Gå til innhold

Kameraer fra Sony og Canon, Noen gode spørmål.

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg driver og skal kjøpe meg mitt første digital kamera og har bestemt meg for å legge meg på pris siktet rundt 5000,- og må innrømme at det mangler litt kunnskap her.

Etter og ha lest en god del tester rundt om kring så har jeg meg vel egentlig kokt meg ned til 2 merker.

Dette ble Sony og Cannon, og modellene jeg har sett på i bunn og grunn er Cannon S30 og Sony DSC-P5/P7.

Det jeg er litt opptatt av er at kamerat ikke skal være alt for treigt, har prøvd et par kameraer som bruker 3 sekunder fra jeg trykker ned knappen til bildet går av, og da er somregel motivet flydd bort.

Jeg kommer også til å ta noen innendørs bilder "partybilder" med kameraet, så hadde også hvert fint om det klarte å tra bra bilder når det var litt mørkere:)

Det eneste Sony kameraet jeg har prøvd er DCP-P50 og synes kanskje det brukte litt lang tid uten noen mulighet for å justere lukker tiden. Et pluss poeng til dette kameraet var en AF Illuminator som gjordet det lettere og fokusere.

Jeg har prøvd Canon S30 i hele 15 minutter, og var i grunn tålig fornøyd med det jeg prøvde, bortsett fra at når jeg prøvde det i mørket så syns jeg det så ut som at det ikke klarte å fokusere noe særlig.

Jeg har ikke prøvd kameraene lenge nok til å se hva som kan justeres og stilles inn, så noe bedre kan det sikkert bli.

Det var her jeg håpet noen som kanskje har litt erfaring med Sony DSC-P5/P7 og Canon S30/40 kanskje hadde noen gullkorn å dele med meg som gjorde dette et litt enklere valg.

Jeg har funnet steder hvor jeg klarer og få begge kameraene til 5000kr (P5 og S30 i hvertfall), så prisen er det samme.

Så hvis noen kunne gitt meg et tips her, kanskje noen + og - med de to kameraene, eventuelt har andre kameraer som passer bedre til dette bruket, så skrik ut.

PS: Er P7 det nyeste kameraet til Sony? og har P5 gått ut?

.. trenger kjøpe tips her :smile:

Takke på forhånd for alle svar.

[ Denne Melding var redigert av: warelf på 2002-08-06 19:17 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har forstått det slik at p9 (kom 14.3.2002) er arvtageren til p5 (28.8.2001), og at p7 er lillebroren til p9. Er ikke sikker på når p7 kom ut, men tror den er ganske ny.

Jeg skal også kjøpe mitt første digitale kamera og synes spesielt p7 virket interessant..Men tror jeg går for FinePix F401 Zoom isteden..

http://www.fujifilm.no/dt_showarticle_nyhe...andid=&aid=1570

(kunne ikke hjelpe stort, er nybegynner innen digitalkamera..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...