Ram's Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Hei, Jeg var så dum at jeg byttet driveren til nettverkskortet igår. Prøvde "rull tilbake driver" men det hjelper ikke. Jeg lurer på om nettverkskortet er brent? Maskinen er en Toshiba S2450-210 (bærbar) Driveren er: Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC Er eneste muligheten å bytte nettverkskortet? Hvor mye vil evt. det koste? Takker for svar. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Forsøk å fjerne alle driverne for nettverkskort på maskinen, restart og la operativsystemet finne drivere. Sjekk innstillingene i nettverksoppkoblingen. (at de peker riktig) så bør du få det til. Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Tviler på at en driver skal kunne ødelegge et nettverkskort. Er du sikker på at det er den rette driveren? Hvor har du funnet driveren? Hvis du ikke har gjort det... Gå inn på sidene til Toshiba og hent driverne som passer til din maskin. Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Forsøk å fjerne alle driverne for nettverkskort på maskinen, restart og la operativsystemet finne drivere. Sjekk innstillingene i nettverksoppkoblingen. (at de peker riktig) så bør du få det til. Skal prøve det. cm630et: Vet ikke om driverne kan ødelegge men, når jeg går inn på oppgavebehandling og velger nettverk står det 10Mbps istedenfor 100 Også har jeg formatert/gjennopprettet harddisken, hjalp ikke noe. Edit: PerB: Tror ikke jeg gidder, fordi sist gang jeg gjorde det var lokal tilkoblingen borte. Edit2: Glemte å skrive at modemet(adsl) blinker grønt istedenfor at den skal lyse stabilt når jeg setter inn kabelen på pcen Endret 13. august 2005 av ramma_2pac Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Vil en av disse løse problemet:? 1 eller 2 Kan jeg komme meg på nett med en av disse? Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 ...når jeg går inn på oppgavebehandling og velger nettverk står det 10Mbps istedenfor 100... Kan være at du bruker "feil" linjehastighet mellom PC og switchen, velg at nettverkskortet ditt skal bruke enten "100mbs Full Duplex" eller Autonegotiation. Skader ikke å prøve iallefall. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Sjekk under enhetsbehandling om det er advarsler for nettverkskortet. Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Da har jeg kommet jeg fra Elkjøp. Nå funker nettverkskortet. Han support mannen gjorde nesten det samme som du sa PerB. Prøvde det du sa, men da funket det ikke. Anyway, takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå