erlnico Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Hei.... Eg har ein maskin som begynte å oppføre seg litt "merkelig" så eg tenkte eg skulle instalere windows xp sp1 på nytt..... Bootinga av cden gjekk greit, første gong prøvde eg å ikkje trykke F6 for kunne instalere ein tredje parts SATA raid driver, men då sto det at maskinen ikkje fant nokon harddisk. Så eg startet maskinen på nytt, bootet opp frå cden igjen, trykket F6, og valgte VIA SATA RAID DRIVER, ettersom det er VIA SATA som eg har.......... Så jobber cden seg vidare, heilt til det står "kontrollere av raid harddisk, eller noko sånt....... i Buss 0, ID 0 og noko annet med 0..... dette tar ca 1 time før den kommer vidare, og då kommer partisjonane opp, men utan stasjonsnavn og det går ikkje ann å gjer noko......... Kva kan være gale? Har prøvd det meste? NB! Er ikkje instalert noko raid system på denne maskinen, kan feilen ligge her? Eller noko gale med HD eller BIOSEN????? Maskinen virket tidlegare i dag...... Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Du kan starte med å opplyse om hvilket hovedkort du har, så blir det straks mye enklere for folk å hjelpe deg. Så ville jeg også for sikkerhets skyld hentet ned de aller siste S-ATA-driverne fra hjemmesiden til hovedkortet ditt. Det at en driver heter S-ATA RAID betyr ikke at du må kjøre RAID, men du har muligheten. Lenke til kommentar
erlnico Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Hehe.... Det hadde eg heilt glømt..... Ellers så virket instaleringa av Windows XP SP1 første gong eg gjorde det...... Når maskinen var heilt ny....... Det er eit ABIT KV8 Pro..... Endret 12. august 2005 av fistersn Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Prøv en av de nyeste driverne HER Det vil da si den nest nederste tenker jeg. Videre hadde jeg sjekket om det går ann å deaktivere S-ATA RAID i BIOS, dvs. bare å bruke S-ATA. Koble fra alle andre disker og unødvendige enheter når du setter i gang innstallasjonen, dvs. bare en harddisk og CD/DVD-ROM tilkoblet. Lenke til kommentar
erlnico Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Hei...Nå har eg sett litt på BIOSEN og ein plass under "Integrated Peripherals" står det "OnChip IDE Device" her kan ein trykke enter for å få opp fleire valgmuligheter... Det som kommer opp er "SATA RAID ROM", IDE BUS MASTER, ONBOARD IDE-1/2 Controller og IDE PREFETCH MODE... Alle desse er aktivert, skal eg deaktivere nokre av desse? Lenke til kommentar
erlnico Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Eg har deaktivert "SATA RAID ROM" og då virket det.... Takk for hjelpa..... :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå