cyc Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Hei Jeg lurer på om noen har en alvorlig dummieguide for en som skal koble et lcd display. Displayet er kjøpt fra hcs-electronics.no (20X4) Jeg vet at det ligger mange tråder her som henviser til guideon eller noe sånt men den skjønte jeg ikke så mye av. Jeg har skaffet meg en 100ohms og en 10K ohms motstand. Leste at det gikk an å lodde disse på en måte som gjorde at displayer lyste på max styrke hele tiden. Noen som kan hjelpe en NEWBIE som nesten aldri før har loddet noe? og som skjønner lite av elektronikktegninger Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Tror kanskje det er best du får en kompis ellernoe til å hjelpe deg. Krever litt trening skal man lodde og følge tegninger. Kanskje en vgs skole kan hjelpe deg ? spør inne på vk1 eller vk2 elektronikk. Bommer du på en lodding så kan du ødelegge comporten din, kanskje hele hk også er du skikkelig uheldig. Lenke til kommentar
oceana Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 hehe, jeg har ikke herpa min ennå (tror jeg) og jeg fyra opp LCD'et på 12V istedenfor 5V..heheh....ble ganske bra bakgrunnsbelysning av det da... btw; en ting jeg har lært, vær sikker på at du kan greie det _FØR_ du setter i gang! Finnes ikke noe mer irriterende enn å måtte innse at du ikke får det til.... [ Denne Melding var redigert av: oceana på 2002-08-07 14:39 ] Lenke til kommentar
cyc Skrevet 7. august 2002 Forfatter Del Skrevet 7. august 2002 Hvordan **** gjør jeg forskjell på det da? Har skaffet meg potmetere, paralellkabel ( kappet over ) display. Men hvordan **** får eg koblet til strøm? står jo ingenting om det på koblingsskjemaet eller gjør det det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå