Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemed med att andre ikke kan koble til min pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har erfart å få den meldingen når det ikke er tilstrekkelig styrke på trådløse signal innen et nettverk. Å ha internet-forbindelse regnes ikke som sterkt nok ifølge det jeg har observert, trengs et par hakk sterkere. Så hvis du har trådløst, kan det være problemet, ellers har jeg ingen forslag utenom å prøve å slå av brannmuren litt mens du prøver.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Kan jo rett og slett være det feilmeldingen sier: at du ikke har delt mappene dine korrekt/gitt tilgang til de som prøver å koble til. ( fikk ikke med meg om du svarte på det tidligere)

Har selv oppleved at man får den feilmeldingen dersom ingen mapper er delt... selv om man bare vil se på maskinen.

 

I WinXP gjøres det enten på den "enkle" måten der alle får tilgang, eller på den avanserte måten der du kan definere brukere med individuelle tilgangsnivåer.

 

Som regel bare å høyreklikke på mappen og velge "Sharing and Security" - tilsvarende på norsk er vel "deling og sikkerhet" og deretter velge "Del Denne mappen" hvis den enkle modusen er satt opp(er standard), så kan du huke av "la andre brukere endre de delte filene" (eller noe sånt), dersom de skal få skrivetilgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...