CurSe Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Nå høljeregner det ute og parabolen er satt ut av spill. Vanligvis så er det svart skjerm med en rød prikk nede i høyre hjørne, men nå er det en rød firkant. Er det flere som sliter med dette? Jeg har prøvd å sette en plastpose over hodene, men det hjelper kun i 2min så er bildet ødelagt igjen. Prøvde nå å lage et minitak ved hjelp av et cd-cover og 4 sugerør uten at det hjalp noe heller. Noen tips til hvordan jeg skal løse dette coveret? (Taket med sugerøret var bare for å teste om det funker, hvis det funker så skal jeg lage noe mer solid ) Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Vi har et liknende problem hjemme også, men hos oss skal det litt mer til enn bare regn. Hvis det snør kraftig begynner bildet å hakke og tulle. Kanskje det kunne hjelpe å lage et tak over hele parabolen, hvis det går an å gjøre det uten å sperre for signalet. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Det er et vanlig problem, og man får faktisk kjøpt en slags paraply som er laget av plexi eller noe lignende. Skal prøve å finne link. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Tror det er på tide å stille inn skikkelig om det er så lett at den detter ut :!: Ps: "paraply" lager du enkelt med en kappet 1.5liter cola flaske Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Det er et vanlig problem, og man får faktisk kjøpt en slags paraply som er laget av plexi eller noe lignende. Skal prøve å finne link. Jup dette finnes ja, men er jo rart at du detter ut selv om det regner. Hos oss skal det blåse kraftig orkan før bilde blir svart. Har du vasket de mottakerhodene på parabolen? Kan hende dette hjelper. Lenke til kommentar
hamort Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Sjekk menyen i tuneren og se om du finner en fremstilling av hvor godt signal du har. Er skåla riktig justert bør du ha opp mot 80% på de fleste kanaler. Hvis bildet kommer tilbake med en gang det slutter å regne dvs før hode har tørket så er det mest sannsynlig at skåla er litt ute av stilling. Det skal ikke være nødvendig med tak over hodene pga regnvær, men det er jo kjekt på vinteren for å stoppe snøen. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Bruker å tørke av hodene når det regner, går det under vask av hodene? Eller burde man ta en dæsj zalo på kluten å vaske? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Paryply til parabolen finner du mange steder bla her. Still inn parabolen din så du her gode signaler så skal den ikke bli borte i dårlig vær. Har ikke paraply på min parabol og tror jeg har mistet signaler 2-3 ganger de siste årene og det har kun vært i kraftig tordne vær. Er du plaget av att det legger seg snø på hodene kan du kjøpe silikon spray og bruke. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hvis du kontakter en TV/Elektro-forhandler, så spør om de har "Paraprotection" som visst nok er faguttrykket på det du leter etter. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Kameraten min brukte en liten pose til å ha over Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 det er ikke alle som har så gode singnaler. her hos oss så detter de ut i kratig regnver. og hvordan tror dette blir nå digital tv skal sendes vi vanlig antenne signal styrken ligger faktis mellom 4 og 5 på skalaaen der 5 er maks. når det regner går den svar mye ned . hos oss bruker vi faktisk en vanlig saftflaske som er kapet til i riktig fasong og størelse for å beskytte mot regn. er det noen smartinger der ute som kan finne opp et system som takler alle slags vær. ps: på båtene har di et vindu som snurrr runt slik at du har sikt i det veste uvær Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå