Gå til innhold

8500 vs gf4ti200

kim2004

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-06 13:46, kim2004 skrev:

hei skal bygge en ny pc til lillebror lurte på hvilket skjermkort jeg skal velge radeon 8500 (le)

eller et gf4 ti200 kort?

har brukt nvidia i de siste 4 pc`ene men er litt hypp på å bruke en "underdog" (amd vs intel osv.)

Kan trygt anbefale deg 8500LE kortet til 990,- hos pcmax. Personlig mener jeg dette gir mest for pengene til tross for at det er default klokket til 230/230 (ihvertfall det eksemplaret jeg fikk).

gf4 ti200 er kanskje et tryggere valg hvis lillebror skal bruke pc'en til 90% spill og 10% andre ting. Koster vel bare noen hundrelapper ekstra også.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-06 14:13, Ludde skrev:

hva med å vente på radeon 9000 (komplett.no).

jevnt over litt bedre enn radeon 8500 (IKKE Light Ed., LE) og 128 mb ddr-ram.. 1100,-

:smile:

ellers vil jeg trygt anbefale radeon 8500 le :smile:

(har selv, 8000 3dmarks på en tbird 1.4 :smile:

Var det ikke så at radeon 9000 var merkbart tregere på spill som benytter seg av multitexture (eller noe i den duren)?. Noe de fleste nye spill visstnok benyttet seg av.

Lenke til kommentar

ja, R9000 er generelt tregere enn r8500le. Når det gjelder r8500le vs ti4200 så får du det du betaler for.

Dette gjelder om du kjøper et r8500le (230) til 990, eller r8500le (250) til 1300 eller et gf4ti4200 128mb til 1600. Du må bare velge hvor raskt kort du trenger og hvor mye du vil betale.

Og jeg råder deg til å droppe den 'heie på underdog' tanken, det er den minst nyttige ballasten du kan ha når du skal kjøpe hardware. Det eneste du får ut av det er å tape masse penger i lengden....

Lenke til kommentar

Gf4ti4200 er klart raskere enn r8500le (bare så det er sagt), men prisen er også deretter. Når det gjelder 2d kvaliteten så opplevde jeg kun dårlig kvalitet med mitt creative gf2gts, kortene jeg har hatt siden det er pov gf3, creative gf4ti4400 og r8500 bba. (har hatt Sony G420, brukt 1600x1200@85hz). Tv-ut blir også meget bra uansett, og du slipper overscan dersom du bruker tv-tool.

Tyrkkleif

[ Denne Melding var redigert av: mad_arab på 2002-08-07 15:26 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-06 15:10, mad_arab skrev:

Og jeg råder deg til å droppe den 'heie på underdog' tanken, det er den minst nyttige ballasten du kan ha når du skal kjøpe hardware. Det eneste du får ut av det er å tape masse penger i lengden....

Hva ville skjedd med prisene og monopolet da? *tenke* :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-07 16:49, mad_arab skrev:

Dersom det hadde hatt noe å si hvilke produkter vi veldig, veldig få entusiaster har... så ville jeg kanskje vurdert å kjøpe varene til underdog'en. Men dessverre er vi en forsvinnende liten del av markedet

Ehh? Så du mener at selv om INGEN kjøpte fra underdogen, så ville det fortsatt ha eksistert (Altså "underdogfiramet") Eller snakker du om OEM nå?

Lenke til kommentar

Jeg sier bare at vi entusiaster er en så utrolig liten del av markedet at dersom vi alle bestemte oss for å kjøpe et spesielt produkt, så ville det knapt hatt noen innvirkning på konkurransesituasjonen i det hele tatt. Og ja, jeg kjøper det beste produktet etter mine behov, uavnhengig av hvem som lager det.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-08 17:35, mad_arab skrev:

Jeg sier bare at vi entusiaster er en så utrolig liten del av markedet at dersom vi alle bestemte oss for å kjøpe et spesielt produkt, så ville det knapt hatt noen innvirkning på konkurransesituasjonen i det hele tatt. Og ja, jeg kjøper det beste produktet etter mine behov, uavnhengig av hvem som lager det.

Jeg trur hvis vi samlet alle entusiaster og "vi" kjøpte ETT produkt så ville nok det ha blitt merket. Bare rage3d.com forumet har vel rundt 20.000 registrerte brukere, og det er mest sannsynlig at dette består mesteparten av entusiaster.

Så, hvis bare de alene skulle kjøpe noe til 1.500 NOK (Jaja... forskjellig valuta og slikt, men glem det nå :smile:) ville de 20.000 ha "gitt" et firma kr: 30.000.000NOK

Jeg ville si det alene er en ganske o.k sum?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...