endret 13. august 2005 av SargatH Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 da må et jo vara en defekt del ett sted...eller lite strøm --.. Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 men om du drar ut nettverks kabelen så har du ingen problemer ? Lenke til kommentar
SargatH Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 låser seg forsatt når jeg tar utav nettverkskabelen Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) da har det ikke noe med om du er på lan eller ikke. Fryser den bare når du bruker 3d applikasjoner (som spill) tror jeg skjermkortet ditt er defekt. Jeg har hatt samme feil hos meg, men da på en bærbar(skjermkortet var defekt). Om det ikke er skjermkortet(test på en annen maskin feks) så kan jeg bare tippe som alle andre... Muligens noe med PSUen kanskje? Kjører du spillet og/eller Win fra disker som står i raid så kan det være enten defekt raidkontroller eller noe galt med driveren. EDIT: Sjekk event viewer(control panel-advanced-event viewer) etter en frys og se på system. Da finner du muligens en "ERROR" som stemmer med klokkeslettet på frysen du hadde, opne den og se om du skjønner hvor feilen ligger.(den kan feks nevne noe den ikke får kontakt med eller henviser til feil i en fil som feks kan være en raid driverfil) Endret 13. august 2005 av Nobrains Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå