Gå til innhold

iPod'en tror den er tom for batteri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Leverte min ipod på fredag, så det var greit.

Vet du hvor lang tid det tar før jeg får ny?

Nei GnoMiz, det gjør det ikke. Om du har levert din iPod til UPS skal den være tilbake innen 10 virkedager har jeg fått vite hver gang. Egentlig har du krav på låneprodukt om de bruker lenger enn 7 dager på å reparere den. Altså fra den kommer fram med post/budbil til Apple.

Lenke til kommentar

Fikk i dag tilbake en "ny" ipod 3G.

Og da gjelder jo garantien på nytt.

Hele saken ble gjort slik at jeg leverte den til butikken og ble bedt om å skrive en kopi av reklamasjon.

Hentet den i dag, men var det meningen at jeg skal få en kvittering når jeg hentet den?

Når jeg leverte inn den forrige så måtte jeg vise frem kvittering, men hva hvis jeg skal reklamere på denne ipoden jeg fikk i dag?

Har jo ikke noen kvittering, bare et referansenr. :roll:

Endret av espeneppi
Lenke til kommentar

Ok her er saken din:

 

Du må slutte å forholde deg til garantien til Apple. Den er nemlig ikke bedre enn kjøpsloven, og da gjelder den ikke! Jeg har søkt litt rundt og funnet ut at du har 5 års reklamasjonsrett på din iPod, og NEI den blir ikke utvidet 5 år hver gang du får ny.

 

Sørg for at du har alle papirer i orden. Du kan logge inn på Apple.no og skjekke alle "feilmeldinger" du har sendte dem, men var jeg deg, ville jeg bedt eplehuset om en kvitering. Behold alle kviteringer, også den første. Den er viktig om du skal heve kjøpet.

 

Husk: selger har bare 2 forskøk på å reparere samme feil. Med andre ord:

 

- Kjøpe ny iPod.

- Batterifeil, får ny iPod. 1 gang.

- Feil med batteriet igjen, får ny iPod. 2 gang.

- Feil med batteriet igjen, rett til å heve kjøpet (pengene tilbake).

Endret av F-r-e-d-r-i-k
Lenke til kommentar
Nei, garantien til apple forholder jeg meg ikke til!

Får sende en epost for å få kvittering.

Men jeg har vel 2års rekl. rett på denne nye jeg fikk nå?

 

Edit: 5 år mener jeg

Ahh JEEEZES! Du har 5 års reklamasjonsrett fra dagen du kjøpte iPoden din. Du får ikke 5 nye år for hvert erstatningsprodukt du mottar fra Apple. Den nye iPoden du har fått er en erstatning for den første, altså den tar over for den du egentlig kjøpte. Når 5 år fra dagen du kjøpte iPoden din har gått, har du ingen rettigheter lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...