JKJK Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Sitter å kikker på diverse webshoper på nettverksutstyr (alt fra managed switch til wlan APs osv..) Hvorfor blir aldri backplane nevnt i spesifikasjonene? Dette er jo en veldig viktig spesifikasjon! Er det fordi at de fleste produsentene vil skjule dårlig backplane, eller er det bare ikke "tenkt over"? Hadde vært mye enklere for meg å kunne avgjøre hvilket AP / hvilken managed/unmanaged switch jeg skulle kjøpt hvis det hadde vært oppgitt backplane. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 webopeida - whatis "backplane" Slik eg forstår det, eg har ikke hørt det ordet før, snakker vi her om bakplaten med porter og tilkoblingsmuligheter. Og disse står da i specs på hvert enkelt produkt? Som regel under antall porter eller lignende, dessuten er det også ofte et bilde av bakplaten. Så hva er problemet? Men eg misstenker at du mener backbone, du får ha meg unnskyld om det er feil. Dette er som oftest ryggraden i et nettverk, eller internett tilkoblingen din. La oss si at du skal ha en viss hastighet backbone i et nettverk, det er da sammensettningen av utstyret, og kvaliteten på komponentene som utgjør backbone, eller ryggraden som eg sier. Så å oppgi backbone på hver enkelt komponent er da meningsløst. Eller er eg helt på jordet i forhold til hva du er ute etter? Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Backplane - The high-speed communications bus which individual components, especially slide-in cards, are connected. The backplane's capacity determines the overall capacity of the device. Det at en switch reklamerer med 24 porter à 100Mbit betyr ikke at den nødvendigvis takler at samtlige 24 portene bruker 100Mbit samtidig. Når du har et større nettverk hvor det er jevnt stor belastning på switchen vil du fort støte på problemer med en billig switch [med liten backplane]. Endret 13. august 2005 av tyldum Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Ok, var litt på jordet da Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Sitter å kikker på diverse webshoper på nettverksutstyr (alt fra managed switch til wlan APs osv..) Hvorfor blir aldri backplane nevnt i spesifikasjonene? Dette er jo en veldig viktig spesifikasjon! Er det fordi at de fleste produsentene vil skjule dårlig backplane, eller er det bare ikke "tenkt over"? Hadde vært mye enklere for meg å kunne avgjøre hvilket AP / hvilken managed/unmanaged switch jeg skulle kjøpt hvis det hadde vært oppgitt backplane. Ja, det er litt sært ja, skulle tro det var en ganske vital spec å oppgi, men det står vel antaklig på produsentens hjemmeside om du har tid til å sjekke rundt der? AtW Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 ATWindsor: Det er veldig forskjellig hva som står på produsentenes hjemmesider. Backplane er forsåvidt et veldig interessant fenomen. Har akurat erfart at en 3com managed switch med 2 fibermoduler (joda, den var noen år gammel) hadde mindre backplane enn min Cnet 8porter pingleswitch. Lenke til kommentar
FX Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 3Com pleier og definer det med "Full-rate nonblocking switching" tror det var noe de begynte med for 3-4 år siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå