Muffinman Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Har en PC med W2K som har ledig plass på to fysiske disker. Hvordan setter jeg opp slik at jeg kan slå sammen den ledige plassen på begge diskene slik at Windows ser kun ett volum? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Er ikke det noe du kan gjøre med Dynamisk disk, og Spanned? http://www.microsoft.com/technet/prodtechn...8cf5e9ba90.mspx Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Yup, har lest litt siden jeg postet og det ser ut som om diskene som skal spannes må være dynamiske i utgangspunktet. Og det er jo ikke mine...med to 18.4GB scsi-disker og store filer kunne det være ønskelig med et større område å jobbe på enn ett lite. Leser om konvertering av til dynamisk nå, er litt spent på om operativsystemet fungerer slik det skal etter konverteringen... *lese mer* Tips mottas fremdeles med takk... EDIT: Funnet ut hvordan konvertere til dynamisk. Reinstallerer OS på en liten 4GB partisjon, sletter alle andre partisjoner og konverterer til dynamiske disker. Deretter skal det vel bare være å opprette spanned volum? Endret 13. august 2005 av Muffinman Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 ...og der var jeg i mål! Takk til Hårek for linken som satte meg på rett spor. Ha en fortreffelig lørdagskveld. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Bare for å slenge på et relatert spørsmål her. (som kanskje muffinman også har nytte av): Hvordan er støtten for windows sine dynamiske disker i Linux? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå