Gå til innhold

Hvilket skjermkort bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Hei har tenkt å kjøpe nytt skjermkort og ram som passer til dette hovekortet: http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ail.php?UID=558

Har en AMD athlon 2000+ cpu og 512mb sdram. Strømforsyningen er på bare 180watt(q-tec)

Vil oppgradere med et grafikkort der jeg får mye for pengene, men ikke et kort der andre deler vil være for stor flaskehals. Vilo strømforsyningen holde?

Ps: Skjermkorte må støtte Battlefield 2!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

;) Ja, 6600gt er et perfekt alternativ til BF2, har det selv yter meget bra :D

Du må hvertfall ha 300w på strømforsyningen? ;)

Ramen tror ikke jeg holder 512 er ikke nok, det kommer nok til å lagge.

amd athlon 2000+, er usikkert, jeg hadde valgt hverfall 3000+.

Endret av Hntr
Lenke til kommentar
Gå for denne har den selv, veldig bra.

Har (nesten) samme selv, kan anbefales. Du bør nok ha deg en ny strømforsyning uansett, du får en OK en for rundt 350-450 kr.

Da er gjenstår spørsmålet om hvor mye penger du kan tenke deg å bruke på skjermkort.

Tenker du Battlefield 2, bør du vel minst gå for et Radeon X700PRO eller et GeForce 6600GT, får dem for 1100-1300 kr. Hadde ærlig talt ikke kjøpt noe særlig dyrere kort hvis jeg var deg; når du oppgraderer PC'en din (eller kjøper ny) kommer du sannsynligvis ikke til å kunne bruke et AGP-kort, så ville unngått å legge altfor mye kroner i skjermkort nå.

Blir dét for dyrt, blir neste steg ned X700(ikke-PRO) eller 6600(ikke-GT). Gerie kort det også, du får nok kjørt BF2, men med redusert kvalitet.

Edit: typo

Edit2: blingsing

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar

Du burde virkelig bytte ut både skjermkortet, CPU'n og RAM'en hvis det er BF2 som du ønsker å spille. PSU'et MÅ du bytte ut hvis du skal ha nytt skjermkort m.m! Uansett må du ha 1 giga ram på det spillet, har selv prøvd med 512 og det synes jeg var håpløst - tok 2 minutter før stuttering-problemene var over hver gang jeg begynte å spille.

Her kan du få en viss anelse om hva som kreves av BF2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...