super-data45 Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Jeg kjøpte et Aopen Geforce 6800 ultra 256 mb fra netshop.no Dette kortet var med to DVI (Digtal) Input, og en Tvout output. ja jeg fikk kortet var så fornøyd og alt. kom med et par spill og driver Cd'er og en TV-kabel + en DVI-CRT acapter (er så sur at jeg ikke orker å skrive riktig =)) Da satt jeg inn kortet i denne pcen: Prosessor (CPU) Amd64 3500+ Minne (RAM) 512 MB TwinMos 3200 * 4 Grafikk-kort (det vet dere) Monitor SyncMaster 959NF (CRT skjerm) Lydkort På Hovedkortet Hodetelefoner Sennheiser 155 USP HeadSet Mus Mx510 Musmatte QPAD HighSense Operativsystem Windows XP Internett Nextgentel 4200/600 Power Suply: 350w Seasonic Jeg plugger da dette acapteret i DVI-Input 2 (1 passa den ikke :S), da skrur jeg på alle viftene går untatt Grafikk kortet sin, tenkte med en gang, PCU'en hold ikke, tukla litt med ledninger og combinasjoner av dem osv, (mye rart jeg gjorde) skrur på Pcen og alt starter, vifter på grafikk kort og hele pakka. Men da får jeg den store bommerten at skjermen svarer ikke, da lurer jeg på er det noe galt med DVI-Input som jeg "gjorde" til CRT, eller funker ikke CRT skjermer til disse Dual DVI kortene. Svar fort, og jeg har nok skrevet en del feil er klar over det, noen gode råd untatt å sende kortet tilbake. Takk! Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Du har kansje glemt å sette i strøm på de to molex kontaktene "bak" på skjermkortet? Lenke til kommentar
super-data45 Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 nei satt i strømmen på de Lenke til kommentar
WapoR Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 vist du har en annen psu liggende kan du jo kjøre kun graffik kort på den og se om det går da! går det ikke da ville jeg ha sendt d i retur! litt surt det der Lenke til kommentar
super-data45 Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 i den første DVI-Inputen (markert med 1) gikk ikke dette adapteret inn, jeg prøvde strevde for å få det inn! men neida dette gikk ikke inn i denne inputen, kan dette ha vært feil på maskinvare Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 må være noe galt da ja...for det funket greit her Hos meg står adapderet i ytterste pluggen (til venstre når du ser på maskin bakfra) eneste jeg opplevde var skjermkortet hylte som en brannbil første gang jeg startet opp, så jeg prøvde en annen strømplugg og da var alt fryd og gammen. Lenke til kommentar
super-data45 Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Nei, vet serriøst ikke hva problemet er, får vel sende den inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå