Wooho Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Glerder seg sykt på ATI sitt svar til Nvidias 7800GTX Pluss sliter litt med penger så det er bare greit for meg at ATI har utsatt utgivelsen. Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Wooho: Du som har X800XT kaster bare penger med å kjøpe det nye kortet. Men om du har masse penger så gjør det vel ikke noe? Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Wooho: Du som har X800XT kaster bare penger med å kjøpe det nye kortet.Men om du har masse penger så gjør det vel ikke noe? He he har ikke så mye penger nå da, men når lønningen kommer og EU kontrollen av bilen blir unnagjort så blir det nok penger til det skjermkortet . Da fyker dette korte jeg har nå for 1000 lappen. Men det er bare hvis ATI slår Nvidia da, noe jeg regner med de vil gjøre. Endret 14. august 2005 av Wooho Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 7800GTX korta var jo leverings klarer allerede i april/MaiVil tro at nVidia har noen sterker kort på hånden som de kan bare pøse ut, men de legger bare ut kongen og damen først også Esset etter på. Da måtte det i såfall være en slags ultra-versjon av 7800-kortet, men det har vi fått høre at det ikke skal være visstnok fordi de droppet ultra-navnet til fordel for GTX. -Stigma Lenke til kommentar
HKS Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Da måtte det i såfall være en slags ultra-versjon av 7800-kortet, men det har vi fått høre at det ikke skal være visstnok fordi de droppet ultra-navnet til fordel for GTX. -Stigma Se så mye 7800GTX har å gå på... Samtidig som den bruker mindre strøm enn 6800 Ultra, og produserer også mindre varme Ultra navnet er noe nvidia har brukt lenge, helt siden TNT2 tiden, og det droppes ikke, men foreløpig er det ikke noe behov for et Ultra kort, men det kan hende det blir behov for det etter R520 er kommet, men det er ikke sikkert... Personlig tror jeg ikke R520 kommer til å knuse nVidia, fordi da hadde vi nesten garanter sett noen lekkede benchmark om hvor rått R520 er osv... Når GeForce 6800 Ultra ble lansert tok det ikke mange dagene før det dukket opp lekkede resultater hvor R420 (X800XT PE) slo GeForce kortet... men men... tiden vil vise! Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Raptor: Også var vel lanseringsdagene på NV40 og R420 ganske så tett opptil hverandre? Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Uansett, blir vel nesten som Duke Nukem Forever, den kommer når den kommer =) hah, veldig off topic, men jeg tror de som "lager" duke nukem forever egentlig jobber i helt vanlige jobber, for eks. kassajobb på rimi, kjører budbil osv, og hver måned så samles de til pokerkveld hvor de flirer og ler av alle som tror at duke numek fremdeles kommer! eller kanskje det er et slags hemmelig rekordforsøk... "hvor lenge kan vi få folk til å tro at spillet er på vei?" jeg har ihvertfall en stor presentasjon av duke nukem forever i et spillblad fra 1998... Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 For meg virker det som hele grafikkort verden har satt inn høygir, mens spillprodusentene ikke vet å sette pris på det. Selv de nyeste, og mest grafikkrevende spillene klarer ikke å knele et X800 XT/6800U, for da ikke snakke om 7800GT(X) før oppløsningene er på 1600x1200 og AA og alt det andre dritet er skrudd gjennom skyene. Er ikke bare bare å lage spill. Å lage spill som kan kjøres greit på alle pcer, også de som ikke har x800xt/7800gt er vel en mer sunn problemstilling for spillprodusentene. De skal da tross alt tjene penger. Hvis du vil knele kortet er det jo bare å kjøre 1600x1200 8x/8x 3Dmark 05 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Personlig tror jeg ikke R520 kommer til å knuse nVidia, fordi da hadde vi nesten garanter sett noen lekkede benchmark om hvor rått R520 er osv... Når GeForce 6800 Ultra ble lansert tok det ikke mange dagene før det dukket opp lekkede resultater hvor R420 (X800XT PE) slo GeForce kortet... Nesten garantert? Litt av en teori.. Tror du ikke ATi engang kunne satt isammen noen selektive tester der R520 lyste? Med hype kampanjen til GeForceFX i minnene er det ikke nødvendigvis negativt at det er så stille. Men det blir neppe snakk om noen knusing nei, bortsett fra kanskje i noen spesifikke syntetiske benchmark. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Personlig tror jeg ikke R520 kommer til å knuse nVidia, fordi da hadde vi nesten garanter sett noen lekkede benchmark om hvor rått R520 er osv... Når GeForce 6800 Ultra ble lansert tok det ikke mange dagene før det dukket opp lekkede resultater hvor R420 (X800XT PE) slo GeForce kortet... Nesten garantert? Litt av en teori.. Tror du ikke ATi engang kunne satt isammen noen selektive tester der R520 lyste? Med hype kampanjen til GeForceFX i minnene er det ikke nødvendigvis negativt at det er så stille. Men det blir neppe snakk om noen knusing nei, bortsett fra kanskje i noen spesifikke syntetiske benchmark. Det er ikke grunnlag for å tro at det skal gå verken den ene eller den andre veien med R520, da vi til nå har absolutt null tekniske data å gå ut ifra. Det eneste vi kan basere det på er helt ville rykter (som det finens et dusin forskjellige av) om hva R520 skal inneholde og gjette ytelse utifra det. Jeg tror personlig at R520 gjerne kan slå 7800GTX kanske kraftig når den først kommer. Om ingenting annet så fordi ATI har ellers vært like god som Nvidia, og når de nå kommer senere ut med kortet så hadde det vært for dårlig av dem å bare komme likt på ytelse. Jeg medgir dog at 7800-serien er helt genial på nesten alle områder. Jeg venter nok på ATI-konvensjonen på slutten av måneden og håper på at de løslater specs der før jeg tar mitt valg om denne generasjonens kort. -Stigma Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Problemet med at de kommer såpass lang tid etter nvidia er at mange forventer at de kommer med merkbart bedre ytelse enn nvidia nå. Om de kommer med noe som yter likt med eller ørlittegrann bedre enn 7800gtx blir skuffelsen stor. Jeg har uansett tro på at de har et veldig godt produkt denne gangen også. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Ser virkelig ut som dem sliter. Monday 15 August 2005 In related news, the motherboard makers indicated Rival ATI Technologies’ R520 is still facing power-leakage and heat-dissipation issues. http://www.digitimes.com/news/a20050815A6028.html Lenke til kommentar
BaldEagle Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Ser virkelig ut som dem sliter. Monday 15 August 2005 In related news, the motherboard makers indicated Rival ATI Technologies’ R520 is still facing power-leakage and heat-dissipation issues. http://www.digitimes.com/news/a20050815A6028.html Kanskje de kopierer nvidia og introduserer; Dustbuster II - Ultra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå