c-NOfx Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Har nettop kjøpt meg Hovedkort Grafikkort Cpu Sår har jeg 1024 ram 400 mhz 500 w strømforsyning og 200 gb hd monterte pcen i går.. da jeg installerte windows gikk det utrooolig tregt.. noe er galt her.. Det tok 30 min å installere skjermkort driveren, og det tok 30 min å installere driverne til h kortet.. Hva i alle dager kan dette være?? jeg har ikke installert sp2 for det kommer til å ta 1 døgn.. men noe må jo være galt når det går så tregt.. Hver gang jeg restarter kommer det opp memory testing.. HVER gang! det går dritt tregt. Need help Endret 13. august 2005 av c-NOfx Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Det mest nærliggende må være å stikke innom BIOS for å sjekke innstillingene der. Det burde du gjøre FØR du begynte installasjonen. Konferer med manualen til HK. Lenke til kommentar
c-NOfx Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 (endret) men bios er på defoult.. jeg skulle ikke trenge å skjifte noe i bios?! Og nå henger pcen seg Endret 13. august 2005 av c-NOfx Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 OK. Da ville jeg installert alt pånytt, men da med et annet grafikkort. La det være i VGA-modus, men se om installasjonen går fortere nå? Lenke til kommentar
c-NOfx Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Mener du å ta et agp kort å sette i pci slot? Jeg har satt bios etter manualen nå.. må reinstallere Endret 13. august 2005 av c-NOfx Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Et AGP-kort må settes i AGP-slot. Poenget er at du kjenner kortet fra før, og da har du eleminert EN mulig treghet. Ikke installer driverne til AGP-kortet. Går installasjonen greit, installerer du det nye PCI-expresskortet senere. Hvis WinXP tvinger drivere på AGP-kortet, MÅ du avinstallere disse før du setter inn det nye kortet. Lenke til kommentar
c-NOfx Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Har jo ikke agp slot på h kortet?! Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Har du sjekket at hard disken din er satt på DMA og ikke PIO? (i BIOSen og i Windows) Lenke til kommentar
c-NOfx Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 hvor i bios finner jeg det?? jeg holler på å formatere for å teste ut de nye bios instillingene.. kan sjekke når jeg er ferdig med formateringen Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Varierer avhengig av BIOS-typen din. Dersom den står som PIO kan det bety at HDDen har problemer med å kommunisere med systemet ditt, for den er da vanligvis identifisert feil. Du kan enten rote rundt i BIOSen din, eller så tror jeg at Windows-instillingene overstyrer BIOSen på dette punktet, så det er viktig at på du sjekker innstillingene til kontrolleren som disken bruker under Enhetsbehandling -> IDE ATA/ATAPI-kontrollere. Har du SATA-disk er DMA-støtten i selve disken, dermed forekommer problemet svært sjeldent med slike disker. Lenke til kommentar
c-NOfx Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Har sata ja.. hmm.. kan teste å installere på en ide disk.. vil det hjelpe?? Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 SATA-disker er generelt smartere enn EIDE-disker. Men det kan være noe galt med akkurat din SATA-disk. Så du kan teste en annen disk, men problemet ligger nok et annet sted. Varmt system? Prosessor, HK, PSU og minne alt fint? Lenke til kommentar
c-NOfx Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 ja alt er fint.. cpuen ligger på 45 grader og resten passe normalt.. det skal ikke kunne være det.. men du kan se på det innlegget jeg la ut i går innlegget Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Du kan prøve å presse kjølern på CPUen lenger ned, trykke inn kablene som går inn i HDDen og bytte ut PSUen (ikke en Q-tec, er det?). Fortsatt samme resultat? Gjetter litt her, men siden PCen skrudde seg av med en gang første gang du fikk den på, kan det var noe grunnleggende feil (som PSU e.l.). Lenke til kommentar
c-NOfx Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Problemet er løst. Jeg vill bare fortelle de som skal kjøpe A8n sli (dual grafikkort) at hvis man skal ha singel grafikkort sånn som meg må man sette kortet i slot pci ex2 og ikke pci ex1 (som det står i manualen.. Da slipper dere å sitte i 12 timer å fundere takk for all hjelp jeg har fått.. nyttige tips ect. i 3dmark fikk jeg disse resultatene 3dmark05 4326 3dmark03 9863 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå