espeneppi Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Leverte min ipod på fredag, så det var greit. Vet du hvor lang tid det tar før jeg får ny? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 hmmm kan at fra en uke til en måned kommer ann på om du er heldig eller ikke Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Leverte min ipod på fredag, så det var greit.Vet du hvor lang tid det tar før jeg får ny? Nei GnoMiz, det gjør det ikke. Om du har levert din iPod til UPS skal den være tilbake innen 10 virkedager har jeg fått vite hver gang. Egentlig har du krav på låneprodukt om de bruker lenger enn 7 dager på å reparere den. Altså fra den kommer fram med post/budbil til Apple. Lenke til kommentar
espeneppi Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Den ble levert til en Mac & carry butikk, så kanskje det er litt annerledes da. Står som reparasjonsstatus at den venter på deler. Endret 15. september 2005 av espeneppi Lenke til kommentar
espeneppi Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Fikk i dag tilbake en "ny" ipod 3G. Og da gjelder jo garantien på nytt. Hele saken ble gjort slik at jeg leverte den til butikken og ble bedt om å skrive en kopi av reklamasjon. Hentet den i dag, men var det meningen at jeg skal få en kvittering når jeg hentet den? Når jeg leverte inn den forrige så måtte jeg vise frem kvittering, men hva hvis jeg skal reklamere på denne ipoden jeg fikk i dag? Har jo ikke noen kvittering, bare et referansenr. Endret 22. september 2005 av espeneppi Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Ok her er saken din: Du må slutte å forholde deg til garantien til Apple. Den er nemlig ikke bedre enn kjøpsloven, og da gjelder den ikke! Jeg har søkt litt rundt og funnet ut at du har 5 års reklamasjonsrett på din iPod, og NEI den blir ikke utvidet 5 år hver gang du får ny. Sørg for at du har alle papirer i orden. Du kan logge inn på Apple.no og skjekke alle "feilmeldinger" du har sendte dem, men var jeg deg, ville jeg bedt eplehuset om en kvitering. Behold alle kviteringer, også den første. Den er viktig om du skal heve kjøpet. Husk: selger har bare 2 forskøk på å reparere samme feil. Med andre ord: - Kjøpe ny iPod. - Batterifeil, får ny iPod. 1 gang. - Feil med batteriet igjen, får ny iPod. 2 gang. - Feil med batteriet igjen, rett til å heve kjøpet (pengene tilbake). Endret 23. september 2005 av F-r-e-d-r-i-k Lenke til kommentar
espeneppi Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Nei, garantien til apple forholder jeg meg ikke til! Får sende en epost for å få kvittering. Men jeg har vel 2års rekl. rett på denne nye jeg fikk nå? Edit: 5 år mener jeg Endret 23. september 2005 av espeneppi Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Nei, garantien til apple forholder jeg meg ikke til!Får sende en epost for å få kvittering. Men jeg har vel 2års rekl. rett på denne nye jeg fikk nå? Edit: 5 år mener jeg Ahh JEEEZES! Du har 5 års reklamasjonsrett fra dagen du kjøpte iPoden din. Du får ikke 5 nye år for hvert erstatningsprodukt du mottar fra Apple. Den nye iPoden du har fått er en erstatning for den første, altså den tar over for den du egentlig kjøpte. Når 5 år fra dagen du kjøpte iPoden din har gått, har du ingen rettigheter lenger. Lenke til kommentar
espeneppi Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 okey okey, litt forvirrende bare. Men når det kommer til at jeg har rett til å heve kjøpet, så kommer jeg vel ikke til å få alle 4000 jeg betalte? Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Sorry at jeg hisset meg litt opp i stad, men mange av disse tingene er ganske innlysende synes jeg og for det meste lett og lese seg til. Om du hever kjøpet vil du få hele kjøpssummet tilbake, og Apple vil få iPoden til og alt som fulgte med den. Lenke til kommentar
espeneppi Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Takk, har du tenkt til å gjøre det samme? Har en følelse at det kommer til å bli vanskelig. Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Før denne diskusjonen går helt over i off-topic og chat, så kan jeg fortelle deg at jeg har tenkt til å gjøre det om iPod'en streiker en gang til, men akkurat nå er batteriet helt konge, og da finnes det ikke noe bedre enn iPod 3G, om ikke nano . Har du flere spørsmål kan vi ta det over pm espeneppi . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå