Drunken_Master Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Jeg har 2 stk Sunbeam Sunbeam Kald Katode Basic Kit Begge disse de 2 transistorene i hver av katodene gått føyken. Så jeg får ikke sett hvilken type transistorer det er heller. Jeg trenger bare å bytte disse så skal di fungere. Noen som vet hvilken transistorer dette er, eller noen som har en inverter som hadde vært så snill og sjekke for meg? Jeg har null problem med å fikse di så lenge jeg bare finner navnet på transistorene. Takker for hjelp. Lenke til kommentar
olmka Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Tør jeg spørre hva du har gjort med den inverteren? Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) jeg er ikke sikker men jeg hadde en gammel inverterer som gikk til hel**** i den var det en transistor som hetet TIP122 tror jeg EDIT det var ikke tip122 alikavel... Endret 13. august 2005 av Firesky Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 er det en slik du har? jeg har en slik iallefall å den sitter det 2stk transistorer inni det står D1616 på dem jeg regner med det er en slik Lenke til kommentar
thomfre Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Ja, da får vi sette i gang å få bytta dem da? eller hva pjokken? Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Takk for hjelpen Firesky, du har redda meg Den ene er det søla vann på, den andre ble det feil polaritet på Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Takk for hjelpen Firesky, du har redda meg Den ene er det søla vann på, den andre ble det feil polaritet på Hehe, er store sjanser for at det er mer enn transistor som er gåen da men... Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Stor kjangs og storkjangs. Er ikke så mange komponentene da men. Skjønner hva du mener. Tror faktisk det andre har ovelevd. Men ikke noe problem å se om de andre komponentene virker eller ikke da. Lenke til kommentar
thomfre Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hvis det er mer som er gåent, så finner vi fort ut det! Da får vi bare bytte det også Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Ja da, det er ikkenoe problem. Så lenge det ikke er Trafo dritten da. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Du må huske og ha rett polaritet! Pluss og minus. Ellers går det dårlig med transistorane.. :erfaring: Ole-Johan Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Pluss og Minus? Det er vist en NPN etter hva han thomfre sa. Da er det bare å få Basis, Kollektor og Emitter riktig? Edit: thomfre jeg kommer snart Endret 15. august 2005 av Drunken_Master Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Den mest sansynlige grunnen til inverteren klikka i starten er att du har bytta om pluss og minus.... Lenke til kommentar
thomfre Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Den mest sansynlige grunnen til inverteren klikka i starten er att du har bytta om pluss og minus.... Du tenker på polariteten på tilførselen til invertern du? Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Å nå skjønte jeg Det er forresten 2 stk invertere, ene ble litt våt. Den andre fikk feil polaritet. Begge feilene har gått ut over samme Transistorer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå