Gå til innhold

Feil i bruker/passord delen i Ubuntu installasjon

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skulle installere Ubuntu Linux og jeg kom helt til der jeg skal skrive inn brukernavn og passord. Men når jeg skriver inn brukernavn f.eks "test" så kommer jeg tilbake til "skriv inn brukernavn delen" og da står det at brukernavnet mitt er ugyldig.

Det står også at jeg må ha liten bokstav, og det har jeg jo. Hvis jeg prøver og bare gå forbi det, så kommer jeg til skrive inn passord delen. Å hvis jeg prøver og skrive inn noe så kommer det ikke noe opp... Akkurat som tastaturet er blitt disablet i passord delen :dontgetit:

Jeg valgte norsk tastatur oppsett, kan det ha noe med problemet og gjøre? Tenkte jeg skulle prøve nå med engelsk tastaturoppsett og se om det da gikk og skrive inn brukernavn/passord.

Men tenkte og spørre noen her som har erfaring med Ubuntu installasjon først. Hvordan fikser jeg dette?

Hadde blitt veldig takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

test er jo et elendig brukernavn, første som blir prøvd hvis noen prøver å bryte seg inn på din maskin. Det skal ikke komme opp noe når du skriver passord. Bare skriv det inn trykk tab skriv det en gang til og trykk enter. Det er vanlig at det er sånn mange seteder i *nix-land. Og bruk norsk tastaturoppset.

Endret av LessThanJake
Lenke til kommentar
Når i installasjonen er dette? Då når du skal LAGE ein brukar?

Ja. Det er der jeg får feilen ja. I lage bruker delen i installasjonen...

Delen heter vel som jeg husker "Set up user/passwords".

Endret av Overdox
Lenke til kommentar
Du må bruke et passord som består av både bokstaver og tall. Da virker det.

Denne innlegget er skrevet i Ubuntu Linux 5.04 - som er installert på harddisken. Det fungerer bra, det.

du må ikke bruke tall og bokstaver på brukernavn / passord virker fint hos meg uten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...