Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

LØST PC'en slår seg ikke på

Anbefalte innlegg

I går kveld åpnet jeg kabinettet for å ta en titt inni. Jeg tok så ut RAM-brikken på korrekt måte, og satte den inn på korrekt måte. Jeg slet litt med å få den inn, dog, og dette TROR jeg kan ha noe med størrelsen på RAM-brikken.

Jeg satte så på kabinettet igjen, og plugget i alle ledningene.

Men da jeg skulle starte den, bare pep det. Tre pip etter hverandre, en liten pause, og tre pip til, også videre. Skjermen forble svart.

Datamaskinens indre er ikke min sterke side, og jeg må ha dataen i orden til et LAN.

På forhånd takk.

Endret av Samus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slå opp i maualen til hovedkortet ditt og se etter hva tre beep betyr (var det lange eller korte?). Jeg regner med at det er minnet den varsler om. I tilfelle må du ta ut minnebrikken og sett den riktig i igjen (ikke bruk makt). Det skal være lett å sette inn riktig. Prøv evt andre minneslotter.

Hvorfor tok du egentlig ut minnebrikken?

Lenke til kommentar

BTW, huska du å resette Cmos'en? det er viktig når du tar inn og ut hardware. Ikke sikkert at det er feil med RAM brikken eller hovedkortet, hadde de samme problemene selv en gang, bare resetta Cmos'en jeg og da funka det helt fint ;) prøv det og se om det går da. Hvis du ikke vet hva en Cmos er så kan du snakke med en annen som vet hva en Cmos er ;) Det er det eneste jeg kan hjelpe med :)

post-238-1123932319_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...